کد خبر: ۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مخاطبان مسابقه بزرگ عصرجدید بعد از ماه‌ها انتظار می‌توانند بیننده سری جدید برنامه عصر جدید از نیمه شعبان باشند.

به گزارش سرویس فرهنگی مخاطب ۲۴ به نقل از سایت شما و اقتصاد، عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و پخش می‌شود.

 

داوران تازه در عصر حدید

 

عصر جدید برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده، از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که پخش فصل اول آن از ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ آغاز شد. پخش فصل دوم عصر جدید نیز از ۶ اسفند ۱۳۹۸ آغاز شد و در ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ پایان یافت. در عصر جدید شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور، حرکات موزون و … شرکت کنند. این برنامه توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند. ترکیب داوران عصر جدید مشخص شدند

در حالی که تولید فصل سوم «عصر جدید» آغاز و ضبط مراحل راستی آزمایی گروه‌ها به بخش‌های انتهایی رسیده، چهار داور این مسابقه قطعی شد.

امین حیایی، ژاله صامتی، کارن همایونفر و دکتر مجید اسماعیلی چهار داور فصل سوم این برنامه هستند.

نظرتون راجع به تیم جدید داوری عصر جدید چیه؟
اعلام زمان پخش سری جدید برنامه عصر جدید

قائم مقام شبکه سه سیما از پخش سری جدید مسابقه «عصر جدید» در نیمه شعبان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، مهدی بلوکات_قائم مقام شبکه سه سیما با اعلام این خبر درباره جزئیات تولید و پخش فصل جدید عصر جدید توضیح داد: سری جدید «عصر جدید» از نیمه شعبان مصادف یا ۲۷ اسفند ماه سال جاری تا عید غدیر ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

وی در ادامه اعلام کرد: اجرای سری جدید «عصر جدید» همانند گذشته بر عهده احسان علیخانی است و هم اکنون مراحل راستی آزمایی شرکت کنندگان و پیش تولید برنامه در حال انجام است.

بلوکات همچنین درباره ترکیب داوران در فصل جدید «عصر جدید» گفت: احتمال تغییر ترکیب داوران وجود دارد که تغییرات احتمالی، ان شاءالله اعلام خواهد شد.

عصر جدید مسابقه تلویزیونی استعدادیابی است که با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی تا کنون در دو فصل ساخته شده است. فصل اول آن از ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ آغاز شد و پخش فصل دوم این برنامه از ۶ اسفند ۱۳۹۸ آغاز و در ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ به پایان رسید.

داوران برنامه در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رویا نونهالی بودند. روش برنامه عصر جدید
مرحلهٔ شناسایی

برای شرکت در برنامهٔ عصر جدید ابتدا شخص ویدیویی حداکثر پنج دقیقه از استعداد خود را فیلمبرداری می‌کند و به وبگاه برنامه ارسال می‌کند که توسط تیم داوری ۲۰ نفره بررسی می‌شود و پس از بررسی، ویدیو‌های مستعد برگزیده و به افراد مستعد اعلام می‌شود.
مرحلهٔ راستی آزمایی

این افراد بعد از پذیرش باید به صورت حضوری استعداد خود را به این تیم نمایش دهند. در مرحلهٔ نمایش حضوری یا راستی آزمایی فرد مستعد باید در مرحلهٔ مقدماتی که به صورت زنده بر روی صحنه انجام می‌گیرد، اجرا کند. از فصل دوم، ۴ قسمت ابتدایی عصر جدید، مرحلهٔ راستی آزمایی است.
مرحلهٔ مقدماتی

این مرحله در فصل اول ۲۶ قسمت داشت و در فصل دوم ۲۰ قسمت. در این مرحله افراد یا گروه‌های مستعد به صورت زنده استعداد خود را در مقابل داوران اصلی برنامه و تماشاگران حاضر در معرض نمایش قرار می‌دهند. البته بینندگان تلویزیونی بعد‌ها تصاویر ضبط شده را از تلویزیون می‌بینند.

در هر برنامه ۷ شرکت کننده شرکت می‌کنند که در فصل اول از هر برنامه ۲ نفر به مرحله دوم صعود می‌کرد، یک نفر با رأی مستقیم داوران و یک نفر با نظر مردم. اما در فصل دوم برای افزودن جذابیت برنامه‌های مراحل بعد، در هر شب از صفر تا چهار انتخاب امکان‌پذیر است. بدین ترتیب که ممکن است در یک شب اجرا‌ها ضعیف باشد و یک نفر به مرحله بعد برود و در شبی دیگر اجرا‌ها بهتر باشد و سه نفر مستحق صعود باشند. بدین ترتیب، باز هم به‌طور میانگین هر شب دو نفر صعود می‌کنند، اما افراد شایسته‌تر.

در فصل اول در مرحلهٔ مقدماتی ۱۵ اعتبارنامه (کارت طلایی) وجود داشت که هر داور ۳ اعتبارنامه و مجری و تیم داوری برنامه ۳ اعتبارنامه داشتند و هر فرد یا گروهی که صاحب کارت طلایی می‌شد، بدون گذراندن مرحله دوم، مستقیماً به نیمه‌نهایی صعود می‌کرد. اما در فصل دوم کارت‌ها حذف شده و به جای آن، زنگ طلایی به میان آمده‌است تا مسابقه به استاندارد‌های جهانی نزدیک‌تر شود. هر داور به همراه مجری برنامه حق دارند در طول ۲۶ شب اجرای مرحله اول یک بار زنگ طلایی را به صدا درآورند، یعنی در مجموع زنگ طلایی می‌تواند برای پنج شرکت‌کننده برتر نواخته شود. مرحلهٔ دوم عصر جدید

در مرحله دوم از فصل اول ۶۰ شرکت‌کننده حضور داشتند که طی ۱۵ قسمت و در هر شب ۴ اجرا به روی صحنه آمدند و داوران دو مورد آن‌ها را برای رأی‌گیری مردمی نامزد می‌کردند. بینندگان تلویزیونی پس از هر اجرا ۲۴ ساعت فرصت داشتند که رأی دهند تا یکی از آن دو به مرحلهٔ بعد، یعنی نیمه‌نهایی صعود کند؛ بنابراین در فصل اول فرمول صعود به مرحله دوم به این شکل بود: در هر قسمت از ۲۶ قسمت دو نفر با رأی تیم داوری و انتخاب مردمی صعود می‌کردند. همچنین ۱۵ اعتبارنامه نیز به شرکت کننده‌های برتر داده شد، که از این ۱۵ نفر، ۶ نفر پس از رقابت و تمرین در باشگاه عصر جدید به مرحلهٔ دوم صعود می‌کردند. در مجموع این مرحله، ۲ نفر نیز از طرف گروه برنامه‌سازی برای رفتن به مرحله دوم انتخاب شدند؛ یعنی درنهایت، ۶۰ نفر به مرحله دوم صعود می‌نمودند.

اما در مرحله دوم از فصل دوم شاهد حضور ۵۰ شرکت‌کننده بودیم که طی ۱۰ شب و در هر شب ۵ اجرا ظاهر شدند. البته فراموش نکنیم که پنج اجرا نیز قبلاً با زنگ طلایی مستقیماً به نیمه‌نهایی رفته بودند.

در فصل دوم داوران در مرحله دوم در هر شب، دو اجرا را انتخاب می‌کردند و کار انتخاب نهایی به رأی مردمی واگذار می‌شد. مردم با انتخاب یک شرکت‌کننده یا تیم در هر شب، از هر قسمت یک نفر را برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند.

همچنین تغییر بعدی فصل دوم عصر جدید، در مرحله دوم و قبل از ورود به نیمه‌نهایی این بود که در مرحلهٔ نیمه‌نهایی فصل دوم به شرحی که در بالا گفته شد ۱۵ شرکت‌کننده صعود می‌کردند، ده نفر برتر که در هر گروه که بالاترین رای مردمی را کسب کرده و پنج نفری که از مرحله نخست زنگ طلایی گرفته بودند. اما برای هیجان بخشیدن به این مرحله و افزودن تعداد شرکت‌کننده‌های نیمه‌نهایی، تصمیم سازندگان بر آن شد تا در فصل دوم هر یک از چهار داور و همچنین مجری برنامه این حق را داشته باشند تا از میان ده شرکت‌کننده‌ای که در مرحله دوم رای نیاورده‌اند و به رقیب خود باخته‌اند، یک نفر یا یک تیم را انتخاب و به نیمه‌نهایی هدایت کنند. به همین جهت این مرحله را مرحله نجات نامگذاری کردند. به این ترتیب پنج شرکت‌کننده دیگر نیز به جمع شرکت‌کنندگان اضافه شده بود و درمجموع ۲۰ شرکت‌کننده به نیمه‌نهایی صعود کردند. مرحلهٔ نیمه‌نهایی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی فصل اول عصرجدید در ۵ قسمت برگزار گردید که در هر قسمت ۳ شرکت‌کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند و یک نفر از هر قسمت با آرای مردمی به مرحله نهایی عصر جدید صعود کرد، یعنی در مجموع پنج نفر به مرحله نهایی رفتند.

در فصل دوم نیز مرحلهٔ نیمه‌نهایی در ۵ قسمت برگزار شد، اما با توجه به بیشتر بودن تعداد صعودکننده‌ها، در هر قسمت ۴ شرکت‌کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر شب، دو اجرا توسط داوران مسابقه حذف و دو اجرا برای انتخاب مردمی مشخص می‌شدند. در نهایت و با رأی مردمی از هر شب اجرا یک شرکت‌کننده و در مجموع پنج شرکت‌کننده به مرحله نهایی رفتند. مرحلهٔ نهایی عصر جدید

مرحلهٔ نهایی فصل اول عصرجدید در ۱ قسمت برگزار و برای نخستین بار به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد. در این مرحله پنج نفر یا گروه راه یافته به فینال با یکدیگر به رقابت پرداختند و رای داور‌ها در میان نبود و داوران تنها نظر شخصی خود را بیان می‌کردند. در نهایت و با رأی مردمی، نفرات برتر عصرجدید در همان شب و با آرای مردمی مشخص و به ترتیب اول تا پنجم اعلام شدند.

اما در فصل دوم در حالی که سازندگان این برنامه بسیار تلاش کردند مانند فصل اول، مرحله نهایی (فینال) فصل دوم نیز به صورت پخش زنده تلویزیونی باشد، به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به ضبط برنامه در حضور تماشاگران استودیویی و داوران شدند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.