کد خبر: ۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
دارندگان کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک دو روز دیگر (٣٠ بهمن ماه) فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام در سازمان امور مالیاتی اقدام کنند و باید با مراحل و چگونگی انجام این امر آشنا شوند.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی


در این زمینه، با اقدامات صورت گرفته کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.


از آنجا که تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کنند، دارندگان کارتخوان فقط دو روز دیگر فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.

بدین منظور، ابتدا باید وارد درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی ir.gov.tax.my شوید و ثبت نام کنید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

در این زمینه، اشخاص حقیقی در اولین گام می‌توانند با استفاده از کد ملی، شماره تلفن همراه (شماره ملی و شماره تلفن همراه متعلق به یک فرد باشد) و تاریخ تولد، ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک دریافت کنند.

اشخاص حقوقی با نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی می‌توانند وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک شوند و اتباع خارجی حقیقی باید پیش از ثبت نام، به ادارات کل مالیاتی مراجعه و درخواست ثبت شماره تلفن همراه خود را در سامانه ارائه کنند.

در گام بعدی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به کارپوشه خود وارد شوید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

در صفحه ظاهر شده "داشبورد مالیاتی" خلاصه‌ای از اطلاعات پرونده مالیاتی شما ظاهر می‌شود.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

با کلیک بر روی قسمت "ساماندهی پذیرنده‌های بانکی" دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک ثبت شده به نام مؤدی با اطلاعات شرکت پشتیبان و شماره پایانه قابل مشاهده است.

در این صفحه "الصاق به پرونده" یا "درخواست غیر فعالسازی" دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک و حذف ثبت نام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی امکان پذیر است.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

از لیست "دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده" قابل مشاهده دکمه‌ی "الصاق به پرونده" را کلیک کنید تا پرونده‌های مالیاتی شما نمایش داده شود و پرونده مرتبط را انتخاب کنید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

سپس، پرونده مورد نظر را انتخاب و دکمه الصاق را کلیک کنید. چنانچه در لیست پرونده‌ای موجود نباشد، بر روی دکمه "ثبت نام الکترونیک جدید" کلیک و اقدام به پیش ثبت نام کنید.
همچنین، در صورتیکه پذیرنده‌های بانکی به پرونده الکترونیکی مرتبط نبوده و یا اطلاعات آن اشتباه باشد از لیست دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده دکمه "درخواست غیر فعال سازی" را کلیک کنید.
علاوه بر این، اگر بعد از الصاق به پرونده الکترونیکی قصد تغییر پرونده انتخابی را داشته باشید با کلیک روی "تغییر پرونده" مجددا به لیست قبل از الصاق برمی‌گردید.

بعد از تعیین تکلیف تمامی دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی دکمه تایید نهایی را کلیک کنید.
در صورت انتخاب پرونده‌های عدم تکمیل (قرمز رنگ) می‌بایست قبل از ثبت دکمه "تایید نهایی" نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت‌نام اقدام کنید و طبق تصویر زیر ابتدا به منوی "پرونده درآمد" سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه "جزئیات پرونده"مربوط به پرونده مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

در ادامه طبق تصویر زیر، دکمه "ورود و ویرایش" را کلیک کنید تا به سامانه ثبت نام الکترونیک هدایت شوید.

 

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

سپس، در تصویر زیر گزینه "نمایش و ویرایش اطلاعات" را انتخاب کرده و در تصویر بعدی در کادر "اشکالات و نواقص اطلاعاتی"موارد قرمز رنگ را مطالعه و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

سپس مجددا به منوی ساماندهی پذیرنده‌های بانکی رفته و تایید نهایی را انتخاب کنند و بعد از تایید نهایی می‌توانید با انتخاب دکمه"ویرایش مجدد" تغییرات لازم را انجام دهید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

بعد از تعیین تکلیف کارتخوان‌ها و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و انتخاب دکمه "تایید نهایی"، سپس در قسمت سمت چپ سامانه دکمه " حذف پرونده‌های بانک مرکزی" فعال شده و می‌توانید پرونده‌هایی که توسط بانک مرکزی ایجاد شده و هیچ دستگاه کارتخوان بانکی به آن متصل نیست را انتخاب و با کلیک "حذف پرونده" پرونده مورد نظر را حذف کنید.

 

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

لازم به ذکر است که اشخاص حقوقی تنها یک پرونده مالیاتی دارند و جهت الصاق پذیرنده‌های بانکی فقط می‌توانند همان پرونده را انتخاب کنند.
برای اشخاص حقوقی تمام دستگاه‌های کارتخوان و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به طور پیش فرض به پرونده مذکور الصاق شده و مودی می‌تواند با کلیک بر روی دکمه "تغییر پرونده و با فعال شدن گزینه "درخواست غیرفعالسازی"درخواست غیر فعال سازی را به بانک مرکزی ارسال کنند.

آموزش ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.