کد خبر: ۴۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
یادداشت مدیر روابط عمومی

صنعتگران و معدن‌کاران؛ دو بازوی توسعه و تعالی کشور

ایران اسلامی، بالنده و پیشرو به سمت تعالی و پیشرفت در حال حرکت است و توفیقات و دستاورد‌های به‌دست‌آمده و توسعه صنعتی ایران در سال‌های اخیر، حاصل تلاش صنعتگران و معدن‌کارانی است که باوجود محدودیت‌ها، فشار‌ها و تحریم‌ها، همت و تلاش خود را برای توسعه و تعالی صنعت و رونق اقتصادی کشور به کار بستند و صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه کشور، بیشترین دستاورد صنعتی، تولیدی، اقتصادی و اجتماعی را برای کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش مخاطب24به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛صنعت و معدن در ایران اسلامی به‌واسطه دو مزیت ویژه‌ای که دارد همواره در مسیر پیشرفت تصاعدی و رشدی پرسرعت بوده است؛ ازیک‌طرف موهبت الهی و نعمات خدادادی و منابع زمینی و زیرزمینی و نفت و گاز و سنگ‌آهن و سایر عناصر ارزشمند در خاک این میهن به فراوانی وجود داشته و از طرف دیگر بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر، جوان، متخصص و متعهد و خستگی‌ناپذیر، ظرفیت بی‌مانندی را برای رشد صنعت کشور رقم زده و بستر‌های عالی برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی و رشد اقتصادی فراهم آورده است.

راهبرد توسعه صنعتی ایران بر مبنای تولید ترسیم شده و تقویت و فراهم کردن زمینه‌های تولید همواره یکی از پایه‌های اساسی رشد و توسعه اقتصاد ملی تلقی می‌شود که علاوه بر استقلال و خودکفایی و تأمین نیاز‌های داخل، اشتغال‌زایی و کارآفرینی مطلوبی را به همراه دارد و ضمن ثروت‌آفرینی و سودآوری، نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه پایدار کشور دارد و به‌طور مستقیم در بهبود نحوه زندگی و معیشت آحاد مردم تأثیر دارد.

در شرایطی که صنایع بزرگ و پیشران، مهم‌ترین عوامل و عناصر توسعه صنعتی و مولد و محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، صنایع و معادن با محدودیت‌هایی نیز روبرو هستند که بخش عمده آن‌ها به نبود زیرساخت‌های انرژی و تجهیزات برای اکتشاف، استحصال و بهره‌برداری مربوط می‌شود و به نظر می‌رسد لازم است کارگزاران محترم دولت، برای رفع موانع تولید به‌ویژه در حوزه صنعت و معدن که موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است چاره‌اندیشی کنند.

البته ذکر این نکته ضروری است که باوجود محدودیت‌های موجود در این بخش، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در صنعت و معدن کشور نهفته است. در بخش معدن معادن غنی سنگ‌آهن و سایر عناصر، ایران را در زمره ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داده و ۷ درصد از ذخایر معدنی جهان در این کشور است. در صنعت نیز خوشبختانه کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد و تنها در صنعت فولاد که یکی از صنایع مادر و پیشران سایر صنایع است، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در جهان شناخته‌شده و قطع به‌یقین برنامه‌های توسعه کمی و کیفی این صنعت، ایران اسلامی را در وضعیت بهتری در آینده خواهد رساند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از صنایع اصلی کشور همواره با تکیه‌بر دانش و توانمندی نیرو‌های متخصص کشور و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری درست تلاش داشته تا با بلوغ سازمانی مستمر و توسعه کمی و کیفی خود، تمامی نیاز‌های صنایع داخلی کشور به فولاد را تأمین کند و با طلایه‌داری، صنعت‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش از سنگ‌آهن تا محصول نهایی، قدم‌های استواری را برای توسعه صنعت و معدن کشور بردارد. بدون اغراق این مجموعه، الگویی نمونه از استفاده از ظرفیت‌های معدن برای توسعه صنعت در کشور است.

بدون تردید توسعه صنعتی کشور مرهون تلاش ستودنی و قابل‌تحسین صنعت‌کاران و معدن‌کارانی است که باورمندانه، با آگاهی و همت و اراده مثال‌زدنی و باوجود محدودیت‌ها و کمبودها، برای اعتلای صنعت، رشد اقتصادی و تعالی نام ایران و ایرانیان اهتمام می‌ورزند و دهم تیرماه که به نام روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده، بهانه‌ای برای معرفی دستاورد‌های انقلاب مقدس جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و معدن و قدردانی از تلاشگران این عرصه است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حرف‌های تند و طوفانی علیرضا بیرانوند title
با اظهاراتی جنجالی در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
حضور داوود میرباقری، کمال تبریزی، داریوش ارجمند و مهران رجبی پای صندوق رای title
تعدادی از هنرمندان با حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به داخل صندوق انداختند.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.