کد خبر: ۵۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

درس‌های مرتبط با ict به مدارس و دانشگاه‌ها می‌آیند؟

وزیر ارتباطات گفت: بحث آموزش نیروی انسانی از تکالیف ما است و آن را پیگیری می‌کنیم.

مخاطب۲۴- فناوری ارتباطات نیز مانند سایر فناوری‌ها وعده‌هایی را به همراه دارد که بیشتر کشور‌های در حال توسعه را هدف قرار داده است و یک امکان بالقوه برای افزایش دسترسی به پیشرفت ارتباطات و کیفیت آموزش می‌باشد که می‌خواهد شکاف بین آنهایی که به کنترل فناوری دسترسی داشته و کسانی که دسترسی ندارند را کمتر کند. یکی از شایع‌ترین دلایل ذکر شده برای به کارگیری ICT در کلاس‌های درس، بهتر آماده کردن نسل فعلی دانش آموزان برای ورود به محیط‌های کاری است؛ لذا سواد تکنولوژیک یا توان به کارگیری مؤثر و بهینه ICT، به عنوان یک نکته رقابتی در یک بازار کار در حال جهانی شدن، به نظر می‌آید. در این راستا پیشبرد کیفیت آموزش و پرورش یک نکته حساس است.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، پیشتر از آموزش سالیانه ۱۰۰ هزار نیروی انسانی خبر داده بود.

با توجه به پیشرفت سریع و روزافزون فناوری و تکنولوژی و ارتباط تنگاتنگ این فضا با زندگی‌های امروزی به ویژه دانش آموزان و همچنین وابستگی زندگی آیندگان به فناوری و متعلقاتش، تربیت نیروی انسانی خبره ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفته بود: ما در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا زمانی که این قانون ابلاغ شد بتوانیم کار را شروع کنیم.


با توجه به همین موضوع و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان، از سیدستار هاشمی، وزیر دولت سیزدهم درباره برنامه وزارت ارتباطات پیرامون تربیت نیروی انسانی در حوزه ict پیگیر شدیم.

او در این باره مطرح کرد: ما یک تکلیف قانونی داریم و آن‌هم اینکه همانطور که در برنامه هفتم آمده، صد هزار نفر نیروی مهارتی تربیت شوند.

او ادامه داد: طبیعتاً برای تربیت نیرو‌ها ما در حوزه‌های مختلف هم در آموزش و پرورش و هم دانشگاه‌ها این تعامل را حتما احیا می‌کنیم و به عنوان یک تکلیف پیگیری می‌کنیم.
آموزش پشتیبانی شده ICT اگر به خوبی طراحی و اجرا شود میتواند کسب دانش و مهارت‌های مورد نیاز یادگیری مادام العمر دانش آموزان را ارتقا دهد. همچنین خط مشی سازمان‌های آموزشی و برنامه ریزان باید اول از همه درباره پیامد‌های آموزشی مورد نظر صریح باشد. تأثیرات، هزینه، تساوی و قابلیت تحمل پذیری چهار نکته وسیع و در هم پیچیده هستند که باید در زمان در نظر گرفتن تأثیر کاربرد ICT در آموزش عنوان شود. همچنین دوام و استمرار، یکی از جنبه‌های برنامه‌های توسعه ICT در آموزش است.

برچسب ها