کد خبر: ۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

از روش‌های پیگیری کارت سوخت اطلاع دارید؟

نحوه استعلام کارت سوخت چیست و چگونه می‌توان فهمید کارت سوخت صادر و ارسال شده یا نه؟
از روش‌های پیگیری کارت سوخت اطلاع دارید؟

مخاطب ۲۴- اگر خودرو یا موتور سیکلت دارید، حتما می‌دانید که داشتن کارت سوخت چقدر مهم است تا جایی که نداشتنش ممکن است موجب شود که حتی در مرکز شهر‌های بزرگ، بنزین گیرتان نیاید!

کاهش تعداد کارت سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین و همچنین کاهش سهمیه روزانه بنزین این کارت‌های آزاد، یکی از راه‌هایی است که از یکی دو سال پیش به کار گرفته شده تا مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها را مجبور به سوخت گیری با کارت سوخت شخصی شان کنند.

بدین ترتیب داشتن کارت سوخت بسیار مهم‌تر از قبل شده و در نتیجه پیگیری صدور کارت سوخت نوشماره (موتور سیکلت یا خودرو صفر کیلومتر/موتور یا خودرو تازه شماره گذاری شده) و همچنین صدور کارت سوخت مفقود شده و المثنی، اهمیت بیشتری یافته است.

تذکر مهمتذکر مهم: اگر مالک خودروی نوشماره هستید و از «سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت» متقاضی صدور کارت سوخت شده اید و همچنین اگر کارت سوخت تان در پمپ بنزین جامانده و به دنبال استعلام آن هستید، به این سامانه (اینجا) بروید.

البته به رغم سخت‌گیری‌های اعمال شده در جایگاه‌های عرضه سوخت، هنوز فرایند صدور و ارسال کارت سوخت با اشکالات زیادی مواجه است؛ ایراداتی که موجب می‌شود کارت سوخت با تاخیر قابل توجهی به دست متقاضیان برسد یا در مواردی، دریافت آن به دردسر بزرگی برای مالک خودرو یا موتور تبدیل شود.

در نتیجه این وضعیت غیرقابل قبول، رهگیری کارت سوخت اهمیت زیادی یافته و به همین تناسب، راه‌های مختلفی برای پیگیری تقاضای کارت سوخت پیش روی متقاضیان قرار گرفته است که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم:

پیگیری از دفاتر پلیس+۱۰

پیگیری حضوری از دفاتر خدمات انتظامی یا پلیس+۱۰، قدیمی‌ترین راه پیگیری کارت سوخت است که البته دشواری‌هایی دارد و در قیاس با راه‌های غیرحضوری و آنلاین، راه چندان جذاب و مطلوبی به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه اینترنت نداشته باشید یا سرور سایت قطع باشد.

با مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ می‌توانید فرایند صدور و ارسال کارت سوخت را پیگیری کنید. فقط فراموش نکنید که باید مدارک شناسایی و مدارک خودرو یا موتورسیکلت و ترجیحا کد رهگیری را همراه داشته باشید. در صورت صدور کارت سوخت، کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل می‌شود.

پیگیری از طریق سایت epolice.ir یا سامانه سخا
درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و یا سامانه سخا، یکی از راحت‌ترین راه‌های پیگیری کارت سوخت است. برای این کار باید آدرس اینترنتی epolice.ir را در مرورگر اینترنتی موبایل یا کامپیوترتان وارد کرده و روی دکمه جست‌وجو یا اینتر بزنید
در صفحه نخست سایت‌ای پلیس (که محصول شرکت پژوهش و توسعه ناجی، وابسته به بنیاد تعاون فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی یا همان فراجا است)، گزینه «کارت سوخت» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا به صفحه‌ای شبیه عکس زیر هدایت شوید.

در این صفحه می‌توانید برای صدور کارت سوخت نوشماره یا صدور المثنی کارت سوخت اقدام کرده یا از طریق منو، فرایند رفع مسدودی کارت سوخت خودرو‌های نفت گاز سوز (خودرو‌های دیزلی که برخی آنها را خودرو‌های گازوییل سوز هم می‌نامند) را پی بگیرید و یا جهت پیگیری و اطلاع از وضعیت کارت سوخت وسایل نقلیه، روی گزینه «پیگیری کارت سوخت» بزنید.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

یک راه دیگر برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، مراجعه به سایت najatracking.post.ir است که در حال حاضر به دلایل ناگفته، در دسترس نیست. البته ممکن است این اتفاق موقتی باشد و بار دیگر امکان پیگیری کارت سوخت به فهرست مرسوله‌های ارسالی پلیس بازگردد.
در صورت بازگشت این امکان به سامانه رصد مرسولات پستی، باید ابتدا از نوارابزار کشویی بالای صفحه، «کارت سوخت» را انتخاب کنید، بعد شماره VIN کارت خودرو یا موتور سیکلت را وارد کنید و کد امنیتی را هم بزنید تا کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده شود.

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

پیگیری کارت سوخت از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ نیز امکان‌پذیر است. برای پیگیری کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای پیگیری کارت سوخت موتور باید کد M*VIN را به سرشماره فوق پیامک کنید.
دقت کنید که برای استعلام کارت هوشمند خودرو باید ابتدا حرف V و سپس ستاره و بعد وی آی ان (VIN) خودرو (پشت کارت خودرو درج شده) را وارد نمایید و برای استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت باید ابتدا حرف M و سپس ستاره و بعد وی آی ان (VIN) موتور سیکلت را وارد نمایید.

پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی
در صورتی که روش قبلی برای شما نتیجه‌ای به دنبال نداشت، می‌توانید راه دیگری را امتحان کنید که اگرچه غیرحضوری است، اما ممکن است چندان ساده و مثمر ثمر هم نباشد؛ امکان پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی.

برای پیگیری کارت سوخت از طریق نیروی انتظامی، فراجا، باید با شماره تلفن ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷، از طریق پست با شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پالایش و پخش با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

برچسب ها: کارت سوخت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد