به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:حسن شریفی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، با بیان این مطلب در آستانه ۱۵ آبان - هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران – به تشریح جزییات مهمی از عملکرد این تنها شرکت بیمه دولتی کشور پرداخت و افزود: در هفت ماهه منتهی به پایان مهر ۱۴۰۲ بیمه ایران در مجموع بیش از ۱۹۷ هزار میلیارد ریال (معادل نوزده هزار و هفتصد میلیارد تومان) خسارت بابت جبران زیانهای اشخاص حقیقی و حقوقی در رشتههای آتش سوزی، درمان، عمر، انرژی، مسئولیت، مهندسی، حمل کالا، نقلیه آبی، نقلیه هوایی، شخص ثالث، بدنه، حوادث پرداخت کرده است.
مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه سیاستهای کلان شرکت بر اساس پاسخگویی به نیازهای بیمهای مردم، به ویژه رسیدگی و پرداخت با کیفیت خسارت در حداقل زمان ممکن برنامه ریزی شده است تا بیمه گذاران با آرامش و اطمینان خاطر پوشش بیمهای مناسب خود را تهیه کنند، اضافه کرد: پرداخت این مبلغ عظیم در مدتی کوتاه که به همت والای کارکنان و نمایندگان پر تلاش شبکه فروش شرکت حاصل شده است، حکایت از توانگری بالای بیمه ایران به لحاظ مالی و نیروی انسانی متعهد و متخصص دارد.
مدیر عامل بیمه ایران افزود: بر اساس شیوه نامهای که ابلاغ کرده ایم، پرداخت خسارت به موقع از سوی شعب پرداخت خسارت، یکی از شاخصهای مهم ارزیابی عملکرد مدیران و امتیاز دهی به شعب بیمه ایران در سراسر کشور است.
وی تصریح کرد: همان طور که گفتم سیاست راهبردی شرکت بیمه ایران «پرداخت به موقع و با کیفیت خسارت و ارائه خدمات متنوع بیمه ای» به مردم است و با همین رویکرد سامانه برخط بیمههای درمان را هم راه اندازی کردیم. در مورد بیمه نامههای اتومبیل هم دعوت میکنم مردم و بیمه گذاران با مراجعه به «سامانه بیمه ایران من» از مزایا و لذت خدمات غیرحضوری شرکت بیمه ایران بهرهمند شوند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران، با اشاره به رشد شاخصهای عمده اقتصادی در بیمه ایران، اضافه کرد: در هفت ماهه امسال با تولید بیش از ۳۴۹ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال حق بیمه و با تلاش تمامی همکارانم در سراسر کشور به ویژه همکاران نماینده در دفاتر نمایندگی حقیقی و حقوقی، رشد ۴۵ درصدی تولید حق بیمه را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد بوده ایم.
وی در این باره متذکر شد: البته، با توجه به سیاستهای بیمه ایران مبنی بر حرکت در مسیر «سود سازی پایدار»، با برنامه ریزی دقیقی سهم حق بیمه ثالث و درمان از کل حق بیمههای دریافتی شرکت کاهش یافت. در واقع، در دوره جدید مدیریتی بیمه ایران، راهبرد شرکت بر اساس حرکت در مسیر فروش بیمه نامههایی با سودآوری بهتر و پایدار پایه ریزی شده است.
شریفی در پایان افزود: بالاترین درصد رشد تولید حق بیمه در هفت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به رشته بیمه مهندسی با ۱۴۱ درصد افزایش و پس از آن مربوط به بیمه نقلیه هوایی با ۹۰ درصد، بیمه بدنه خودرو با ۷۸ درصد، بیمه نقلیه آبی با ۷۴ درصد، بیمه مسئولیت با ۶۵ درصد و بیمه انرژی با ۵۷ درصد افزایش بوده است.