به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :ممبرقعی در این ملاقات که با حضور تعدادی از معاونین و مدیران ستادی بیمه ایران همراه بود افزود: در شرایطی که سیاستهای کلان دولت وفاق، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همه مراجع ذیربط و حتی مراکز نظارتی، حمایت قانونمدارانه و کریمانه از بازنشستگان است، حتماً بیمه ایران باید با اهتمام و برنامه ریزی موثر همه ارکان شرکت، بویژه اداره کل منابع انسانی، مالی و بیمههای اشخاص ضمن همراهی با این رویکرد، نه تنها بهترین نقش و عملکرد را ایفاء نماید بلکه باید نسبت به سایر نهادها و سازمانها الگو باشد.
عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به شناخت کامل از دغدغههای همکاران بازنشسته گفت: بازنشستگان فرهیخته شرکت بویژه اعضای کانون اشراف دارند که سالها به نمایندگی از اعضای هیأت مدیره بیمه ایران در جلسات کانون حضور داشته و بسیاری از درخواستها و دغدغههای آنان را بررسی و با تنظیم راهکارهای عملی و مبتنی بر ظرفیتهای قانونی به عنوان پیشنهاد طی سالهای اخیر مطرح و اجرایی نموده ایم.
وی در ادامه از همراهی هیات مدیره با مدیر عامل شرکت در حمایتهای معیشتی و رفاهی کارکنان و بازنشستگان قدردانی و خاطر نشان کرد: با همراهی و همکاری همه ارکان شرکت و تدوین راهکارهای مناسب و بهره گیری از تمامی ظرفیتهای قانونی بدنبال حفظ این روند و حتی ارتقاء و بهتر نمودن این حمایتها هستیم.
در همین جهت معاون توسعه مدیریت و منابع باید با روشهای جدید در چارچوب مقررات موجود، به دنبال رفع دغدغههای رفاهی و معیشتی همکاران و بازنشستگان باشند. پیشنهاد دارم از ظرفیت، دانش و تجربه ارزشمند بازنشستگان برای بهره مندی از مزیتهای قانونی در حوزه رفاهی و معیشتی عزیزان بازنشسته اهتمام داشته باشند.
مبرقعی در ادامه با اشاره به اقدامات و برنامههای خوبی که در خانه فرهنگ بیمه ایران برای ثبت افتخارات شرکت انجام میشود، گفت: نسل دوم بیمه ایران توانستند در حساسترین دوره شرکت به نحوی پایههای شرکت را تحکیم بخشند که نسلهای بعدی بتوانند به اتکاء آن حرکت و پیشرفت خوبی داشته باشند.
ایشان افزود: خانه فرهنگ بیمه ایران میتواند محلی برای تبلور تجربیات نسلهای دوم و سوم شرکت باشد و با فراهم سازی امکانات بازدید عموم علاقهمندان از خانه فرهنگ و استفاده رایگان بیمه گذاران فرهنگ سازی خوبی با کمک همکاران بازنشسته انجام شود.
خانه فرهنگ بیمه ایران میتواند خاستگاه و مرکز ایجاد و توسعه تاریخ شفاهی بیمه ایران و حتی صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران و محل وقوع رویدادهای علمی فرهنگی نوآورانه، برای بیمه ایران و اهالی صنعت بیمه باشد و البته بازنشستگان میتوانند در همه این اقدامات محور باشند.
عضو هیات مدیره و سرپرست بیمه ایران با یادآوری پیشنهاد خود در سالهای گذشته مبنی بر راه اندازی و انتشار نشریه ویژه بازنشستگان گفت: مطمئنا این کار آثار و مزیتهای متعددی دارد. مستند سازی خاطرات و تجربیات، انتقال اطلاعات مرتبط با فعالیتها و مراکز رفاهی و درمانی، ثبت دانش و مهارتهای کاری و حرفهای و آشنایی نسل کنونی و جدید با خبرگان و نقش آفرینان گذشته شرکت و ایجاد ارتباط معنوی بازنشستگان با شرکت از جمله ثمرات آن خواهد بود، ضمن اینکه هیات مدیره و سایر ارکان شرکت خود را مکلف به پاسخگویی به جامعه بازنشستگان با ایجاد ارتباط دو سویه و مستمر میداند.
مبرقعی در ادامه تصریح کرد: برای رفاه بهتر بازنشستگان در تهران باید چند شعبه منتخب در جهت ارائه خدمات بیمه درمانی در نظرگرفته شود تا شرایط بهتری فراهم و رضایت مندی حداکثری از همکاران بازنشسته ایجاد شود.
سرپرست بیمه ایران در پایان این نشست با بیان اینکه بازنشستگان شرکت همواره صدر نشین و شایسته تکریم و احترام ویژه هستند افزود: باید با بررسی ساختار تشکیلاتی و نمودار اداری حوزه منابع انسانی و امور مرتبط با بازنشستگان، دایره یا واحد مددکاری پیشکسوتان را ایجاد و فعال نمود تا همکارانی که به هر دلیل برای انجام امور بیمهای و درمان، حقوق و دستمزد و سایر اموری که مستلزم حضور فیزیکی و رفت و آمد باشد و در این خصوص معذوریتهای جدی وجود داشته باشد واحد مددکاری پیشکسوتان نقش و وظیفه خود را ایفا نموده و نسبت به رفع نیازهای آنان با سرعت و کیفیت مناسب اقدام نماید. از مدیران استانی هم توقع دارم نسبت به امور مربوط به بازنشستگان حساس باشند و مطلع باشند که یک از شاخصهای ارزیابی مدیران استان در ایجاد ثبات و آرامش برای خانواده بزرگ بیمه ایران، همین سرکشی به پیشکسوتان عزیز است.
شایان ذکر است در ابتدای این نشست اعضای کانون بازنشستگان شرکت سهامی بیمه ایران ضمن قدردانی از زحمات و خدمات کشاورز، از مبرقعی سرپرست بیمه ایران در پذیرش مسئولیت مدیریت کلان شرکت تقدیر و نظرات، پیشنهادات و درخواستهای مورد نظر را مطرح کردند.