کد خبر: ۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

موقع خرید نان بیشتر دقت کنید

نان تافتون که نباید بیش از یک هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد در نانوایی‌ها با رقم حداقل ۲ هزار تومان عرضه می‌شود
موقع خرید نان بیشتر دقت کنید

مخاطب۲۴- قیمت نان در نانوایی‌های سطح شهر تهران علی‌رغم افزایش نرخ مصوب با رشد دوباره همراه شده است و نانوایان با ترفند‌های مختلف از جمله تزیین نان با اضافه کردن سبزیجات خشک و کاهش وزن چانه‌ها اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه می‌کنند.

افرایش بی‌ضابطه قیمت نان در تهران و عرضه آن با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ مصوب اوایل شهریور ۱۴۰۳ خبرساز شد پس از آن در تاریخ ۲۰ شهریور قیمت نان رسما گران شد.

با تأیید وزارت کشور، تغییرات قیمت در کارتخوان‌های مربوط به فروش نان به اجرا در آمد که بر این اساس قیمت نان سنگک ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک از یک‌هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع ۲ از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

نان لواش با آرد نوع یک از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع ۲ نیز از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰ تومان به یک هزار و ۲۶۰ تومان و نوع ۲ از یک هزار و ۲۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ تومان رسید و قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از ۷۰۰ به ۸۵۰ تومان و نوع ۲ از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ تومان تغییر یافت.

بیشتر بخوانید

براساس برخی گزارش‌ها باوجود اصلاحات قیمتی، هنوز برخی از نانوایان در قیمت‌ها دست می‌برند و بعضی دیگر وزن چانه نان را کم می‌کنند.

گزارش‌های میدانی، نشان می‌دهد که باوجود اعلام نرخ‌های مصوب نان در تهران، برخی از نانوانی‌های سطح شهر تمایلی به فروش نان با نرخ‌های اعلام را ندارند و با ترفند‌های مختلف اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه می‌کنند.

بررسی قیمت‌ها در نانوایی‌هایی که به‌طور آنلاین نیز به فروش نان مشغولند نشان می‌دهد که بربری ساده حداقل ۵ هزار تومان قیمت دارد در حالی که حداکثر نرخ مصوب هر عدد نان بربری با آرد نوع دو، ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

همچنین نان سنگک ساده که نهایتا باید با رقم ۵ هزار تومان عرضه شود کمتر از ۱۰ هزار تومان در نانوایی‌های عرضه نمی‌شود.

نان تافتون هم که نباید بیش از یک هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد در نانوایی‌ها با رقم حداقل ۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان نان لواش نیز بدون توجه به نرخ مصوب که باید حداکثر ۹۰۰ تومان فروخته شود با قیمت حداقل هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

البته گران‌فروشی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و نانوایی‌ها با اضافه کردن سبزیجات خشک و دانه‌هایی از جمله کنجد، زیره و سیاه‌دانه قیمت‌ها را تا ۲ برابر بالا می‌برند.

تزیین پشت و روی نان نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی نانوایان مدتی است باب شده و بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت نان به‌شمار می‌‎رود.

سهمیه آرد نانوایان متخلف قطع می‌شود
در همین رابطه معصومه رضایی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به گران‌فروشی برخی نانوایی‌ها، اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها با نظر بخش خصوصی اصلاح شده و ما با تشدید نظارت‌ها باید فضای تخلف را از بین ببریم.

وی ادامه داد: براساس تصمیم کارگروه آرد و نان، از این پس سهمیه آرد نانوایان متخلف بنا بر نوع تخلف به طور موقت یا دایم قطع می‌شود؛ این قطع سهمیه به خاطر این است که اگر نانوا به تخلف خود ادامه داد، دیگر لزومی بر ادامه فعالیت وی وجود ندارد.

رضایی گفته است واحدی که اصرار به گران فروشی دارد، از آرد دولتی محروم خواهد شد و سهمیه آن به نانوایی‌های اطراف تزریق می‌شود که تاکنون سهمیه آرد ۱۱ نانوایی قطع شده است.

براساس این گزارش قیمت نان در تهران در حالی با افزایش قیمت دوباره روبه‌رو شده است که همچنان خبری از اصلاح کیفیت قوت غالب مردم به چشم نمی‌خورد و همه روزه افراد به واسطه کیفیت پایین آن بخش قابل توجهی از این محصول را دور می‌ریزند.

برچسب ها: قیمت نان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟
تصویری از حلیم خوری سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام را در یک جشن خصوصی که مربوط به سال ۱۳۹۵ است مشاهده بفرمایید.
آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی!
اکران مردمی «زودپز» با حضور روزبه حصاری، ساقی حاجی‌پور و شیرین اسماعیلی در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر