به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:دکترجواد حسین پور، رئیس ادارهی توسعه کسب و کار مخابرات ایران دراین همایش که به همت مخابرات منطقه و با حضور فعالان استانی این عرصه برگزار شد اظهارداشت: سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهانی حدود ۲ میلیون دلار است درحالی که امارات ۹۵۰ میلیارد دلار از این بازار کسب کرده و تجارت جهانی آن نیم تریلیون دلار است.
وی افزود: در یک دهه گذشته بدون تردید مهمترین چالش کشور در زمینه اقتصاد بوده و علیرغم تاکید مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال در عرصه اقتصاد هنوز نتوانسته ایم برای تحقق توسعه پایدار و اقتصاد پویا اقدام اساسی کنیم.
حسین پور با بیان اینکه امروزه فنآوری اطلاعات حرف اول را در اقتصاد میزند یادآورشد: بورس فناوری اطلاعات در عرصه جهانی توانسته در رقابت با بورس نفت بخوبی جایگاه خود را پیدا کند و ما بایستی سهم بیشتری از این صنعت برای خود کسب کنیم.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شرکت مخابرات ایران با تامین زیرساختهای اساسی که بستر تحقق طرحهای اقتصاد دیجیتال است توانسته بخوبی عمل کند بیان کرد: امروز با داشتن ۸۰ میلیون کاربر ایرانی میتوانیم از این توانمندی در اجرای طرحهای نوین فنآوری استفاده کنیم.
حسین پور با اشاره به شرکتهای استارتاپی و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال اظهارداشت: شاید در گذشته این شرکتهای نو آور را نادیده میگرفتیم و نقش آنها در زیست بوم و اکوسیستم نوآوری باور نداشتیم، اما امروز ضمن آشنایی با اهمیت آنها و زمینه استفاده از استارت آپها در طرحهای شاخص نوآوری را جدی گرفته ایم.
رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران گفت: باید کمک کنیم تا شرکتهای استارت آپی وارد مارکت و برندسازی شوند و خود را معرفی کنند و فقط به حمایتهای مالی و اعتباری از آنها بسنده نکنیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیتهای مخابراتی کشور و استان بسیار مطلوب و قابل قبول است گفت: داشتن جایگاه چهارم تا ششم در ارائه خدمات تلفن ثابت و تامین زیرساختهای ارتباطی منطقه ایجاب میکند این امکانات را دراختیار شرکتهای استارت آپی هم قرار دهیم.
حسین پور اظهارداشت: بایستی ابتدا زیرساختها را برای توسعه اقتصاد دیجیتال مهیا کنیم و سپس چشم انداز و برنامه ریزی لازم را ترسیم کنیم و با هدف حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم.
رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران با تاکید بر اهمیت محتوا در فضای مجازی یادآورشد: در حال حاضر خیلی از مردم ساعتهای متمادی را در فضای مجازی سپری میکنند و شاید به نوعی دچار استثمار و بردگی پدیده دیجیتال شده ایم و بدون تردید به راحتی میتوان فرهنگ یک جامعه را از طریق همین فضای مجازی تعییر داد، لذا اگر نتوانیم محتوای تاثیرگذار تولید کنیم تحت تاثیر آسیبهای فضای مجازی قرار خواهیم گرفت و متضرر میشویم.