کد خبر: ۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

سامانه پاسخگوی تلفنی ۱۱۸ بهینه سازی شد

مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات معاونت تجاری مخابرات ایران، از بهینه‌سازی سامانه‌های مراکز تماس این شرکت به عنوان تنها سامانه مطمئن ثبت اطلاعات مشاغل و پاسخگوی تلفنی ۱۱۸خبر داد.
سامانه پاسخگوی تلفنی ۱۱۸ بهینه سازی شد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:مهندس علی‌اصغر ترابی، مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات و مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸ با اعلام این خبر گفت: طرح سامان‌دهی مراکز تماس، موجب آزادسازی سرمایه انسانی و مادی قابل توجهی شده که به‌حق، تحت عنوان «طرح مروارید شرکت مخابرات ایران»، توانسته بهینه‌سازی این مراکز را در سراسر کشور، با هدف ایجاد مرکز تماس و داده یکپارچه کشوری و ارتقاء سطح کیفیت این مراکز را به همراه آموزش‌های لازم برای پاسخگویان فراهم سازد.

وی که در حاشیه نشست آموزشی پاسخگویان مراکز تماس که در مرکز آموزش، پژوهش و نوآوری مخابرات ایران (آپِن) برگزار شد، سخن می‌گفت طرح ساماندهی مراکز تماس را یکی از مفیدترین طرح‌های عملیاتی و کشوری مجموعه مخابرات در چندسال اخیر عنوان و با اشاره به گستردگی مخاطبان شرکت مخابرات ایران، این سامانه را مطمین‌ترین راه برای به دست آوردن اطلاعات مشاغل دانست و تصریح کرد: این پروژه، با توجه به مدل بومی‌سازی، تبیین استاندارد‌های و جست‌وجوی داده‌ها به‌منظور آماده‌سازی بستر پاسخگویی مناسب، افزایش سطح سرویس و کاهش نرخ اشغالی اپراتور‌ها مناطق تجمیع‌شده در زمان اوج ترافیک، و افزایش کارایی پاسخگویان در زمان‌های کم‌ترافیک، درچند فاز انجام شده است.

مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات مخابرات ایران گفت: اکنون در این طرح از مجموع دو هزار و ۲۲۱ نفر پاسخگوی مراکز تماس ۱۱۸ در کل کشور، ۹۸۵ در مجموعه مخابرات ایران و استان‌ها به کار پاسخگویی با آموزش‌ها و مهارت‌های بهتر از قبل اهتمام دارند، یعنی با حدود ۴۰ درصد پرسنل اولیه، کار پاسخگویی بهتر از گذشته انجام می‌گیرد و همچنین، با تمهیدات انجام‌شده بیش از ۶۰ درصد نیرو‌ها در بخش‌های مهم و اساسی در شرکت، مطابق با تحصیلات و نیازسنجی در مناطق مخابراتی سراسر کشور، مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش هزینه این مراکز پس از تجمیع، گفت: مراکز تماس در حال حاضر در سه منطقه مخابراتی به‌صورت پاسخگویی شبانه‌روزی و در بقیه مراکز، در ساعات اداری، به نحو احسن پاسخگویی به مردم را انجام می‌دهند.

مهندس ترابی اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر آزادسازی سرمایه‌ها از لحاظ مختلف فنی، تجهیزات، انسانی، شبکه و زیرساخت که در اختیار مخابرات قرار گرفته است، از مجموع دو هزار و ۲۲۱ نفر پاسخگو در کل کشور، ۹۸۵ در مجموعه مخابرات ایران، به کار پاسخگویی ۱۱۸ با آموزش‌ها و مهارت‌های بهتر از قبل اهتمام دارند.

وی گفت: با اجرای این طرح، حدود هزار و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های پاسخگویی مخابرات با توجه دقیق به استعداد و ظرفیت هریک از نیرو‌ها در بخش‌های دیگر مخابرات مشغول‌به‌کار شده‌اند و این افتخاری برای شرکت است که ضمن حفظ سطح اشتغال، این تعداد نیروی انسانی در بخش‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند.

مهندس ترابی با بیان اینکه بدون حمایت مجموعه مدیران ارشد حوزه ستادی و مناطق این طرح به ثمر نمی‌نشست، تصریح کرد: از اوایل سال جاری با تعریف سرویس همراه مشتریان در این طرح، نسبت به ثبت شماره‌های همراه مشتریان نیز اقدام شده است که این اقدام گسترش خدمت‌رسانی را در پی دارد.

مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸، با تاکید براینکه مرکز تماس ۱۱۸ به عنوان مطمین‌ترین مرکز تماس تلفنی کشوراست و تاکنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار شغل در سامانه ثبت مشتریان، به ثبت رسیده است، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار شغل مختلف به‌صورت رسمی، شماره همراه خود را در همین مدت کوتاه به ثبت رسانده‌اند و این مرکز، آمادگی ثبت شماره مشتریان کسب‌وکار‌های اینترنتی را نیز داراست.

وی در این زمینه به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تمامی ارزیابان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: توانمندسازی کارکنان این بخش و شایسته‌سالاری از طریق اجرای صحیح ارزیابی عملکرد و گزینش در بخش‌های مختلف، ایجاد انگیزه و تعهد شغلی در پاسخگویان از جمله اهداف این کلاس‌هاست.



مهندس ترابی، آموزش ارزیابان مراکز تماس را در مهارت‌افزایی این نیرو‌های تلاشگر بسیار مؤثر ذکر و تأکید کرد: اکنون زمان آن رسیده است که از نیرو‌های انسانی مخابرات با طرح‌ها و برنامه‌های علمی و منطبق با فعالیت‌های جدید در صنایع ارتباطی و دانش‌بنیان، از مزیت رقابتی مخابرات که گستردگی پهنه ارائه خدمات در سراسر کشور است، به‌درستی استفاده کنیم.

مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸، ضمن تقدیر از مرکز تماس استان گیلان به‌عنوان یکی از بهترین مناطق در در ثبت مشاغل، به اهمیت تجاری‌سازی در همه بخش‌های شرکت اشاره کرد و گفت: منطقه گیلان یکی از بهترین مناطق در ثبت مشاغل کشور بوده و توانست برنامه درآمدی و تعداد ثبت مشاغل خود را پوشش دهد. با تمهیدات انجام‌شده، مراکز تماس ۱۶ منطقه مخابراتی را به‌صورت کامل جمع‌آوری کرده و از استان‌های مجاور در امر پاسخگویی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که سامانه ۱۱۸ تنهاسامانه‌ای است که به مطمئن‌ترین روش و با تکیه بر اعتماد وضریب اطمینان همیشگی مردم به مخابرات در دسترس است، افزود: اکنون در تلاش هستیم که با مزیت‌های رقابتی شرکت و املاک، تجهیزات، ارتباطی، لینک، پاور و کل سرمایه‌ای که از سامان‌دهی مراکز ۱۱۸ به دست آمده است، مراکز پاسخگویی را بهینه‌سازی کرده و از نیرو‌های تلاشگر مراکز تماس، بسته به ارزیابی عملکرد، تقدیر متناسب را به عمل آوریم.

مهندس ترابی خاطرنشان ساخت: سامان‌دهی مرکز تماس ۱۱۸ شرکت مخابرات ایران و دیگر مراکز پاسخگویی با هدف کاهش هزینه و افزایش درآمد در شرکت مخابرات، همچنان مورد توجه قرار دارد تا از منابع انسانی شرکت در سراسر کشور در این بخش‌ها، به‌صورت بهینه و علمی و با هدف رضایت‌مندی مشتریان به نحو احسن استفاده شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
ادیب زارعی اولین گلری که پنج پنالتی گرفت + فیلم ادیب زارعی اولین گلری که پنج پنالتی گرفت + فیلم
ادیب زارعی ۲۱ ساله که اولین بازی خود را در ترکیب فولاد خوزستان مقابل فولاد هرمزگان انجام می‌داد، در ضیافت پنالتی‌ها ناجی یحیی گل‌محمدی و قرمزپوشان اهوازی شد؛ آن هم با یک رکورد خاص و ویژه در سطح جهان.
عینک مخصوص مبتلایان به صرع ساخته شد عینک مخصوص مبتلایان به صرع ساخته شد
افراد مبتلا به صرعِ حساس به نور به زودی می‌توانند بدون نگرانی تلویزیون تماشا کنند
ماجرای خودکشی دانشجوی دانشگاه رازی چه بود؟ ماجرای خودکشی دانشجوی دانشگاه رازی چه بود؟
معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به خودکشی ناموفق یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه گفت: این حادثه پس از بروز اختلافات شخصی در خوابگاه رخ داد و اقدام سریع مسئولان باعث نجات دانشجو شد.
کپی شخصیت ۱۰۰۰ نفر با کمک هوش مصنوعی! کپی شخصیت ۱۰۰۰ نفر با کمک هوش مصنوعی!
گروهی از پژوهشگران «دانشگاه استنفورد» و «گوگل دیپ‌مایند» با کمک هوش مصنوعی، کپی‌هایی را از شخصیت ۱۰۰۰ شرکت‌کننده ساختند و تقلید آنها را از همتایان انسانی خود بررسی کردند.
هنرمندان در مراسم جشن حافظ هنرمندان در مراسم جشن حافظ
سینمایی‌ها در شب آذر ماهی تهران به بهانه بیست و سومین مراسم جشن سینمایی و تلویزیونی «حافظ» در تالار بزرگ وزارت کشور گردهم آمدند.  در این مراسم که شامگاه ۳ آذر ماه برپا شد، برگزیدگان بخش سینمایی و تلویزیونی این رویداد در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در این رویداد از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی تقدیر شد.
مو را با آب گرم بشوییم یا سرد؟ مو را با آب گرم بشوییم یا سرد؟
شست‌وشوی مو با آب گرم و شامپو باعث باز شدن کوتیکول‌ها می‌شود و مو‌ها را مستعد اصطکاک می‌کند. اصطکاک‌ها مانند تماس مو با لباس یا بالش به مرور می‌تواند منجر به تخریب مو و ایجاد موخوره شود.
کدام آجیل بیشترین کالری را دارد؟ کدام آجیل بیشترین کالری را دارد؟
فندق یکی از مغزیجات پرطرفدار در آجیل به اشکال مختلف خام، بو داده و آسیاب شده است که بیشتر افراد از طعم بی‌نظیر آن در شکلات صبحانه لذت می‌برند.
برگزیده
چرا رابطه جنسی و خوردن و آشامیدن در ایستگاه فضایی بین المللی ممنوع شده چرا رابطه جنسی و خوردن و آشامیدن در ایستگاه فضایی بین المللی ممنوع شده
ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پیچیده‌ترین ماشین ساخته بشر است که با همکاری نزدیک پنج آژانس فضایی بزرگ دنیا یعنی ناسا، روسکازموز، آژانس فضایی اروپا، آژانس اکتشافات فضایی ژاپن و آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است، اینجا برخی کارهای ممنوعه برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را معرفی می‌کنیم
بدخوابی در دهه پنجم زندگی چه عواقبی دارد؟ بدخوابی در دهه پنجم زندگی چه عواقبی دارد؟
خواب کافی و باکیفیت بر عملکرد شناختی مغز تاثیر می‌گذارد.
سردرد‌هایی که باید جدی گرفت سردرد‌هایی که باید جدی گرفت
یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد یک شکایت شایع است که تقریباً همه افراد آن را تجربه می‌کنند، گفت: برخی موارد خاص سردرد باید مورد توجه قرار گیرند.
صفحه خبر بالای تصاویر