کد خبر: ۵۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

مردم از کدام بیمه‌ها شاکی هستند؟

بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳،۴۲۰ فقره شکوائیه توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها با موضوع شکایت از شرکت‌های بیمه در این سامانه ثبت شده است.
مردم از کدام بیمه‌ها شاکی هستند؟

مخاطب۲۴- بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با ۱۸.۱۵ درصد، ایران با ۱۱.۹۵ درصد و آرمان با ۱۱.۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را (بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴.۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با ۲۰.۳۸ درصد و درمان با ۱۹.۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.

بیشتر بخوانید

همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه، حوادث‌راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است.

گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.

شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲ روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛ حکمت صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است.

لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است.

برچسب ها: بیمه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مایکروسافت باز هم کارمندان خود را اخراج کرد! مایکروسافت باز هم کارمندان خود را اخراج کرد!
مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۹۰۰۰ کارمند را تعدیل خواهد کرد.
پخش آهنگ حبیب در صداوسیما پخش آهنگ حبیب در صداوسیما
قطعه «مرگ قو» حبیب محبیان در برنامه ققنوس صداوسیما با اجرای کامران نجف زاده پخش شد. این لحظات را می‌بینید
سعید مدنی از زندان آزاد شده است یا نه؟ سعید مدنی از زندان آزاد شده است یا نه؟
عمادالدین باقی از آزادی سعید مدنی، جامعه شناس، خبر داد و نوشت: این یکی از پاسخ‌های محکم به دشمنان ایران است که طمع بر اختلافات داخلی بسته‌اند.
وریا غفوری در خصوص حمله افراد ناشناس به کافه‌اش توضیح داد! وریا غفوری در خصوص حمله افراد ناشناس به کافه‌اش توضیح داد!
وریا غفوری، کاپیتان پیشین استقلال گفت: تعدادی تندرو کافه‌ام را تعطیل کردند. دوست دارم در کنار یک مربی بزرگ کار کنم.
جزئیات تصادف مرگبار ستاره لیورپول جزئیات تصادف مرگبار ستاره لیورپول
پلیس محلی اسپانیا جزئیات سانحه‌ای که منجر به مرگ دیوگو ژوتا، مهاجم لیورپول شد را اعلام کرد.
تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است
مهندس جعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درمجمع عمومی عادی سالیانه که روز پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۴ به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت شرکت، به بررسی جایگاه مخابرات در بازار، افق تحول دیجیتال، ضرورت نوسازی زیرساخت‌ها، توسعه خدمات و بهینه‌سازی عملکرد پرداخت و گفت: تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات در آینده است.
اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد
اسطوره پرورش اندام جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.
برگزیده
مایکروسافت باز هم کارمندان خود را اخراج کرد! مایکروسافت باز هم کارمندان خود را اخراج کرد!
مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۹۰۰۰ کارمند را تعدیل خواهد کرد.
غیبت رهبری در حسینیه امام خمینی غیبت رهبری در حسینیه امام خمینی
کمیل باقرزاده در صفحه شخصی خود توضیحاتی درباره عدم حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) ارائه کرد.
نشان افسانه ای بنتلی تغییر کرد نشان افسانه ای بنتلی تغییر کرد
پس از حدود ۲۰ سال، نشان افسانه‌ای بنتلی دستخوش بازطراحی چشمگیری شده است. این تغییر تاریخی، تنها چهارمین تکامل بزرگ در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله این برند خاص محسوب می‌شود.
صفحه خبر بالای تصاویر