کد خبر: ۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

قیمت تیبا دست‌دوم چقدر است؟

تیبا ۲ یک دهه قبل در کارخانه و بازار آزاد بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، اما الان یکی، دولکه رنگ روی بدنه، می‌تواند به همین اندازه از ارزش خودرو کم کند
قیمت تیبا دست‌دوم چقدر است؟

مخاطب۲۴- قیمت تیبا ۲ دست‌دوم در بازار مدل‌های کارکرده از حول‌وحوش ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و وقتی سراغ مدل‌های‌تر و تمیز موجود در بازار می‌رویم، ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به حدود ۳۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید

ارزان‌ترین مدل‌های تیبا ۲ دست‌دوم را که اوایل دهه ۹۰ روانه بازار شده‌اند، الان به اسم خودرو تصادفی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون می‌فروشند. آنطرف آخرین نسخه‌های تولیدشده در سال ۱۴۰۱ را با نهایتا ۱۰ هزارکیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنی سالم بین ۳۴۰ تا ۳۸۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دهند. تیبا ۲ یک دهه قبل در کارخانه و بازار آزاد بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، اما الان یکی، دولکه رنگ روی بدنه، می‌تواند به همین اندازه از ارزش خودرو کم کند.

قیمت تیبا ۲ صفرکیلومتر در بازار آزاد توسط فروشنده‌ها تا مرز ۴۲۰ میلیون تومان تعیین می‌شود. تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک سال ۱۴۰۱ از خط تولید سایپا کنار رفت و حالا ارقام پیشنهادی معدود فروشنده‌های تیبا ۲ در بازار آزاد در بازه ۳۹۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان قرار دارد.

قیمت تیبا ۲ صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۱ البته به‌شکل منصفانه ۴۰۰ تا ۴۱۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و از این حیث فرقی با کوییک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای صفرکیلومتر ندارد. همین الان کف قیمت کوییک دنده‌ای GX L که یکی از اقتصادی‌ترین سواری‌های تولیدی در بازار آزاد به‌شمار می‌رود حدود ۴۱۵ میلیون تومان است و ساینا دنده‌ای صفرکیلومتر را می‌شود با کمی جست‌وجو در بازار با همین بودجه پیدا کرد. مراجعه دسته‌ای از خریداران برای تیبا ۲ دست‌دوم، می‌تواند با همین عددوقم‌ها توجیه داشته باشد.

تیبا ۲ از ۱۳۹۳ یعنی پنج سال بعد رونمایی از تیبا صندوقدار راهی بازار شد و نهایتا ۱۴۰۱ از فهرست محصولات سایپا کنار رفت.

قیمت تیبا ۲ دست‌دوم مدل ۱۴۰۱ که در این مدت سالی ۱۰ هزار کیلومتر راه رفته و از حیث فنی و ظاهری عیب و ایرادی ندارد، باید حول‌وحوش ۳۴۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان باشد. مثلا تیبا ۲ اطلسی مدل ۱۴۰۱ با ۱۵ هزارکیلومتر کارکرد توسط فروشنده‌ای معادل ۳۶۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که رقم درخواستی فروشنده‌ها، اصطلاحا در بازه منصفانه قرار می‌گیرد. فروشنده تیبا ۲ دست‌دوم مدل ۱۴۰۱ که ۱۸ هزار کیلومتر از خودرو کار کشیده، ۳۷۰ میلیون تومان طلب کرده و گفته روی بدنه خودرو یک لکه رنگ وجود دارد.

قیمت تیبا ۲ دست‌دوم در این حالت از حیث کارشناسی و محاسبه دقیق قیمت خودرو کارکرده، ۳۳۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان است و از این لحاظ رقم درخواستی فروشنده اندکی از محدوده منصفانه بالاتر می‌ایستد.

ارزان‌ترین تیبا ۲ دست‌دوم را احتمالا باید بین مدل‌های تولید شده در اوایل دهه ۹۰ پیدا کنیم. تیبا ۲ آن زمان توسط سایپا در سه تیپ مختلف بین ۵۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد. قیمت تیبا ۲ در بازار آزاد نیز براساس رنگ و تیپ‌های مختلف دست‌کم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا نهایتا ۲۸ میلیون تومان اعلام می‌شد.

قیمت تیبا ۲ دست‌دوم مدل ۹۴ در یکی از آگهی‌ها ۱۳۲ میلیون تومان تعیین شده است. فروشنده روی تصادفی بودن خودرو تاکید و به ضربه خوردن شاسی جلو اشاره کرده است. اتفاقا در بازار مدل‌های دست‌دوم برای چنین محصولی در همین محدوده، قیمت تعیین می‌کنند و می‌توانیم کف قیمت تیبا ۲ دست‌دوم را ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان بدانیم.

قیمت تیبا ۲ تصادفی در یک آگهی دیگر ۱۴۰ میلیون تومان است و با ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود نیم‌نگاهی به مدل‌های‌تر و تمیزتر داشت. تیبا ۲ مدل ۹۵ با چند خط و خش روی بدنه و شرایط فنی سالم، ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و فروشنده کارکرد خودرو در یک دهه گذشته را ۱۵۰ هزارکیلومتر اعلام کرده است.

قیمت تیبا ۲ دست‌دوم مثل خیلی از از مدل‌های اقتصادی دیگر از جمله ساینا و کوییک با فرمول ساده‌ای محاسبه می‌شود. مثلا قیمت تیبا دست‌دوم مدل ۱۴۰۱ که فقط ۱۰ هزارکیلومتر راه رفته، ۱۰ درصد از نرخ روز مدل‌های صفرکیلومتر پایین‌تر قرار می‌گیرد. از طرفی یک لکه رنگ روی بدنه می‌تواند تا ۲۰ میلیون از قیمت خودرو کم کند و تمام‌رنگ بودن بدنه حتی ۱۵۰ میلیون از ارزش خودرو را دود می‌کند.

برچسب ها: تیبا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
برگزیده
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر