کد خبر: ۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
موبایل Redmi Note 11 در کنار شیائومی ۱۱ نسخه لایت 5G و وان پلاس NORD N10 5G گزینه‌های بدی نیستند هر چند با افزایش بودجه، سطح و لول انتخاب‌ها به‌شکلی چشم‌گیر بالا می‌رود

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو- خرید گوشی موبایل پنج تا هشت میلیونی کار ساده‌ای نیست؛ در این بازه قیمت حدود ۶۰، ۷۰ تا گوشی موبایل داریم که دست‌کم یک‌سوم آن‌ها با نسل پنجم موبایل سازگار هستند. به این دسته رزمی باید Galaxy A۱۲ Nacho را هم به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی موبایل هوشمند حال حاضر بازار ایران اضافه کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت انواع گوشی در بازار


 

با عیدی کارگری چه گوشی بخریم؟



به گزارش فرارو، در روز‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۰ یا در ماه اول سال ۱۴۰۱ همه این گوشی‌ها می‌توانند یک گزینه جدی خرید باشند، چون امسال کارگران مشمول قانون کار حداقل پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عیدی آخر سال دریافت می‌کنند و اگر چاله چوله‌ای در زندگی نداشته باشند، با این پول بادآورده می‌توان گوشی موبایل نو خرید. ما چند تا از بهترین انتخاب‌ها را معرفی کرده‌ایم و برای کارمان دلیل داریم. شما هم می‌توانید گزینه‌های پیشنهادی خودتان را در بخش کامنت‌ها معرفی کنید، اما لطفا دلایل انتخابتان را بنویسید.

 


شیائومی Redmi Note ۱۱؛ پنج میلیون و ۴۰۰ هزار

قیمت Redmi Note ۱۱ در بازار به پنج میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد تا به‌عنوان ارزان‌ترین انتخاب مطرح شود. با این حال اگر فکر می‌کنید اولین گزینه انتخاب خوبی نیست و باید بیشتر صبر کرد، حداقل در این مورد اشتباه می‌کنید. شیائومی Redmi Note ۱۱ با پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ کار می‌کند و در کنار آن به شش گیگابایت حافظه‌موقت مجهز است. از دیگر مزایای این گوشی باید به نمایشگر ۶.۴ اینچی با دقت تمام HD و تراکم پیکسلی ۴۰۹ppi اشاره کرد. صفحه‌نمایش شیائومی Redmi Note ۱۱ حدود ۸۵ درصد از قاب رویی را فرا گرفته و به‌این ترتیب جلوه‌ای مدرن پیدا می‌کند.

شیائومی Redmi Note ۱۱ با دوربین چهارگانه عکس می‌گیرد. رزولوشن حسگر اصلی معادل ۵۰ مگاپیکسل است و حسگر‌های هشت مگاپیکسلی اولتراواید، دو مگاپیکسلی ماکرو و دو مگاپیکسلی عمق کمک می‌کنند تا جزییات بیشتری در عکس‌ها ثبت شود. یک حسگر ۱۳ مگاپیسکلی روی قاب جلو وظیفه عکاسی سلفی را برعهده دارد. حسگر اثرانگشت در شیائومی Redmi Note ۱۱ روی لبه طراحی شده است. باتری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت با قابلیت شارژسریع ۳۳ وات همراه شده تا پر کردن آن از صفر تا ۱۰۰ تنها به ۶۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد. شیائومی موفق شده برای Redmi Note ۱۱ گواهینامه IP۵۳ را دریافت کند که نشان‌دهنده مقاوت گوشی برابر پاشش آب است. قد شیائومی Redmi Note ۱۱ به ۱۶۰ میلیمتر می‌رسد. عرض آن معادل ۷۴ میلیمتر و ضخامت آن هشت میلیمتر خواهد بود. بد نیست به‌خصوص اینکه وزن گوشی به ۱۸۰ گرم می‌رسد، اما بزرگترین نقطه‌ضعف شیائومی Redmi Note ۱۱ نبود قابلیت سازگاری با نسل پنجم اینترنت موبایل است. یک ضعف بزرگ تقریبا غیرقابل بخشش که مثلا در صورت خرید Redmi Note ۱۰، Poco M۴ Pro ۵G و POCO M۳ PRO ۵G با آن روبرو نخواهید شد. اگر کلا با شیائومی حال نمی‌کنید، می‌توانید با همین مقدار بودجه، گلکسی M۲۲ بخرید.

 

با عیدی کارگری چه گوشی بخریم؟


بزرگترین نقطه‌ضعف شیائومی Redmi Note ۱۱ نبود قابلیت سازگاری با نسل پنجم اینترنت موبایل است
وان پلاس NORD N۱۰، ۵G؛ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

وان پلاس NORD N۱۰، ۵G خریدن دل شیر می‌خواهد، چون به‌اندازه سامسونگ و شیائومی شهرت ندارد. حتی ممکن است بعضی‌ها چشم‌هایشان را تنگ کنند و طوری به گوشی دست شما نگاه کنند که انگار عقل توی سرتان نیست، اما برخلاف تصور عموم مردم، در بازار‌های جهانی وان پلاس شهرت و اعتبار خاص خودش را دارد و اتفاقا برای آنچه تولید می‌کند، سرودست می‌شکنند. در مورد NORD N۱۰، ۵ ْG باید با یک سری نکات تاریک و منفی کنار بیایید که اولین مورد ضخامت ۹ میلیمتری است. بالاخره گوشی را دو سال پیش معرفی کرده‌اند و در آن زمان گوشی‌های سازگار با ۵G همین قدر زشت و زمخت بودند. وزن ۱۹۰ گرمی هم لب مرز است و با اضافه شدن یک کاور خیلی ساده به ۲۰۰ گرم افزایش پیدا می‌کند. شیار دومی کارت حافظه هم با اسلات میزبان سیمکارت دوم مشترک است و باید بین داشتن سیمکارت دوم و افزایش کارت حافظه باید یکی را انتخاب کنید. اگر از این مرحله بگذریم، وان پلاس NORD N۱۰، ۵G روی خوبش را نشان می‌دهد. در اول صف با پردزانده اسنپدراگون ۶۹۰ روبرو هستیم. حافظه‌موقت با ظرفیت شش گیگابایت همچنان کارآیی دارد، اما قبل از آن باید قربان‌صدقه نمایشگر ۶.۵ اینچی تمام HD با تراکم پیکسلی ۴۰۶ppi برویم. نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز می‌تواند تجربه بهتری هنگام بازی و تماشای فیلم به نسبت نمایشگر‌های با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز ارائه کند (دو تا گوشی قبلی هم به این ویژگی مجهز هستند).

وان پلاس NORD N۱۰، ۵G در بخش دوربین به یک مجموعه چهارگانه مجهز است که از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید، حسگر هشت مگاپیکسلی اولتراواید، حسگر دو مگاپیکسلی عمق و حسگر دو مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده. به این ترتیب علاوه بر مود‌های عکاسی معمولی، امکان گرفتن عکس‌های جلف پرتره و عکاسی از اجسام ریز را هم خواهید داشت. باتری وان پلاس NORD N۱۰، ۵G، چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و به شارژسریع ۳۰ وات مجهز شده است، اما با توجه به اینکه نمایشگر از نوع IPS انتخاب شده، دوام باتری افزایش پیدا می‌کند.

وان پلاس NORD N۱۰، ۵G در بازار دو تا رقیب گردن‌کلفت دارد؛ سامسونگ گلکسی A۲۲، ۵G و گلکسی M۳۲، ۵G در همین محدوده قیمت فروخته می‌شوند، اما هردو از نظر سخت‌افزاری قادر به‌شکست دادن محصول وان‌پلاس نیستند. پس حتی اگر NORD N۱۰، ۵G نتواند سلیقه شما را تامین کند هم عاقلانه نیست سمت‌شان بروید.

 

با عیدی کارگری چه گوشی بخریم؟


وان پلاس NORD N۱۰، ۵G خریدن دل شیر می‌خواهد، چون به‌اندازه سامسونگ و شیائومی شهرت ندارد
شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G؛ هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G صاحب عنوان پرفروش‌ترین گوشی در بازه قیمت ۵.۴ میلیون تا ۷.۹ میلیون تومان است. ازنظر خیلی‌ها این موهبت به‌خاطر استفاده از هشت گیگابایت حافظه‌موقت و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نصیب Xiaomi ۱۱ Lite ۵G شده، اما اگر کمی دقیق‌تر شویم می‌توانیم نکات مثبت بیشتری را در کارنامه محصول کم‌ادعای شیائومی پیدا کنیم. اولین آن‌ها ظاهر و قیافه خواهد بود. قد گوشی به ۱۶۰ میلیمتر می‌رسد در حالی که عرض آن معادل ۷۵ میلیمتر و ضخامت آن تنها معادل ۶.۸ میلیمتر خواهد بود. مورد آخر در کنار ۱۵۸ گرم وزن باعث می‌شود شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G را یک گوشی ظریف و خوش‌دست بدانیم. در بخش سخت‌افزار با پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ سازگار با ۵G روبرو هستیم که با استفاده از معماری شش نانومتری طراحی شده است و در کنار خود پردازنده گرافیکی Adreno ۶۴۲ را می‌بیند. هشت گیگابایت حافظه‌موقت کمک می‌کند در اغلب مواقع گوشی عملکردی نرم و روان داشته باشد.

اندازه نمایشگر شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G از نوع AMOLED انتخاب شده، اندازه آن به ۶.۵ اینچ می‌رسد و با دقت تمام HD و تراکم پیکسلی ۴۰۲ppi کار می‌کند. روی آن را با دست‌ولبازی زیاد، یک لایه گوریلاگلس نسخه پنج کشیده‌اند تا مقابل خط و خش مقاومت بیشتری پیدا کند. نمایشگر ۸۵ درصد قاب رویی را به‌خود اختصاص داده است.

شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G به دوربین سه‌گانه مجهز شده. حسگر اصلی از نوع ۶۴ مگاپیکسل است و در کنار خود حسگر هشت مگاپیکسلی اولترا واید و حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو را می‌بیند. حسگر آخر در عکاسی پانوراما کارکرد پیدا می‌کند. باتری چهار هزار و ۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی به فناوری شارژسریع ۳۳ وات مجهز است. شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G رقبای سرسختی دارد؛ از Poco X۳ Pro گرفته تا گلکسی A۳۲ نسخه ۵G که در مواردی می‌تواند وسوسه‌کننده باشد اگرچه از نظر فنی هرگز قادر نیست به‌گردپای شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G خودمان برسد. از نظر ریخت و قیافه هم امتیازات پایینی می‌گیرد. خیالتان راحت!

 

با عیدی کارگری چه گوشی بخریم؟


شیائومی ۱۱ نسخه لایت ۵G صاحب عنوان پرفروش‌ترین گوشی در بازه قیمت ۵.۴ میلیون تا ۷.۹ میلیون تومان است

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.