کد خبر: ۴۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
انتخابی جام جهانی 2026

ایران 1-0 امارات دومین برد ایران در مسیر جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود درانتخابی جام جهانی امارات را شکست داد

مخاطب۲۴- تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در العین به مصاف امارات رفت.

کره شمالی دیگر همگروه ایران در دور سوم انتخابی جام جهانی است.

ایران: علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی طارمی، مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش.

امارات: خالد عیسی، خلیفه مبارک، کوامه کوادیو، عبدالله الحمادی، خالد الظنحانی، حارب عبدالله، عبدالله المنهالی، یحیی نادر، طهنون حمدان، یحیی الغسانی و کایو کانیدو.


دقیقه ۴: اولین هجوم تیم ملی؛ توپ قائدی به مهدی طارمی نرسید و اولین موقعیت ایران از دست رفت. دقیقه ۶: اولین کرنر بازی را اماراتی‌ها زدند که مدافعان ایران توپ را دفع کردند. دقیقه ۹: پاس تماشایی صالح حردانی در موقعیت تک به تک به مهدی طارمی رسید، اما کنترل طارمی بد بود و بهترین بخت گلزنی ایران هدر رفت. دقیقه ۱۱: فرار از سمت راست باعث ایجاد موقعیت برای ایران شد، اما شوت علیرضا جهانبخش از کنار دروازه امارات به بیرون رفت. دقیقه ۱۴: ارسال بلند از سمت راست، مهدی قائدی را روانه دروازه حریف کرد، اما دروازه بان و کاپیتان امارات با خروج به موقع، راه را به روی قائدی بست. دقیقه ۴۵+۳:دامی و بازی بدون توپ طارمی باعث شد قایدی در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شود و قایدی پس از دریبل کردن مدافع اماراتی به زیبایی گل اول را وارد دروازه امارات کرد.

دقیقه ۵۵: تیم ملی ایران در نیمه دوم فشار تهاجمی خودش را بیشتر کرده و آرام آرام برای خلق موقعیت جلو می‌روند. دقیقه ۷۶: شوت صالح پس از برخورد به کمر قربانی از دروازه ایران دور شد. دقیقه ۷۶: ضدحمله خوبی که آزمون و طارمی داشتند با تعلل بی مورد و عملکرد ضعیف قلی زاده باعث شد از دست برود! دقیقه ۷۷: ارسال صالح با اختلافی کم از کنار سر کایو به بیرون رفت. دقیقه ۸۰: پاس عمقی طارمی باعث خلق یک موقعیت دو به تک بین سردار آزمون و خالد عیسی و علی صالح شد که با ضربه زمینی سردار نیز همراه شد ولی عیسی به خوبی آن را پای خود مهار کرد. دقیقه ۸۵: نفوذ فوق العاده علی صالح دفاع ایران را کاملا بهم ریخت و در لحظه‌ای که در گوشه محوطه جریمه گیر افتاده بود، توپ به دست صالح حردانی برخورد کرد و داور کره‌ای بازی اعلام پنالتی کرد؛ این صحنه توسط VAR مورد بازبینی قرار گرفت و پنالتی رد شد!

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت