کد خبر: ۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفتگو با ورزش سه تأکید می کند که اگر قرار به اعزام به خدمت دو مدافع این باشگاه است، این قانون باید درباره همه اجرا شود.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از ورزش سه، مسئله سربازی دو مدافع شاخص باشگاه استقلال، تبدیل به مهمترین خبر فوتبال ایران در روز‌های گذشته شده است. خبری که با توجه به دامنه تأثیرش بر روند فنی استقلال و طبعا لیگ برتر، به شدت مورد توجه هواداران است.

 

آخرین وضعیت یزدانی و مرادمند



طبعا، به صورت طبیعی استقلالی‌ها نسبت به جدایی این دو بازیکن موضع شدیدی دارند و به دنبال ایجاد شرایط مشابه در باشگاه پرسپولیس هستند. از سمت پرسپولیسی‌ها نیز وضعیت به همین ترتیب است. آن‌ها امیدوارند که این دو بازیکن استقلال جدا بشوند چرا که بنا بر اعلام‌های قبلی، اسفند ماه زمان اعزام آن‌ها به خدمت مقدس سربازی بوده است.


فرشید سمیعی عضو خبرساز باشگاه استقلال در روز‌های گذشته درگیر رفع و رجوع پرونده دو مدافع مرکزی آبی پوشان بوده که ظاهرا برای بازی امروز مقابل فجرسپاسی، امیدی به حضور آن‌ها در میدان نیست.

سمیعی می‌گوید: جلساتی که برای بحث درباره این مسئله انجام خواهد شد، به تاریخ این بازی نمی‌رسد و ما متأسفانه از حضور این دو بازیکن مقابل فجرسپاسی محروم خواهیم بود.

مشاور حقوقی مصطفی آجورلو در ادامه صحبت هایش گفت: ببینید مسئله‌ای که باشگاه استقلال در حال حاضر با آن مواجه است، مسئله‌ای نیست که تنها منافع خود استقلال را در بر بگیرد. این یک مسئله کلی و یک تعیین تکلیف برای کلیت فوتبال است و ما همانطور که در موضوع تبلیغات محیطی پیشگام این مسئله بودیم، سعی داریم در اینجا نیز بحث استفاده از ظرفیت‌های قانونی را به جایی برسانیم که این مسئله به صورت شفاف حل بشود.

 

آخرین وضعیت یزدانی و مرادمند


از سمیعی درباره استفاده از لفظ ملی پوش برای محمدحسین مرادمند سوال می‌کنیم که او در جواب می‌گوید: دقت کنید که قانون موضوع تفسیر و تشخیص سطح کیفی بازیکن در موضوع سربازی را به عهده مراجع ورزشی گذاشته است و آقای مرادمند با توجه به اینکه در اردوی تیم ملی پیش از بازی مقابل سوریه حضور داشته و اسمش در فهرست بازیکنان ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی رجیستر شده، بازیکن ممتازی است و باشگاه استقلال درخواست دارد تا خدمت او به تعویق بیفتد.

معاون حقوقی آبی پوشان درباره مرادمند نیز می‌گوید که شرایط برای تعویق اعزام او موجود است: آقای مرادمند ۲۸ ساله هستند جهت تعویق اعزام ایشان مطابق دستورالعمل نیاز به احصای این امر توسط فدراسیون و وزارت ورزش است، هردو این نهاد‌ها مکتوب شرایط آقای مرادمند را اعلام کردند مطابق نص صریح دستورالعمل امکان قانونی تعویق اعزام به خدمت آقای مرادمند موجود است. او درباره سیاوش یزدانی هم می‌گوید: در مورد آقای سیاوش یزدانی نیز همه چیز مشخص است. ایشان یکی از بازیکنان اصلی خط دفاعی تیم ملی است و در دیدار برابر امارات نیز به میدان رفته است. من خیلی دوست دارم بدانم که چه نفعی برای فوتبال ما دارد که بازیکنی مانند آقای یزدانی که باید تمرکز را برای حضور در جام جهانی و کمک به تیم ملی بگذارد، از استقلال جدا شود و به یک تیم لیگ یکی برود و در سطحی پایین‌تر بازی کند یا اصلا خانه نشین شود. این چیزی است که باید در بعد کلان‌تر مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به شرایطی که آقای سیاوش یزدانی دارد، اگر او شایسته تعویق در اعزام به خدمت نیست، پس چه کسی این شایستگی را دارد؟

بحث ما با معاون حقوقی استقلال و موضوع واکنش مردم به اخبار سربازی فوتبالیست‌ها و اظهارنظر‌های عمومی علیه نگاه ویژه به فوتبالیست‌ها و موضوع اعزام آن‌ها به سربازی می‌رسد. سمیعی در این باره می‌گوید: در این زمینه حق با مردم است. ما باید مطابق قانون رفتار کنیم و قانون به صورت یکسان برای همه اجرا بشود و اگر هم باشگاه استقلال در این زمینه تلاشی می‌کند، کاملا در چارچوب قانونی است. مطمئن باشید شاکله باشگاه استقلال در مسیری حرکت نمی‌کند که قانون را دور بزند.

 

آخرین وضعیت یزدانی و مرادمند

 


او در ادامه صحبت هایش می‌گوید: به عنوان مثال آقای زنده روح که صحبت هایشان در زمینه سربازی دو بازیکن استقلال بسیار بازتاب داشته، به سوابق خودشان و استفاده شان از این قانون و تعویق خدمت اشاره نمی‌کند و تنها یک بخش را به زبان می‌آورد که به هر حال باعث فضاسازی علیه بازیکنان ما شده است، اما پرونده سربازی آقای زنده روح هم موجود است و می‌توانید ببینید که ایشان برای اینکه دیرتر به خدمت برود، چه کار‌هایی انجام داده است.

سمیعی در ادامه اضافه کرد: شنیدیم یکی از بازیکنان ملی پوش حاضر در لیگ برتر دارای کارت معافیت پزشکی است یا حداقل اینطور عنوان شده است. در این باره هم باید بگویم که ایشان چگونه معاف از سربازی شده اند که یکی از شاخص‌ترین بازیکنان ایران در بحث بازی فیزیکی هستند و در تمام ۹۰ دقیقه مشغول دویدن و استارت زدن هستند و همیشه بالاترین آمار را در این زمینه به ثبت می‌رساند. اگر ایشان معاف از سربازی شده، چطور می‌تواند با این آمادگی آن هم در این مدت طولانی در زمین حاضر بشود. تنها نظر ما اجرای یکسان قانون برای همه است ما هم معتقدیم تفسیر از قانون یا دستورالعمل باید برای کلیه تیم‌ها و بازیکنان یکسان باشد. سمیعی در پایان حرف هایش گفت: به هر صورت اگر قرار باشد دو بازیکن استقلال به واسطه قوانین مربوط به خدمت سربازی از ادامه کار و فعالیت در باشگاه منع بشوند، ما خواستار این خواهیم بود که سایر موارد مشابه در لیگ برتر هم مورد بررسی قرار بگیرد و این پرونده‌ها را باز خواهیم کرد. فرشید سمیعی (معاون حقوقی)

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.