کد خبر: ۴۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
پیام‌های تبریک برای دکتر عارف

جایگاه علمی و مدیریتی دکتر عارف ارزشمند و قابل احترام

اگر بحث و تاکیدم بر جوان‌گرایی را کنار بگذارم به نظرم دکتر عارف یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای ایفای این نقش کلیدی بود. حضور انسانی دانا و باتجربه مثل ایشان در کنار دکتر ‎پزشکیان می‌تواند در به حرکت در آوردن این قطار زنگ زده و معیوب شتاب ببخشد.
جایگاه علمی و مدیریتی دکتر عارف ارزشمند و قابل احترام

مخاطب۲۴- انتخاب دکتر عارف را به ایشان و دولت چهاردهم تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم دکتر عارف بتواند با حضورش خاطره‌ی خوب و موفق قبلی‌ش را در معاون اولی دولت آقای خاتمی زنده کند. هر چند دولت چهاردهم تفاوت‌های زیادی چه به لحاظ شرایط سیاسی و اجتماعی امروز ایران و جهان و چه بخاطر نابسامانی‌ها و بحران‌های مدیریتی و اقتصادی پسا احمدی‌نژاد که تاکنون ادامه دارد، با دولت اصلاحات دارد.

اگر بحث و تاکیدم بر جوان‌گرایی را کنار بگذارم به نظرم دکتر عارف یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای ایفای این نقش کلیدی بود. حضور انسانی دانا و باتجربه مثل ایشان در کنار دکتر ‎پزشکیان می‌تواند در به حرکت در آوردن این قطار زنگ زده و معیوب شتاب ببخشد.

- ویژگی‌های شخصی دکتر عارف:
جایگاه علمی و مدیریتی دکتر عارف ارزشمند و قابل احترام است. نظم، انضباط و وقت‌گذاری مثال زدنی‌ای دارند. مطمئن هستم ذهن قوی، پویا، همه‌جانبه‌نگر و استراتژیک ایشان در جایگاه معاون اولی دولت چهاردهم می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند. امیدوارم هم‌افزایی خوبی بین ایشان و آقای رییس‌جمهور بوجود بیاید.

- مهم‌ترین چالش پیش روی دکتر عارف:
دولت چهاردهم با ابرچالش‌های مهمی مواجه است که شکاف مردم-دولت (حکومت) را جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌ها می‌دانم. دولت آقای خاتمی و حتا آقای روحانی پشتوانه‌ی مردم پر امید و باورمند را پشت سر خود داشتند، اما دولت چهاردهم از پشتیبانی درصد قابل توجهی از مردم که معترضانه از هرگونه تغییر و اصلاح نامید هستند، محروم است. اینجاست که اهمیت نقش دکتر عارف بعنوان مدیر هیئت دولت و هماهنگ کننده‌های وزارتخانه‌ها دوچندان می‌شود. دولت باید تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط انجام دهد. حل مشکلات معیشتی مردم و نیز حل و فصل برخی گره‌های فرهنگی و اجتماعی و در کل بهبود شرایط ضمن اینکه می‌تواند بدنه‌ی رای دکتر پزشکیان را تقویت کند بلکه می‌تواند قسمت مهمی از مردم ایران را که به هر دلیلی از شرکت در انتخابات امتناع کرده‌اند را امیدوار کند. هر چند می‌دانم تحقق این امر خیلی سخت است.

انتقاد به عملکرد مجلس:
به نظرم این دو موقعیت بسیار متفاوت هستند و جایگاه معاون اولی را با جایگاه نمایندگی بسیار متفاوت می‌دانم. همان‌قدر که به نقش ایشان در مجلس انتقاد است برعکس نگاه‌ها نسبت به نقش دکتر عارف در جایگاه معاون اولی دولت هشتم مثبت است؛ لذا امیدوارم آن تجربه تکرار شود.

- توصیه:
به دکتر عارف توصیه می‌کنم موضوع بکارگیری جوانان را جدی بگیرد. این موضوع برای آینده‌ی کشور و جریان ما اهمیت بالایی دارد. نمی‌شود قسمت مهمی از کشور از پرورش و داشتن منابع انسانی باتجربه و کارآمد در آینده محروم شود.
توصیه‌ی دوم؛ توجه به جایگاه نهد‌های مدنی مثل احزاب است. اهتمام به شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی قدرتمند یکی از وعده‌های رییس‌جمهور است که می‌دانم دکتر عارف هم به آن باور دارد. ضمن اینکه قسمتی از مدیرپروری در همین مجموعه‌ها رخ می‌دهد؛ و توصیه‌ی سوم؛ اهتمام به اصلاح ساختار اداری و مدیریتی کشور است. تشکیل ‎دولت ملیِ مدرنِ کارآمد برای توسعه امری ضروری است. ما نسبت به کشور‌های منطقه در توسعه بسیار عقب افتاده‌ایم و باید آن را جبران کنیم. هم منابع انسانی لازم را داریم و هم منابع طبیعی ارزشمند. با تدبیر می‌توان گام‌های عقب افتاده را جبران کرد.

رضا سالیانی 

فعال اصلاح طلب 

برچسب ها: محمد رضا عارف
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد