کد خبر: ۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

دویست و هشتادودومین شماره مجله ارتباطات منتشر شد

دویست و هشتادودومین شماره مجله ارتباطات با پرونده‌ای ویژه تحت عنوان “وقتی هوش مصنوعی به کمک توسعه اقتصاد دیجیتال می‌آید”، منتشر شد.
دویست و هشتادودومین شماره مجله ارتباطات منتشر شد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:در سرمقاله این شماره به قلم مدیرمسؤول با عنوان “مخابرات؛ پرچمدار توسعه اقتصاد دیجیتال هوشمند”، می‌خوانیم: در عصری که تحول دیجیتال، به‌سرعت در حال تغییر شکل صنایع در سراسر جهان است، بخش ارتباطات در خط مقدم این تحول بزرگ قرار دارد. ادغام هوش مصنوعی (AI) در ارتباطات، نه‌تن‌ها کارایی عملیاتی این حوزه را افزایش داده، بلکه راه را برای خدمات نوآورانه‌ای هموار کرده که نیاز‌های روزافزون مشتریان و مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند.

وی می‌افزاید: شرکت مخابرات ایران به‌عنوان اپراتور اصلی مخابرات، فرصتی منحصر به‌فرد برای رهبری این تحول دارد و هوش مصنوعی، می‌تواند توسعه خدمات دیجیتال مانند تجارت الکترونیک، آموزش آنلاین، حمل‌ونقل و سلامت از راه دور را که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند، تسریع بخشد که این رویکرد با هدایت هوشمند فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند به رشد تولید ناخالص داخلی ملی در سال جهش تولید با مشارکت مردم کمک کند.

وی همچنین به تأثیر هوش مصنوعی بر توسعه اقتصاد دیجیتال در عرصه ارتباطات، به‌ویژه برای پیشتازان این عرصه و در رأس آنها شرکت مخابرات ایران، پرداخته و افزوده است: با تقویت قریب‌الوقوع بکارگیری هوش مصنوعی در خدمات مخابراتی، به اهداف اقتصادی ملی که در برنامه هفتم توسعه مشخص شده، کمک کرده و نقشی حیاتی در شکل‌دادن به آینده دیجیتال ایران ایفا کند.

در بخش گزارش‌ها، مطالبی، چون «هوش مصنوعی سکوی پرتاب اقتصاد، افزایش سرمایه شرکت مخابرات تا یک ماه آینده، گسترش اقتصاد دیجیتال در کشور یک ضرورت است، گستردگی فیبرنوری در کشور و گزارش همایش‌های مناطق مخابراتی تهران، خراسان شمالی و چهارمحال وبختیاری منتشر شده است.

در بخش اخبار نیز آمده است: “معرفی اعضای هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران”، ” دو میلیون اتصال دیگر به فیبر نوری”، “راه حل درآمدزایی اقتصاد دیجیتال در کشور”، “پیام هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به سید ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات”، “اعلام دستور کار وزارت ارتباطات دولت چهاردهم”، “اعطای الحاقیه اتصال دو میلیون پوشش به پروانه اپراتور‌های مجری پروژه FTTx، ”

همچنین اخبار “بلوغ تاریخی شبکه ارتباطی کشوردر انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم “، “مشکلات توسعه اینترنت در ایران ناشی از مقررات‌گذاری است”، “مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افزایش ضریب پایداری شبکه ارتباطی مخابرات در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد”، “ورود شرکت مخابرات به حوزه گردشگری”، “تجلیل از آزادگان سرافراز شرکت مخابرات”، “تا پایان امسال شمار سایت‌های ۵ G در کشور به ۶۰۰۰ می‌رسد”، “تصویب سود ۵۳۷ ریالی به ازای هر سهم همراه اول”، “انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مخابرات ایران و دانشگاه خوارزمی” نیز از مهم‌ترین خبر‌های این بخش است، بازدید مهندس سلطانی از مرکز حمایت از معلولین”، “مرکز تحقیقات مخابرات باید در جایگاه ملی خود قرار گیرد”، “ارائه خدمات چابک و تعاملی راه گشای IT در حوزه اینترنت است”، “مشارکت دانشجویان در حوزه ارتباطات و آینده بهتر برای کشور”، “شرکت مخابرات ایران بازیگر اصلی اتصال فیبر نوری”، “درآمدزایی در اقتصاد دیجیتال با استفاده از ظرفیت ویژه”، “ترافیک مصرفی تلوبیون برای مشتریان مخابرات رایگان است”، “انتصاب مهدی طاهری به عنوان معاون مالی شرکت مخابرات ایران” نیز از دیگر مطالب بخش اخبار است.

در بخش گفتگو هم مصاحبه‌ای با معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات در زمینه روند ارتقای شغلی ایثارگران توجه به تبدیل وضیعت کارکنان ایثارگر منتشر شده است.

در بخش فرهنگ و سازمان مطلبی با عنوان «شما در آیینه درون، خود را چگونه می‌بینید» آمده است و کتاب «گفتگو‌های سرنوشت‌ساز» در بخش معرفی کتاب برای خوانندگان معرفی شده است.

در بخش دانش تحول، «نسل ششم شبکه مخابرات سیار»، «هوش مصنوعی مخابرات را متحول می‌کند» را با هم می‌خوانیم.

در بخش جهان‌نما، مطالبی با عنوان «فناوری‌های خجالتی اطراف ما را خلوت‌تر می‌کنند» و «تازه‌های دنیای فناوری» آمده است.

بخش مقاله این شماره فصلنامه ارتباطات، مقاله «بازاندیشی در اقتصاد دیجیتالی و دیجیتال اقتصادی در ایران» را در خود جای داده است.

در بخش قهرمان جاوید این شماره به تازه‌ترین و سیصد و سی و سومین شهید مخابرات با عنوان «جانباز ۷۰ درصد مجتبی عسگری به شهادت رسید» پرداخته شده است.

دویست و هشتادومین شماره مجله ارتباطات را به صورت آنلاین و برخط تحت نشانی اینترنتی ertebatat.tci.ir می‌توانید مشاهده کنید و همچنین فایل PDF مجله از اینجا دانلود کنید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟
تصویری از حلیم خوری سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام را در یک جشن خصوصی که مربوط به سال ۱۳۹۵ است مشاهده بفرمایید.
آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی!
اکران مردمی «زودپز» با حضور روزبه حصاری، ساقی حاجی‌پور و شیرین اسماعیلی در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر