به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :مبرقعی با اشاره به اینکه موفقیت نمایندگان در عرصه کسب و کار بیمهای هدف مشترک و مهم همه مدیران و همکاران در سطوح مختلف است، تاکید کرد: مصالح و اهداف مشترک قطعاً با هم افزایی، همکاری و همراهیهای همه جانبه محقق میشود و در این خصوص با شناسایی مسایل، مشکلات و موانع موجود و اتخاذ تدابیر و راهکارهای عملی ضمن کسب موفقیت در فضای کسب و کار در جهت پایداری شرایط و فضای همکاریهای مشارکتی اهتمام برنامه ریزی شدهای نیاز میباشد.
وی افزود: جامعه نمایندگان بیمه ایران در کنار شهرت، آوازه، اعتبار، اصالت و خوشنامی بیمه ایران در ابعاد و شاخصهایی مانند تجربه، تخصص، تحصیلات در سطوح عالی، ایثارگری و پایبندی به ارزشها و سوابق فعالیت در حوضههای اجرایی و مدیریتی دارای ویژگیهای شاخصی بوده که این تنوع در ابعاد مختلف مزیتهای ارزشمندی را برای حضور در بازار و توسعه و اعتلای همه جانبه بیمه ایران رقم میزند.
مبرقعی در ادامه با تاکید بر راهبرد هویت بخشی شایسته جامعه عظیم نمایندگان بیمه ایران گفت: نقش کارشناسی و تخصصی نمایندگان شرکت با عنوان مشاور بیمهای مشتریان و بیمه گذاران باید تقویت شود، چرا که نمایندگان فقط عامل صدور بیمه نامهها نیستند بلکه کارشناس خبره و متخصصی حرفهای هستندکه در چارچوب فضای بیمه گری، مشاوره شایستهای به مردم و مخاطبان ارائه مینماید. در این مسیر همه همکاران، کارشناسان و مدیران شرکت با همین رویکرد و با هدف تعالی راهبرد هویت بخشی نمایندگان پرتلاش حمایت و همراهی همه جانبه خواهند نمود.
سرپرست بیمه ایران در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت توجه به دغدغهها و نیازهای نمایندگان در حوزه بهره گیری از فناوریهای نوین و کارا با حفظ نام تجاری بیمه ایران خاطرنشان کرد: با توجه جدی به منافع و مصالح نمایندگان باید در این مسیر برنامه ریزی و تلاش ویژه نمود و به موازات آن از ظرفیتهای سامانه بیمه ایران من برای ارتقای پرتفوی و ارائه خدمات شایسته به بیمه گذاران و خدمات گیرندگان استفاده بهینهای صورت پذیرد. برنامه ریزی موثر و جدی در این حوزه توام با ارائه ایدههای خلاقانه و اهتمام ویژه برای ورود و بهره گیری شایان از این سامانه نیازمند تصمیم سازی و تصمیم گیری عاجل میباشد.
سرپرست بیمه ایران با تبیین اولویتها و سیاستهای کلان شرکت، تاکید کرد: سلامت و شفافیت در فرایند ها، توجه جدی به اقتصاد بیمه و مدیریت بهینه ریسک، سه اصل مهم حرفهای گری در فضای کسب و کار بیمه میباشد که اهم انتظارات شرکت از جامعه ارزشمند نمایندگان، اجرا و بکار گیری این سه اصل مهم و کارامد است؛ و از سویی مدیران و همکاران همه واحدهای اجرایی، استانی، و ستادی میبایست در راستای جاری سازی این سه مؤلفه مهم حمایتها و همراهیهای مؤثر به عمل آورند.
وی تصریح کرد: در راستای ارتقای سرعت بخشی فعالیتها و خدمات رسانی، اختیارات واحدهای اجرایی و نمایندگان را با رعایت اصل اعتماد و نظارت مستمر افزایش میدهیم. از سویی باید توجه جدی به خدمات پس از فروش به عنوان مهمترین انتظار بیمه گذاران و مشتریان عنایت ویژه و عملی داشته و با اخذ بازخورد میزان رضایت از خدمات گیرندگان، کارایی و اثربخشی برنامهها را ارزیابی و در راستای ارتقای کیفیت خدمات گامهای مهمی برداریم. اطمینان دارم این چرخه تعریف شده فعالیت ها، مولفه هویت بخشی بیشتر نمایندگان در حوزه کارشناسی و تخصصی انان مفید و موثر خواهد بود.
مبرقعی با تاکید ویژه بر ارتقای خدمات پس از فروش یاداوری نمود: با بیمه گذاران درطول مدت قرارداد و زودتر از زمان تمدید بیمه نامه ارتباط برقرار کرده و ملاقات نمایید. انها طعم حضور مشاورهای و حمایتی شما را در ذائقه خود تجربه نمایند. در چنین شرایطی چنانچه حادثه و خسارتی داشته باشند نقش اقناع کننده و التیام بخش شما را درک خواهند کرد.
سرپرست بیمه ایران با اشاره به ضرورت تحول در بیمههای زندگی و افزایش سهم این رشته در پرتفوی شرکت گفت: برای توسعه بیمههای زندگی مهمترین نقش را نمایندههای پرتلاش ایفا مینمایند که ضروری است با اقناع سازی همکاران نماینده در این مسیر و بهره گیری از تواناییهای سرشار آنان، اهداف پیشبینی شده در حوزه بیمههای زندگی محقق گردد.
وی در ادامه افزود: به همه نمایندگان عزیز توصیه میکنیم به عنوان نماد اعلام همراهی با سیاست توسعه بیمههای زندگی، حداقل دو فقره بیمه نامه زندگی صادر نمایند و یقین دارم تعداد زیادی از همکاران نماینده با این کار اعتماد به نفس مضاعفی را برای استمرار فروش این رشته به دست خواهند آورد.
وی با بیان ضرورت هم افزاییها و همفکری در حل مشکلات و رفع موانع احتمالی گفت: مشکلات اجرایی در حوزه کسب و کار نمایندگان توسط کانون شناسایی و احصا و مواردی که در داخل شرکت قابل رفع باشد، پیگیری و اقدام و در مواردی که به دلیل معذوریتهای خاص در شرایط کنونی قابل رفع نباشد ضمن درک و پذیرش موضوع با اطلاع رسانی و انعکاس مسائل نقش افرینی شایسته توسط کانون به عمل آید.
سید محمدناصر مبرقعی در بخش دیگری اطلاع رسانی به موقع و تبلیغات رسانهای به ویژه بهره گیری از رسانههای فراگیر در معرفی خدمات بیمهای را مهم برشمرد و یاداوری کرد: برای تسهیل فروش خدمات بیمه لازم است در زمینه تبلیغ و ترویج و فرهنگ سازی تلاش ملموس و شاخص صورت پذیرد.
وی در راستای حمایت از همکاران نماینده تصریح کرد: فراهم سازی پرداخت مشارکت در منافع نمایندگان در دستور کار قرار دارد و تاکید نمودم با ایجاد بستر مناسب در اسرع زمان این فرایند اجرایی شود.
سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران در پایان تاکید نمود: همه ارکان شرکت در سطوح مختلف با تمام توان و ظرفیت در کنار نمایندگان پرتلاش بوده و در جهت پایداری و تثبیت موقعیتها و رشد و اعتلای همه جانبه شبکه فروش و نمایندگان در کسب و کار بیمهای نقش حمایت گرانه را ایفا خواهند نمود. از سویی نیز انتظار داریم در عملکرد سه ماهه سوم و پیش رو ضمن توسعه فروش بر محور اولویتهای تعیین شده و مبتنی بر اقتصاد بیمه، گامهای ثمر بخشی در راستای دستیابی به اهداف شرکت برداشته شود.
امیررضا نعمت اللهی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگیها، در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به درخواستهای کانون، بر حمایت، همراهی و تکریم نمایندگان در شعب و همراهی مدیران اجرایی با نمایندگان در تحقق اهداف فروش تاکید کرد.
در ابتدای این نشست اعضای کانون سراسری انجمنهای صنفی کارفرمایی نمایندگان بیمه ایران با طرح موضوعات، مسائل و اولویتهای اساسی در حوزه کسب و کار بیمهای نمایندگان، پیشنهادات، نظرات و درخواستهای مورد نظر را مطرح نمودند.