مردم از کدام بیمهها شاکی هستند؟
بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمهای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳،۴۲۰ فقره شکوائیه توسط بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامهها با موضوع شکایت از شرکتهای بیمه در این سامانه ثبت شده است.
مخاطب۲۴- بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمهای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با ۱۸.۱۵ درصد، ایران با ۱۱.۹۵ درصد و آرمان با ۱۱.۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را (بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش رشتههای بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴.۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با ۲۰.۳۸ درصد و درمان با ۱۹.۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.
بیشتر بخوانید
همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارتنو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشتههای بیمه مربوط به سه رشته بیمه، حوادثراننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است.
گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.
شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲ روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛ حکمت صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است.
لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۳ راهاندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمهگذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است.
0
آخرین اخبار
پربازدید ها
پادکست: مخاطب فوتبالی - قسمت ۳: اوستون اورونوف؛ انفجار یک استعداد
در این قسمت از پادکست مخاطب فوتبالی به بررسی شرایط ستارهی ازبکستانی تیم پرسپولیس میپردازیم.
تحلیل نظام آموزشی ایران؛ از حافظه تا مهارت
نظام آموزشی ایران با وجود دستاوردهای مهم در باسوادی و گسترش پوشش تحصیلی، همچنان زیر سایهی حافظهمحوری، نابرابری آموزشی و ضعف مهارتآموزی گرفتار مانده و نیازمند اصلاحات بنیادین است.
تاج فیتنس جهان بر سر یک ملکهی ایرانی!
هانا مهرگان، ورزشکار ایرانیتبار ساکن کانادا، با درخشش خیرهکننده در رقابتهای جهانی فیتنس ۲۰۲۵ میامی، عنوان «ملکه تناسب اندام جهان» را به دست آورد.
قتل دختر جوان به دست خواستگارش
پرونده قتل راضیه در شهرری پس از اعتراف خواستگارش به دلیل عشق بیمارگونه و اعتیاد، بار دیگر جنجالبرانگیز شد.
قیمت بلیت مهران مدیری از جنیفر لوپز در دبی گرانتر بود
بلیتهای کنسرت مهران مدیری در دبی از ۳۹۹ تا ۱۵۰۰ درهم فروخته شد و در برخی بازهها حتی از بلیتهای جنیفر لوپز گرانتر بود.
قتل یک زن ۱۶ ساله به دست شوهرش در عجبشیر
فرمانده انتظامی عجبشیر از قتل یک زن ۱۶ ساله توسط همسرش خبر داد؛ قاتل در تحقیقات اولیه به انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.
تعیین قیمت برنج هندی و پاکستانی تنظیمبازاری
رئیس اتحادیه بنکداران تهران از آغاز عرضه برنج هندی و پاکستانی با قیمتهای تنظیمبازاری خبر داد؛ برنج هندی ۴۹ و ۵۹ هزار تومان، پاکستانی ۶۶ هزار تومان است.
برگزیده
مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان
در سالهای اخیر، با رشد فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نیاز به اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت بیش از پیش احساس میشود. پروژه مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری (سوآپ)، پاسخ به این نیازهاست و با اجرای آن، زیرساختهای ارتباطی کشور بهطور اساسی بهروز خواهد شد
کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش منابع تأمین مواد اولیه داروهای مخدر، از جمله داروهای مورد استفاده در درمان سرطان، دردهای مزمن و اعتیاد، اعلام کرد که شرکتهای دارویی با مشکلات جدی مواجه شدهاند
یک زن رئیس انجمن جامعهشناسی ایران شد
با انتخاب شیرین احمدنیا برای نخستین بار یک زن رئیس انجمن جامعهشناسی ایران شد. با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره دوازدهم انجمن جامعهشناسی ایران، اعضای جدید هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند. همچنین در نخستین جلسه رسمی هیأت مدیره، شیرین احمدنیا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.
