کد خبر: ۵۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

ایرپاد جدید اپل که می‌تواند سمعک باشد

اپل در حال آماده شدن برای تبدیل ایرپاد‌های پرو ۲ (AirPods Pro ۲) خود به گزینه‌های کمکی با استفاده آسان برای افراد مبتلا به کم شنوایی خفیف تا متوسط است.
ایرپاد جدید اپل که می‌تواند سمعک باشد

مخاطب ۲۴- در جیب یا کیف خود، ممکن است ایرپاد‌هایی را داشته باشید که با کمک نرم افزاری جدید که مجوز سازمان غذا و دارو را نیز دارد، به زودی به یک سمعک ارزان قیمت تبدیل می‌شود. سمعک‌هایی که میلیون‌ها نفر در همین لحظه آنها را دارند.  ایرپاد‌هایی که به آن اشاره کردیم نسخه پرو ۲ اپل هستند. وسایل پلاستیکی سفیدی که در گوش‌های بسیاری از مردم در مراکز خرید و محل کار، اتوبوس‌ها و پیاده رو‌ها می‌بینید. اگرچه کاربران آنها ممکن است جزو ۳۰ میلیون فرد بزرگسال آمریکایی نباشند که درجاتی از کاهش شنوایی را گزارش می‌کنند و این افراد احتمالا فقط به موسیقی یا پادکست گوش می‌دهند یا با تلفن خود صحبت می‌کنند. با این حال، ظرف چند هفته، مصرف کنندگان می‌توانند از این هدفون‌ها برای تقویت شنوایی خود استفاده کنند.

ماه گذشته، نرم افزار اپل به نام «سمعک و تست شنوایی» تاییدیه را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد.

بیشتر بخوانید

با این نرم افزار و یک آیفون یا آی‌پد سازگار با آن، کاربران می‌توانند شنوایی خود را آزمایش کنند. برای کسانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، ایرپاد پرو ۲ صدا‌ها را در محیط و دستگاه‌هایشان تنظیم می‌کند.

کاربران می‌توانند ایرپاد خود را برای تنظیم میزان صدا، لحن و تعادل آن شخصی‌سازی کنند. همه این موارد به آنها اجازه می‌دهد تا بهتر بشنوند. عمر باتری دستگاه برای تقریبا پنج تا شش ساعت کافی است.

به گفته سخنگوی اپل، اپل قصد دارد این نرم افزار رایگان را اواخر پاییز امسال برای آیفون‌های دارای سیستم عامل iOS ۱۸ یا جدیدتر و آیپد‌هایی که سیستم عامل iPadOS ۱۸ یا بالاتر دارند، منتشر کند. قیمت ایرپاد‌های پرو ۲ اپل ۲۴۹ دلار است و در فروشگاه‌های بزرگ یا از طریق خرده فروشی‌های آنلاین هزینه کمتری نیز می‌تواند داشته باشد.

جدیدترین مطالعه ملی سلامت و روند پیری، نشان می‌دهد که اگرچه حدود دو سوم آمریکایی‌های ۷۰ ساله و بالاتر درجاتی از کاهش شنوایی دارند، کمتر از ۳۰ درصد سمعک دارند که این یافته نسبتا ثابت است.

اندی سابین (Andy Sabin)، دانشمند شنوایی و مشاور علمی HearAdvisor که سمعک‌ها را آزمایش و ارزیابی می‌کند، می‌گوید: کم شنوایی بسیار تدریجی است و بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که به آن مبتلا هستند.

در واقع، یک نظرسنجی منظم توسط انجمن صنایع شنوایی نشان می‌دهد که سال‌ها طول می‌کشد تا افراد تشخیص دهند که مشکل شنوایی دارند و سمعک بخرند.

مزیت دیگر این ایرپاد‌ها این است که استفاده از هدفون معطوف به سن خاصی نیست و احتمالا همین موضوع باعث کاهش انگ نسبت به استفاده از سمعک‌های معمولی می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند که کسی که هدفون دارد به موسیقی گوش می‌دهد یا سعی می‌کند مکالمه‌ای را بشنود.

باربارا کلی، مدیر اجرایی انجمن کاهش شنوایی آمریکا، می‌گوید: این همان چیزی است که ما به آن امیدوار بودیم: نوآوری در فناوری.

این ایرپاد‌ها می‌توانند آزمایش زودهنگام میزان و کیفیت شنوایی را ممکن کنند و روش‌های درمانی زودتر پیش گرفته شوند.

برچسب ها: اپل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر