مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.
دانشمندان میگویند نامهایی که نوزادان در بدو تولد دریافت میکنند، نوعی «برچسب اجتماعی» هستند که میتوانند ظاهر افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند.
مخاطب ۲۴- دانشمندان با انجام تحقیقات جدیدی نشان دادهاند که نام انسانها روی شکل ظاهری و چهره آنها تاثیر گذار است. به گفته آنها، انسانها تمایل دارند بهمرور زمان ظاهر خود را به شکلهای مختلفی تغییر دهند تا شبیه به نام خود باشند.
در این تحقیق ابتدا عکس یک فرد بزرگسال به شرکتکنندگان نشان داده شده و از آنها خواستهشده تا نام این فرد را از بین چهار گزینه انتخاب کنند. سپس تصویر یک کودک به شرکتکنندگان نمایش دادهشده و دوباره از آنها خواستهشده تا نام کودک را حدس بزنند.
به گفته دانشمندان، شرکتکنندگان در تشخیصِ نام افراد بزرگسال موفقتر بودهاند. آنها با اشاره به یافتههای خود میگویند که انسانها تمایل دارند ظاهرشان را بهنوعی تغییر دهند که با اسم خود مطابقت داشته باشد. این تغییر ظاهر میتواند مواردی مانند مدل مو، آرایش، عینک یا حتی حالات صورت را شامل شود.
برای انجام این تحقیق، از کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال و بزرگسالان بالای ۱۸ سال خواستهشد تا چهره و نام کودکان و بزرگسالان یک آزمون چند گزینهای را با یکدیگر تطبیق دهند. هر دو گروه شرکتکننده در تطبیق چهره عکسهای آزمون با نامهای ارائهشده موفق بودهاند، اما نمیتوانستند همین کار را برای عکسهای کودکان ۹ یا ۱۰ ساله انجام دهند.
حتی زمانی که چهره این کودکان بهطور دیجیتالی مسنتر شد تا شبیه بزرگسالان بهنظر برسند نیز شرکتکنندگان نتوانستند حدس درستی ارائه کنند. این امر نشان میدهد که ظاهر چهره افراد پس از دوران کودکی تغییر میکند تا در طول زمان بهتر با نام آن فرد مطابقت داشته باشد.
این تیم تحقیقاتی بهعنوان نتیجهگیری تحقیق خود میگوید که نامهایی که نوزادان در بدو تولد دریافت میکنند، نوعی «برچسب اجتماعی» هستند که میتوانند ظاهر افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند؛ بنابراین جمله «جورج اورول»، نویسنده کتابهایی، چون ۱۹۸۴ و مزرعه حیوانات که میگوید «در ۵۰ سالگی، هرکسی چهرهای را دارد که لایقش است» میتواند درست باشد.
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاستپلاس» تعیین میشود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار میشود: قدرتهای بزرگ همچنان سرنوشت ملتهای ضعیف را رقم میزنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئالپلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غولها از دست میدهند.
تحقیقات قضایی در ترکیه پرده از نفوذ گسترده سایبری به اطلاعات شخصی و طبقهبندیشده ۱۷ نهاد دولتی از جمله سازمان اطلاعات و امنیت این کشور برداشت. تنها این سازمان، شاکی رسمی پرونده معرفی شده است.
با اینکه خودروسازان بهتازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر میرسد این افزایش نهتنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.