کد خبر: ۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
دختران و زنان در نوار غزه برای مقابله با جنایات و خشونت کونگ فو آموزش می بینند.

به گزارش سرویس فیلم و صوت مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو، افزایش قابل توجه آمار قتل زنان در نوار غزه، فاتن و سامح النقله را بر آن داشت تا برای نخستین بار آموزش هنر‌های رزمی کونگ فو به زنان و دختران علاقمند را با هدف دفاع از خود در صورت خطر راه اندازی کنند.

 

آموزش کونگ فو به دختران در غزه


به گزارش فرارو، آن‌ها در مصاحبه‌های جداگانه تأیید کردند که اولین هدف از راه اندازی طرح "دفاع از خود" است، که ایجاد انگیزه در دختران در هر سنی است تا توانایی‌های خود را افزایش دهند. فاتن النقله در گفتگو با خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» گفت: او چند روز پیش ابتکار عمل برای دفاع از خود را اعلام کرد، اما انتظار حضور گسترده شرکت کنندگان را نداشت.



از یک سو، آن‌ها این موضوع را با ترس از مورد حمله فیزیکی یا آزار و اذیت در همه اشکال آن و در مکان‌های مختلف توجیه می‌کردند.

اعلام این ابتکار با مخالفت برخی مواجه شده است، زیرا با آداب و رسوم و سنت‌های اجتماعی که زنان را ملزم به پذیرش میراث فرهنگی مرتبط با جامعه می‌کند، در تضاد است.

فاتن افزود: زنان واقعاً کونگ فو را می‌خواهند. ما زنان حق داریم از خود و حیثیت خود محافظت کنیم، اما من متقاعد شده‌ام که اکثر مردان زنان خود را تشویق نمی‌کنند که به ما بپیوندند.



وی خاطرنشان کرد که افزایش آگاهی جامعه در مورد اهمیت و ضرورت چنین ابتکاراتی، ایمنی لازم را برای دختران، نه تنها در خانه، بلکه در محل کار، خیابان و هر مکانی که احتمال دارد با خطر مواجه شوند، فراهم می‌کند.

 
برچسب ها
ارسال نظرا‌ت