مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیکهای بیوقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار میکند.
مخاطب ۲۴- محبوبیت همستر کامبت، رشد انفجاری پیدا کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را جذب کرده است. سرعتی که «همستر کامبت» توانسته است کاربر جذب کند، خیرهکننده بوده است. این بازی تلگرامی، پس از عرضه توانست در مدت ۷۷ روز، حدود ۱.۸ میلیون کاربر روزانه داشته باشد و افزارهای درون بازی آن هم باعث شده است کانالهای یوتیوب و شبکه اجتماعی این بازی، رکوردشکن شوند.
چرا مردم «همستر کامبت» بازی میکنند؟
«همستر کامبت»، تجسم یک بازی ساده و قابل دسترس است که به مهارت نیازی ندارد. این بازیها برای وقت گذرانی هستند. در «همستر کامبت» میتوانید بدون فکر، مدام روی آواتار همستر کلیک کنید تا سکه جمع کنید. اگر ۱۰۰ میلیون کاربر این بازی، روزانه ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید، تا اول ژوئن سال ۲۰۲۴، مجموعا ۲ میلیارد دقیقه زمان در «همستر کامبت» صرف شده است. در کمتر از ۳۰ روز بعد، تعداد کاربران این بازی، ۲ برابر شد و به ۲۰۰ میلیون نفر رسید.
به نظر میرسد کسب پول راحت، انگیزه اصلی کاربران بازی «همستر کامبت» است، چرا که افراد امیدوارند این سکههای دیجیتالی، روزی به پول واقعی قابل تبدیل باشند. با توجه به پروژههای مشابهی مانند نات کوین که در ژانویه سال ۲۰۲۴ به عنوان یک بازی کلیکی در تلگرام عرضه شد و اکنون ارز دیجیتالی عرضه کرده است، کاربران «همستر کامبت»، بیدلیل چنین امیدی نبسته اند.
مغز متفکرهای سازنده بازی «همستر کامبت»، نابغههای بازاریابی بودهاند. آنها یک ارز مجازی را برای پرداخت پول اشتراک شبکه اجتماعی، تماشای ویدئو و جذب کاربران جدید، طراحی کرده اند. این ارز، مجازی است، اما دنبال کنندگان شبکه اجتماعی، واقعی هستند. نتیجه، ۴۷.۴ میلیون مشترک تلگرام، ۳۰ میلیون کاربر یوتیوب و ۱۰.۸ میلیون کاربر توییتر در مدت اندکی بیش از سه ماه بوده است. بعلاوه، کانال یوتیوب «همستر کامبت»، رکورددار رشد سریع کاربر در سطح جهانی شده و در رکوردهای جهانی گینس آورده خواهد شد.
مهمتر از همه، سازندگان این بازی از کاربران آن نمیخواهند پول سرمایهگذاری کنند. بلکه تمام آنچه از کاربران میخواهند، وقت و تعامل آنها در فعالیتها است. بنابراین، متهم کردن سازندگان این بازی به فریبکاری، دشوار است. شاید تا حدود زیادی به این دلیل که افراد احساس امنیت میکنند و تا حدود زیادی، مجذوب این بازی شده اند.
از سوی دیگر، آیا کاری که آنها انجام میدهند، مشکلی دارد؟ آنها در واقع افرادی را که به دنبال وقت گذرانی بوده اند، جذب کرده و به آنها فرصت داده اند این کار را با احتمال کسب درآمد در آینده، انجام دهند.
اما اجازه دهید یک قدم عقب برداریم و در مفهوم مبادله وقت افراد در ازای درآمد احتمالی، تفکر کنیم.
پروفسور جفری هینتون در مصاحبه اخیر با برنامه «بی بی سی نیوز نایت»، نسبت به آیندهای که در آن هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل دنیا را حذف میکند، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد در حالی که هوش مصنوعی باعث افزایش بهره وری و ثروت میشود، این پول نصیب ثروتمندان میشود، نه افرادی که شغل آنها از بین میرود و این برای جامعه بسیار بد خواهد بود.
بیایید این موضوع را تجزیه و بررسی کنیم. تنها در چند ماه، «همستر کامبت»، مخاطبان گستردهای را با پتانسیل عظیمی برای کسب درآمد جذب کرد. سادهترین روشها، شامل تبلیغات و انجام نظرسنجیها است. اگر ذینفعان مایل به پرداخت باشند، در واقع یک عرضه میتواند اتفاق بیفتد. با توجه به آگاهی روزافزون از «همستر کامبت» و سکههای درون بازی آن، امکان تکرار موفقیت ناتکوین وجود دارد یا شاید ما شاهد آن خواهیم بود که «همستر کامبت» در آینده به هوش مصنوعی مجهز شود و یک جهان همستر را برای کاربران ایجاد کند؟
اما بیایید روی حال تمرکز کنیم. سازندگان بازی مطمئنا درآمد کسب میکنند، اما شرکتکنندگان چطور؟ این هنوز نامشخص است. با این حال، اگر پروژههای مشابه شکل بگیرند و درآمد بالقوه داشته باشند، ممکن است این مکانیزم ارزش نگاه دقیقتری داشته باشد. چرا به شکل همستر بازی میکنیم؟
بیایید از ملاحظات فعلی دست برداریم و جسارت سازندگان بازی را تحسین کنیم. رشد شبکه اجتماعی و کانالهای یوتیوب «همستر کامبت»، میتواند به نبوع بازاریابی نسبت داده شود. با این حال، مغز متفکرهای سازنده «همستر کامبت»، فقط بازاریاب نیستند و این ایده متهورانه را داشتند که یک «همستر» را به عنوان شخصیت اصلی بازی قرار دهند. آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا آنها یک «همستر» را انتخاب کردند؟
انتخاب یک همستر به عنوان یک چهره مرکزی در «همستر کامبت»، فراتر از یک جونده جذاب است که روی چرخ میدود. این انتخاب در واقع یک اشاره هوشمندانه به یک رفتار در بازی مالی است که به «لمینگ» معروف است.
در اصطلاحات مالی، «لمینگ»، به سرمایه گذارانی اطلاق میشود که تصمیماتی میگیرند که تحت تاثیر جنبشهای غیرمنطقی بازار است. جالب است که «لمینگ» و «همستر»، پسرعموهای دور هم هستند، اما آیا این یک تصادف است؟
در بازی «همستر کامبت»، کاربران با تراشیدن همستر، کارشناسان را شروع میکنند. این شروع استعارهای از یک رفتار در دنیای فاینانس است. در محافل مالی، تراشیدن «همستر» یا «لمینگ»، به سرمایهگذاران فصلی اشاره دارد که از ذهنیت گلهای تازه واردها بهره برداری میکنند که کاملا شبیه طنزی است که سازندگان «همستر کامبت» روی کاربرانشان بکار میبندند.
بر اساس گزارش کوین تلگراف، یک فرضیه دیگر هم برای نقش «همستر» در این بازی وجود دارد. سازندگان، ظاهرا یک همستر خانگی با نام مشابه مدیرعامل داشتند که برایشان عزیز بود و یه یاد این همراه دوست داشتنی، او را با همستر مدیرعامل در داخل این بازی، جاودانه کردند.
افرادی که از داروهای رقیقکننده خون استفاده میکنند، در صورت مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، دو برابر با خطر خونریزی داخلی مواجهند.
وناتوس رونوشت منصوری از شاسی بلند اوروس لامبورگینی است. تمامی ابعاد لامبورگینی وناتوس منصوری دقیقا مشابه نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس است با این تفاوت که ستون دوم یا «B» حدود ۲۰۰ میلیمتر عقبتر رفته است.
ایستگاه فضایی بینالمللی (ISS) پیچیدهترین ماشین ساخته بشر است که با همکاری نزدیک پنج آژانس فضایی بزرگ دنیا یعنی ناسا، روسکازموز، آژانس فضایی اروپا، آژانس اکتشافات فضایی ژاپن و آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است، اینجا برخی کارهای ممنوعه برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را معرفی میکنیم
یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد یک شکایت شایع است که تقریباً همه افراد آن را تجربه میکنند، گفت: برخی موارد خاص سردرد باید مورد توجه قرار گیرند.