کد خبر: ۴۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

اولین تمرین لوکاس ژوآئو

پرسپولیس برای آتشین ساختن خط حمله خود بازیکنی با ویژگی‌های شیخ دیاباته‌ای که گلزن استقلال بود، به خدمت گرفته است.
اولین تمرین  لوکاس ژوآئو

مخاطب ۲۴- پرسپولیس مهاجمین زیادی را در تابستان امسال زیر نظر گرفت و اسامی مختلفی برای حضور در جمع سرخ‌پوشان مطرح شد. البته آنها پیش‌تر، علی علیپور یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران در یک دهه گذشته را هم از پرتغال بازگردانده و درحالی‌که او مذاکراتی طولانی با استقلال داشت، به جمع خود اضافه کرده بودند.

در میان نام‌هایی که پرسپولیس در فصل تابستان زیر نظر داشت می‌توان به اسم‌های شاخصی رسید. از آرون بوپندزا، مهاجم گابنی که به راپید بخارست می‌پیوندد تا امبایه نیانگ، مهاجم سابق میلان که حضورش در ایران به دلیل درخواست‌های غیر معقولش به جایی نرسید. همچنین آیزاک ساکسس و... که هر یک به دلایل خاص خود پای قرارداد با پرسپولیس ننشستند. موضوعی که فشار زیادی را روی مدیران این باشگاه ایجاد کرده بود.

اما سرنوشت پرسپولیس عقد قرارداد با لوکاس ژوآئو بود. بازیکنی که با جستجوی اسمش در اینترنت تصاویر مختلفی از او در نبرد با ستاره‌های لیگ برتری در دوران حضورش در تیم شفیلد ونزدی را نشان می‌دهد.
او یک فوتبالیست آنگولایی‌تبار است که در تیم‌های زیر ۲۰ سال، زیر ۲۱ سال، زیر ۲۳ سال پرتغال و همین‌طور تیم ملی آنگولا به میدان رفته و یقیناً کارنامه قابل اعتنایی برای حضور در لیگی مثل ایران دارد که در سال کمتر دست به خرید‌های بزرگ می‌زند.

با این حال این مهاجم بلند قامت راهش را به سمت ایران کج کرده و قرار است در یکی از سخت‌ترین لیگ‌هایی که تا به حال در آن به میدان رفته خودی نشان بدهد. نکته مهم این است که ژوآئو قبل از حضور در ایران از طرف کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی کاملا توجیه شده که پای به چه مسابقاتی خواهد گذاشت.

خود گاریدو هم شاید در ابتدای حضورش در ایران انتظار لیگی ساده‌تر و مسابقاتی کم دردسرتر را داشت، اما با سوت آغاز رقابت‌های لیگ برتر و بازی مقابل ذوب آهن متوجه شد که در فوتبال ایران امتیازات به سختی تقسیم می‌شود.

دلیل مهمی که باعث خریداری این مهاجم شده، قد بلند لوکاس است. پرسپولیس برای اینکه به کارایی خط حمله خود در کنار عیسی آل‌کثیر و علی علیپور بیفزاید احتیاج به یک بازیکن خیلی قد بلند داشت و با خرید ژوآئو این هدف را دنبال می‌کند. این مهاجم با قد ۱۹۲ سانتی‌متری و پا‌های کشیده و بدنی تنومند روز جمعه و درحالی‌که خبرنگاران هم حاضر بودند اولین تمرینش با پرسپولیس را پشت سر گذاشت.

لوکاس ژوآئو در اولین دقایق حضور در زمین کاظمی با رسم همیشگی بازیکنان پرسپولیس و تونل وحشت آنها روبرو شد و شاگردان گاریدو با زدن ضرباتی به بدن او، به شیوه خاص خود به او خوشامد گفتند.

لوکاس ژوآئو با استیل بدنی‌اش یادآور شیخ دیاباته، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس است. البته دیاباته به دلیل مصدومیت‌های تکراری و کلافه‌کننده در فصل حضورش در جمع سرخ‌ها فروغ خاصی نداشت، اما در استقلال یک مهاجم خارجی تراز اول با فیزیکی شبیه به ژوآئو بود که بهترین گلزن لیگ ایران شد و حالا پرسپولیس بعد از ناموفق بودن جذب دیاباته ناآماده، مهاجمی با چنین ویژگی‌هایی را به اسکواد خود اضافه کرده است.
ژوآئو بازیکنی است که لبخند از صورتش نمی‌افتد و می‌تواند با تداوم این لبخند‌ها و چهره شادش بعد از گلزنی برای این تیم به بازیکن محبوبی برای پرسپولیس تبدیل بشود.

با حضور لوکاس ژوآئو، پرسپولیس با عیسی آل‌کثیر، علی علیپور و البته ابوالفضل بابایی شرایط خوبی در خط حمله پیدا می‌کند و البته رقابت پس از مدت‌ها در خط آتش قرمزپوشان به اوج خود خواهد رسید.

برچسب ها: علی علیپور
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد