کد خبر: ۴۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

آیین بهره برداری از ۵۰ هزار پورت فیبرنوری مخابرات تهران برگزار شد

مراسم رونمایی و بهره برداری از ۵۰ هزار پورت فیبرنوری مخابرات استان تهران با حضور مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و منطقه تهران و مدعوینی از مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و مسئولان اداری و نظامی دوشنبه ۱۱ تیرماه برگزار شد.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:نخستین مراسم افتتاح پروژه‌های فیبرنوری سال ۱۴۰۳ و بیست و سومین آیین رونمایی از سرویس FTTH که بصورت سراسری و به میزبانی اداره کل مخابرات منطقه دو تهران در سالن همایش‌های مجتمع مسکونی روما واقع در منطقه سوهانک تهران با حضور مهندس سلطانی مدیرعامل و دکتر زارعیان معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، مهندس ملک جعفریان مدیرمخابرات استان تهران، معاونان و تعدادی از مدیران مخابرات استان تهران به انجام رسید، بهره برداری از ۵۰ هزار پورت فیبرنوری مخابرات استان تهران، در راستای طرح نجما بطور رسمی رونمایی شد.

در این مراسم مهندس سلطانی در سخنانی با اشاره به پیشینه و قدمت بیش از ۵۰ سال شرکت مخابرات ایران، شبکه مخابراتی کشور را شبکه‌ای پیچیده، گسترده، امن و پایدار توصیف کرد، که در اقصا نقاط ایران و دورترین روستا‌ها به ارایه سرویس‌های متنوع می‌پردازد و در این باره گفت: شبکه مخابرات بی بدیل و بی نظیر و غیر قابل جایگزین است و منابع کشور صرف ایجاد چنین شبکه عظیمی شده، بنحوی که در طول ۵۰ سال با تلاش‌ها و زحمات نیرو‌های متخصص و متعهدی در جای جای ایران اسلامی گسترش یافته و اینک برای ارایه سرویس‌های جدید از جمله فیبرنوری بطور جهادی از سال ۱۴۰۱ وارد میدان شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه افتتاحات انجام گرفته شده صرفا به لایه دسترسی محدود نمی‌شود، افزود: برای به ثمر رسیدن و در اختیار قرار گرفتن سرعت بالا برای مشترکان، زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در لایه‌های تجمیع، دیتا و انتقال در قالب طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران، با زحمات و تلاش‌های بسیار و اتکای به منابع داخل شرکت صورت پذیرفته است.

وی با اعلام آمادگی برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و واگذاری ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوی توسط شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: طرح نجما را سال ۱۴۰۱ شروع کردیم، اما فیبرنوری لایه دسترسی در سال ۱۳۹۵ آغاز شد، که به دلیل برخی مقررات گذاری اشتباه، کار توسعه در شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۶ رو به افول رفت؛ اگرچه توانمندی آن وجود داشت. اما در دولت سیزدهم دوباره موضوع فیبرنوری در لایه دسترسی کلید خورد و به آن توجه شد.

مهندس سلطانی با بیان اینکه هدف گذاری شرکت مخابرات ایران ایجاد سه و نیم میلیون پوشش تا پایان سال ۱۴۰۳ است، که بر اساس دستورالعمل‌های سازمان تنظیم مقررات می‌تواند تا هفت میلیون پوشش نیز برسد، تشریح کرد: شرکت مخابرات ایران بورسی و سهامی عام است؛ چیزی برای پنهان کردن نداریم و خیلی راحت می‌توان درباره جزئیات صحبت کرد. در بخش اینترنت ثابت فشار مالی سنگینی به شرکت مخابرات ایران وارد شد، اما وظیفه ما بود که در راه توسعه و پیشرفت با منابعی که داریم به شکل جهادی کار کنیم.

وی با بیان اینکه در این لحظه از برنامه عقب نیستیم و در بسیاری از استان‌ها از برنامه جلوتریم، اظهار داشت: پس از طرح نجما، طرح دیگری به نام طرح تحول بنیادین شبکه مخابرات ایران در تهران داریم تا همان لایه‌های شبکه را برابر با تجهیزات به روزی که در دنیا در حال استفاده است، بازسازی و نوسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: وظیفه اصلی در بخش زیرساخت ارتباط بر عهده شرکت مخابرات ایران است. بحث مهم این است که الان سرعت را برای مردم بالا می‌بریم؛ اما باید سرویس مناسب و متنوع برای مشترکین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بینان برای ارایه سرویس‌های متنوع در حوزه‌های سلامت، حمل و نقل و هوشمندسازی مراکز مختلف در دستور کار قرار دارد، به فرمایشات مقام معظم رهبری در فروردین ۱۴۰۲ مبنی بر لزوم همدلی و همکاری مسئولان اشاره کرد و در این باره گفت: آنچه که موجب پیشرفت و توسعه سرویس‌های جدید و بروز ارتباطی و مخابراتی می‌شود، همدلی و همراهی مسئولان سایر بخش‌ها و نهاد‌ها برای اتمام پروژه‌های ملی نظیر طرح نهضت جهادی فیبرنوری و تلاش مضاعف همکارانی همچون مهندس ملک جعفریان معاونان، مدیران و کارکنان مجموعه مخابرات استان تهران و سایر استان هاست که به معنای واقعی، مجاهدانه و بدون مشوق‌های حمایتی و با تکیه بر تخصص و توانمندی و منابع داخلی موفق به اجرای پروژه‌های فیبرنوری شده اند.

مهندس سلطانی مجموعه عظیم شرکت مخابرات ایران را مجموعه‌ای قوی و تنومند، ثروت بیکران برای کشور و برخوردار از نیرو‌های متخصص و متعهدی دانست، که برای تحقق وظایف ملی در کنار مدیران باسابقه و متخصص در ۳۱ استان برای تحقق اهداف در نظرگرفته شده حوزه فیبرنوری تلاش می‌کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حرف‌های تند و طوفانی علیرضا بیرانوند title
با اظهاراتی جنجالی در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
حضور داوود میرباقری، کمال تبریزی، داریوش ارجمند و مهران رجبی پای صندوق رای title
تعدادی از هنرمندان با حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به داخل صندوق انداختند.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.