کد خبر: ۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

حصر کروبی و میرحسین تمام شده شده است

اسدالله بادامچیان، دبیرکل موتلفه در مصاحبه‌ای جدید ادعا کرده است که حصر مدت‌ها است تمام شده، اما بخاطر محافظت از موسوی، کروبی و رهنورد محدودیت‌هایی ایجاد شده است.
حصر کروبی و میرحسین تمام شده شده است

مخاطب ۲۴- اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه همچنان مخالف سرسخت اصلاح طلبان است و حتی در این روز‌هایی که یک رئیس جمهور اصلاح طلب در پاستور مستقر شده تاکید دارد که «اصلاح طلبی دیگر وجود ندارد»

او برخی انتصابات دولت جدید را در چارچوب وفاق می‌داند، اما گلایه‌هایی نیز از مسعود پزشکیان بخاطر برخی انتصابات دیگر دارد.

از بادامچیان درباره مانع تراشی‌های تندرو‌ها و مشخصا پایداری‌ها و حامیان جلیلی در مسیر حرکت دولت چهاردهم که می‌پرسیم اجتناب می‌کند از اینکه موضع گیری دراینباره داشته باشد و حتی صریح می‌گوید درباره پایداری‌ها و جلیلی اعلام موضع نمی‌کند. با این حال او تاکید دارد که سعید جلیلی «لیدر» اصولگرایان نیست.

از او درباره رفع حصر هم پرسیدیم و او معتقد است حصر موسوی، کروبی و رهنورد بخاطر محافظت از آنها و جلوگیری از به قتل رساندنشان بوده است.

بیشتر بخوانید


آقای بادامچیان! دولت چهاردهم در آغاز راه است و مشغول انتصابات. برخی معتقدند دولت سیزدهم در مسیر خالص سازی بود و بسیاری را در این مسیر به بهانه انتصاب و تغییر و تحول حذف کرد، قبول دارید؟

من خیلی به این اصطلاحات معتقد نیستم، خالص‌سازی؟! مگر همه دولت‌های قبلی ناخالص بودند که کسی بخواهد در جامعه ما خالص باشد؟ ما یک انقلاب اسلامی کرده‌ایم و نظام جمهوری اسلامی ولایی داریم. این ویژگی‌ها، سبک، تمدن و طرفداران خودش را دارد، الگوگیری از غرب نبوده است. در نهضت مشـروطه این کار انجام شد با اینکه اولش برای این هدف نبود ولی بعد این‌طور شد. در نهضت اسلامی ما از کمونیسم و از کاپیتالیسم غربی الگوگیری نکرده‌ایم؛ بنابراین خالص‌سازی و این اصطلاحات نیست البته به تدریج که در انقلاب پیش آمدیم مسئله اصلاح‌طلب - اصول‌گرا مطرح شده و حالا هم این دو تمام شده است. یعنی من اگر گفتم جریان اصلاح‌طلبی فوت کرده، خلاف نگفته‌ام می‌بینید که آقای مثلا روحانی گفت ما اصلاح‌طلب اعتدالی هستیم یعنی آن نوع اصلاح‌طلبی که وجود دارد را دو بخش کرد گفت یک بخش افراطی و یک بخش هم اعتدالی؛ و بعد هم نتوانست آنی که می‌گفت [عمل کند].



پزشکیان، پزشکیان است نه اصلاح طلب است نه اصولگرا
یا مثل احمدی نژاد که یک زمانی از اصولگرایان بود و بعد.

احمدی‌نژاد هم نتوانست، او هم اصول‌گرای آن تیپی بود. الان هنوز دولت آقای پزشکیان کاملا مستقر نشده یک گروه در مجلس، یک گروه بیرون با او این بحث‌ها را دارند. خودش گفت من نه اصلاح‌طلبم نه اصولگرا، بعد گفت اصلاح‌طلبِ اصول‌گرا بعد دید این هم نمی‌شود خواست بگوید اصول‌گرای اصلاح‌طلب دید این هم نمی‌شود. نمی‌شود دیگر. آقای پزشکیان، پزشکیان است!

سوال من این است حالا که تندرو‌ها به حاشیه رفته اند و دولت پزشکیان روی کار آمده و صحبت از وفاق ملی است چرا بازهم این تندرو‌ها در پی حاشیه سازی هستند و حتی از تعبیر نفاق مقابل وفاق حرف می‌زنند؟

ببینید من اصطلاح نفاق و تندرو و اینها را دنبال نمی‌کنم. بالاخره اینها نگاه سیاسی با خود دارد و عنایت بفرمایید که اینها هم بچه‌های این مملکت هستند. همانطور که در این سال‌ها در موتلفه ما با اصلاح‌طلب‌ها دعوا نکرده‌ایم با اینها هم برخورد نمی‌کنیم. اگر حرف داریم حرف تبیینی و روشن‌گرانه بزنیم.

خب طبیعی است که تیپ آقای جلیلی با تیپ آقای پزشکیان و تیپ هردو با تیپ نامزد‌های دیگر انتخابات تفاوت داشتند. هر کدام بیایند سر کار می‌خواهند آن دیدگاه خودشان را به کار ببرند. منتها در کشور ما یک سری جایگاه‌ها و اسناد بالادستی وجود دارد که نمی‌شود اینها را نادیده گرفت.

روش پزشکیان در انتصابات را قبول ندارم
هر کس بیاید سر کار باید بر اساس قانون اساسی انجام وظیفه کند. در آمریکا هم دویست و خرده‌ای سال است یک قانون اساسی دارند هزار تا اشکال دارد. هنوز هیچکس نیست که بگوید من قانون اساسی را نقض می‌کنم.

قانون اساسی جایگاه ولایت فقیه یا جایگاه احزاب و تشکل‌ها را قبول دارد. خُب یعنی چه؟ یعنی موافق، یعنی مخالف. اتفاقا در داخل کشور ما همه این گروه‌ها با همه این حرف‌ها یک نوع حریم نسبت به هم رعایت می‌کنند. همه‌شان. نه فکر کنید من فقط یک گروه را می‌گویم. ولی خُب من روش جناب آقای پزشکیان را در انتصابات نمی‌پذیرم. قبول ندارم. حالا یکی با لحن تند می‌گوید یکی با لحن آرام می‌گوید.

به صورت مصداقی بفرمایید چه انتصاباتی؟

فرض بفرمایید من معتقدم که استفاده ایشان از همه نیرو‌ها یک امر واجب و لازم است. آقای شهید رجایی ما هم که موتلفه‌ای بود وقتی که آمد با همه نیرو‌ها کار کرد. اما با همه نیرو‌ها کار کردن غیر از این است که اخیرا در وزارت محترم ارشاد (که اتفاقا با آقای صالحی خیلی رفیق و صمیمی هم هستیم) یک کسـی را منصوب کرده اند که از او عکس با گیتار و بند و بساط و اینها منتشـر شده. این در وزارت فرهنگ و ارشاد پسندیده نیست.

انتصابات باید طوری باشد که حرف و حدیث ایجاد نکند
من که با جناب آقای صالحی از گذشته رفیق بودم الان هم رفیقم. من هم به او می‌گویم آقا یک کسـی را بگذار که برای دولت آقای پزشکیان حرف و بحث ایجاد نکند. این را می‌گذارند آنها هم حتما پس‌فردا در مجلس از آقای وزیر خواهند پرسید که این می‌خواهد ارشاد کند یا آن فرهنگ را می‌خواهد اجرا کند.

ببینید نوع برخورد یکی این‌طور است یکی هم آن‌طور است. من نام نمی‌برم، اما بیشتر از اینکه این گروه‌های مخالف این بحث‌ها را برای آقای پزشکیان ایجاد کنند دوستان خودش دارند حاشیه ایجاد می‌کنند.

ولی مثلا پایداری‌ها برخلاف اینکه رهبری بیان کردند همه با دولت همکاری کنند بیشتر سنگ اندازی می‌کند.

ببینید جبهه پایداری یک گروه سیاسی است. در مجلس هم جا دارد. یک تعداد طرفدار در مجلس دارد. حالا این می‌خواهد حرفش را بزند. باید بزند یا باید جلویش را ببندیم؟ باید بزند دیگر. اگر قرار شد آزادی باشد باید حرفش را هم بزند. جوابش را می‌شود داد. به جای نفاق شما واژه دیگری را به کار ببرید. اصلا نباید وقت‌مان را صرف این بحث‌ها بکنیم. مردم آمدند رای دادند به آقای پزشکیان و الان هم آقای پزشکیان رییس دولت شده است.

برچسب ها: اصلاح طلبان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟
تصویری از حلیم خوری سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام را در یک جشن خصوصی که مربوط به سال ۱۳۹۵ است مشاهده بفرمایید.
آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی!
اکران مردمی «زودپز» با حضور روزبه حصاری، ساقی حاجی‌پور و شیرین اسماعیلی در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! ۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید!
اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.
هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد
هادی چوپان نتوانست عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا که دو سال پیش به دست آمد را تکرار کند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر