کد خبر: ۴۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

«نیاز کاربران» تضمین توسعه فیبرنوری است

شورای FTTH اروپا یک انجمن صنعتی با ماموریت پیشبرد اتصال همه جا بر پایه فیبر به کل اروپا است. چشم انداز شورای مذکور این است که اتصال فیبر شیوه زندگی، تجارت و تعامل ما را تغییر داده و بهبود می‌بخشد و همه و همه چیز را در همه جا به هم متصل می‌کند.
«نیاز کاربران» تضمین توسعه فیبرنوری است

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:شورای FTTH اروپا یک انجمن غیرانتفاعی است که در بلژیک ثبت شده است. این شورا دارای هفت کمیته فعال و یک گروه کاری است که طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با فیبر و اولویت‌های صنعت را پوشش می‌دهد.

شورای فیبرنوری اروپا همچنین عضو «FCGA» یا اتحاد جهانی شورای FTTH است که بستری برای همکاری شش شورا منطقه‌ای FTTH فعال در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و شمال آفریقا، آفریقا، اروپا و آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌رود. همه شورا‌های FTTH یک هدف مشترک دارند: تسریع پذیرش فیبرنوری در خانه‌ها. همه آن‌ها به عنوان سازمان‌های قدرتمند و مستقل در جغرافیای مربوطه خود عمل می‌کنند. این تمرکز منطقه‌ای به شورا‌های FTTH قدرت ویژه‌ای می‌دهد تا فعالیت‌های خود را با وضعیت بازار خاص در منطقه خود تطبیق دهند.

این شورا در گزارش اخیر خود اعلام کرده با تحول بازار و پیشرفت‌های فناورانه که بیانگر مسیر امیدوارکننده است، فیبر به خانه (FTTH)، در حال حاضر، در مرحله تکامل قابل توجه قرار دارد.

گزارش حاضر که از سوی «شورای فیبرنوری اروپا» (FTTH Council Europe) تهیه شده است، ضمن مرور تحلیلی بر پیش‌بینی‌های بازار فیبر به خانه، از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹، تکامل پوشش و پذیرش فیبر به خانه/ ساختمان (FTTH/B) را در منطقه اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور و بریتانیا (EU۲۷+UK) و منطقه EU۳۹ نشان می‌دهد.

ISP‌های جایگزین: پیشگامان دیجیتال

از لحاظ تاریخی، در کشور‌هایی که بیشتر، مبتنی بر زیرساخت‌های مسی و کابلی هستند، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتیِ جایگزین، به عنوان مشارکت‌کنندگان مهم در چشم‌انداز فیبر به خانه ظاهر شده‌اند.

مشارکت فعال آن‌ها در استقرار FTTH، ویژه مناطقی که نهاد‌های ملی بزرگ به آن توجه نمی‌کنند، قابل ستایش است. این ISP ها، نه تنها زیرساخت فیبر نوری را گسترش می‌دهند، بلکه در زمینه کاهش شکاف دیجیتال نقش اساسی ایفا می‌کنند. آن‌ها تضمین می‌کنند مناطقی که قبلا از آن‌ها استفاده نشده، به اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد، دسترسی پیدا خواهند کرد.

پوشش فیبر به خانه/ ساختمان تا سال ۲۰۲۹

در ادامه این گزارش آمده، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۹، اروپا شاهد پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه زیرساخت‌های دیجیتال، به‌ویژه استقرار فیبر به خانه/ ساختمان (FTTH/B) باشد.

برآورد داده‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۱۵ میلیون خانه برای FTTH/B در سال ۲۰۲۹ در منطقه EU۲۷+UK و ۳۱۲ میلیون خانه در منطقه EU۳۹ تصویب شده است و پیش‌بینی می‌شود سه کشور برتر از نظر خانه‌های مورد قبول، آلمان (۳۸٫۶ میلیون)، فرانسه (۳۳٫۳ میلیون) و انگلیس (۲۹٫۶ میلیون) باشند.

رشد پیش‌بینی‌شده، بر تعهد و تلاش راهبردی کشور‌های اروپایی برای تقویت زیرساخت‌های پهنای باند، تاکید دارد و تضمین می‌کند اکثریت قریب به اتفاق ساکنان آنها، به اتصال اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد دسترسی خواهند داشت.

انتقال به FTTH: حرکت استراتژیک مدیران کنونی

در کشور‌هایی مانند انگلیس، آلمان و ایتالیا، یک تغییر قابل ملاحظه استراتژیک توسط ارائه‌دهندگان وجود دارد. این نهادها، در حال گذار از شبکه‌های مسی یا کابلی سنتی، اکنون روی عرضه فیبر جامع تمرکز دارند.

این حرکت استراتژیک، فقط مربوط به تطبیق نیست، بلکه درباره پیش‌بینی و برآورده شدن تقاضا‌های رو به رشد پایگاه مصرف‌کننده هوشمند دیجیتال است. پیش‌بینی می‌شود این ابتکارات، سنگ بنای استقرار کامل فیبر آینده باشد و شکاف دیجیتال مناطق شهری و روستایی را مدنظر قرار دهد.

معیار‌های عرضه برای استقرار پهن باند در اروپا

منطقه اروپا، شاهد تغییر برنامه‌های استراتژیک از بازیگران مخابراتی به سمت استقرار پهنای باند پرسرعت، به‌ویژه پس از تاثیر کووید ۱۹ بود. دولت‌ها بودجه عمومی را برای استقرار شبکه‌های فیبر اختصاص داده‌اند تا اطمینان یابند زیرساخت دیجیتال، قوی باقی می‌ماند.

شهرداری و فعالان خدمات شهری، ابتکارات جدیدی برای تسریع توسعه فیبر در مناطق دورافتاده شامل اپراتور‌های خصوصی فاقد انگیزه برای استقرار اتخاذ کرده‌اند.

درهمین راستا بسیاری از بازیگران، موضوع توقف کابل‌های مس را مطرح کرده‌اند.

علاوه بر این، اپراتور‌های کابلی در حال مهاجرت به سوی FTTH/B هستند. روند فزاینده در احداث خانه‌های سبز وجود دارد که در آن، FTTH به طور سیستماتیک در واحد‌های مسکونی جدید ایجاد می‌شود.

محدودیت‌های پهنای باند شبکه‌های کابلی و مسی فعلی، بازیگران مخابراتی را به سمت استقرار راه‌حل‌های تمام‌فیبر سوق می‌دهد. علاوه بر این، تقاضای فزاینده ترافیک، اپراتور‌ها را وادار می‌کند تا به سمت فیبر کامل ارتقا دهند و به ایام پیک جدید توجه کنند.

به لطف برنامه‌های ملی که به تازگی آغاز شده و اهداف برنامه دیجیتال برای اروپا (DAE)، ویژه سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰، اتصال تمام‌فیبر در کشور‌های اروپایی به قله‌های پیشرفت جدید خواهد رسید.

سایر ملاحظات در استقرار پهنای باند

چشم‌انداز پهنای باند نیز تحت‌تاثیر عوامل مختلف است. تاثیر هزینه‌های زیرساخت، بهبود در DSL مبتنی بر مس مانند super-vectoring و G.Fast و نیز پیشرفت در شبکه‌های مبتنی بر کابل با DOCSIS ۳.۱ و DOCSIS ۴.۰، آینده قابل توجهی دارد.

روند رو به رشد قرارداد‌های اشتراک شبکه و استقرار‌های جدید با سرمایه‌گذاری مشترک بین بازیگران دیده می‌شود. تغییرات نظارتی در هر دو سطح اروپایی و ملی، با هدف تقویت تعهد مشترک برای استقرار شبکه‌های FTTH است.

همچنین فضای اقتصاد کلان، با ظهور دورکاری به عنوان مسیر تحول جدید، منجر به ایجاد مدل‌های تجاری نوین شده است. با این حال، برنامه‌ریزی عرضه فیبر به خانه، ممکن است از نظر دسترسی به منابع ایجاد آن، با چالش‌هایی مواجه شود.

مشترکان و خانه‌های دارای FTTH/B

تا سپتامبر ۲۰۲۳، منطقه EU۳۹ از تعداد ۱۲۱ میلیون مشترک فیبر به خانه/ ساختمان و ۲۴۴ میلیون FTTH/B خانه عبور کرد.

اطلاعات تهیه‌شده توسط IDATE برای شورای فیبر به خانه اروپا، شواهد تاریخی و پیش‌بینی‌شده از مشترکان FTTH/B و خانه‌هایی را که از سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۹ منتقل شده‌اند، ارائه می‌کند.

مقایسه بین EU۲۷+UK و EU۳۹، نشان‌دهنده رشد و پتانسیل بازار FTTH/B در اروپاست.

PON در مقابل P۲P فیبر اترنت

پیش‌بینی می‌شود PON (شبکه نوری غیرفعال) به فناوری اصلی تبدیل شود و سرعت متقارن چند گیگابیتی را به شیوه پایدارتر ارائه دهد. همچنین برآورد‌ها حاکی است تا پایان سال ۲۰۲۴، منطقه EU۳۹ از ۱۳۲ میلیون اشتراک FTTH فراتر رود که ۶۷ درصد کل اشتراک‌های EU۲۷ + UK را شامل می‌شود.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹، منطقه Europe۳۹، حدود ۲۰۱ میلیون اشتراک فیبر به خانه و منطقه EU۲۷+UK، بیش از ۱۴۳ میلیون، اشتراک داشته باشد.

H۲: انتظارات کاربران؛ کاتالیزوری برای تکامل FTTH

مسیر بازار فیبر به خانه، از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹، تحت‌تاثیر عوامل متعدد، از مداخلات نظارتی تا انتظارات مشتریان در حال تحول قرار دارد. همان‌طور که مسیر از این چالش‌ها عبور می‌کند، تاکید بر معماری FTTH به طور فزاینده برجسته می‌شود و تضمین می‌کند هم مصرف‌کنندگان و هم کسب‌وکار‌ها برای پیشرفت در عصر دیجیتال، به خوبی مجهز خواهند بود.

توضیحات:

EU۳۹: به گروهی از ۳۹ کشور اروپایی می‌گویند. هرچند کشور‌های خاص گروه «EU۳۹» می‌توانند بر اساس زمینه، متفاوت باشند، اما در بسیاری از موارد مربوط به پهنای باند و ارتباطات راه دور، ممکن است شامل ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و سایر کشور‌های اروپایی باشند.

EU۲۷: به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اشاره دارد. این عبارت پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، در رویدادی که «برگزیت» نامیده می‌شود، به طور استاندارد تعریف شد. قبل از خروج بریتانیا، بیشتر با عنوان EU۲۸ شناخته می‌شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
انقراض پرندگان به دست انسان‌ها انقراض پرندگان به دست انسان‌ها
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که فعالیت‌های انسانی در سال‌های اخیر باعث انقراض دست‌کم ۶۰۰ گونه از پرندنگان شده است.
مادرانه‌های «مهشاد» برای بچه یوزپلنگ‌ها مادرانه‌های «مهشاد» برای بچه یوزپلنگ‌ها
بهار ۱۴۰۳ بود که تصاویر «مهشاد» و چهار توله‌اش در پارک ملی توران استان سمنان پویایی جمعیت این گونه ارزشمند را نوید داد. مشاهده دوباره این خانواده پنج نفره در پاییز ۱۴۰۳ هر گونه نگرانی‌ را بابت سلامت این خانواده از بین برد و اهمیت مساله ارتقای امنیت غذایی و قلمرویی برای دفع رفع خطر انقراض این گونه را دوچندان کرد.
به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ رسید به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ رسید
این به‌روز‌رسانی واتس‌اپ، علاوه بر پس‌زمینه‌ها، فیلتر‌های جدیدی را شامل می‌شود که می‌توانید روی تصویر خود استفاده کنید و به‌عنوان مثال، این امکان را فراهم می‌کند که تصویر سیاه‌و‌سفید شود.
اجرای آهنگ سیاوش قمیشی توسط مجری صداوسیما اجرای آهنگ سیاوش قمیشی توسط مجری صداوسیما
در این ویدیو که پربازدید شده است پیمان طالبی به نحوی عالی آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی را می‌خواند که حاضران در سالن را به وجد می‌آورد و با او هم‌سرایی می‌کنند.
۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع مقاومت ۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع مقاومت
در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که داستان آن‌ها در دوران اشغال کره توسط ژاپن در ابتدای قرن بیستم اتفاق می‌افتد؛ سریال‌هایی که با وجود مضامین متنوع عاشقانه، فانتزی یا مهیج، در یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن هم مضمون مقاومت علیه اشغالگران است.
رشد گیاهان به کمک موسیقی بهتر می‌شود؟ رشد گیاهان به کمک موسیقی بهتر می‌شود؟
یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد صدا ممکن است فعالیت قارچ‌های تقویت‌کننده گیاهان را افزایش دهد.
خواب عجیب ناصرالدین‌شاه پیش از قتلش چه بود؟ خواب عجیب ناصرالدین‌شاه پیش از قتلش چه بود؟
«ماجرا آن‌طور‌ها که مردم شایع کرده‌اند، نیست. او در مسافرت جاجرود خواب عجیبی دید که بسیار ناراحت شد. فکر نمی‌کنم تا امروز کسی از این خواب آن‌طور که اتفاق افتاد، اطلاع داشته باشد.»
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر