کد خبر: ۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
هیات داوران، آثار برگزیده هفتاد و دومین جشنواره فیلم "برلیناله"را پس از ۶ روز رقابت، چهارشنبه شب معرفی کرد و خرس طلایی برای بهترین فیلم به "آلکارّاز"، فیلم اسپانیایی-ایتالیایی به کارگردانی کارلا سیمون و سه جایزه به فیلمسازان ایرانی رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، رسانه‌های آلمان اعلام کردند که آلکارّاز نام شهری در شمال شرقی اسپانیا واقع در استان کاتالونیاست. این فیلم سرگذشت یک خانواده کاتالان را به تصویر کشیده که باغستان هلوی‌شان از بین می‌رود.

 

خرس طلایی برلیانه به فیلم آلکاراز و سه جایزه هم به ایرانی‌ها رسید

 


کارلا سیمون کارگردان اسپانیایی این جایزه را برای کارگردانی فیلم "آلکاراز" از هیات داوران جشنواره به دریافت کرد. جشنواره‌های کن و ونیز هم در دوره اخیر، جوایز خود را به فیلمسازان زن اهدا کرده بودند و برلیناله این روند را تکمیل کرد.


داوران جشنواره برلین به ریاست ام. نایت شیامالان فیلمساز آمریکایی-هندی از بازی هنرپیشه‌های این فیلم محصول اسپانیا و ایتالیا تقدیر کردند و در بیانیه خود نوشتند که "ظرافت، طنز و کشمکش" را بخوبی به تصویر کشیده است.

خرس نقره‌ای "جایزه بزرگ هیأت داوران" به فیلمی با عنوان "فیلم داستان‌نویس" به کارگردانی هونگ سان-سو از کره جنوبی رسید.

خرس نقره‌ای "جایزه هیأت داوران" به فیلم ردای جواهر اثر ناتالیا لوپز گایاردو محصول مشتکر مکزیک و آرژانتین اعطا شد.

جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین کارگردانی، به کلر دنی کارگردان هفتاد و شش ساله فرانسوی که با فیلم "دو سوی تیغ" با بازی ژولیت بینوش در این جشنواره حضور یافت، اعطا شد.

جایزه بهترین نقش اول به "مِلتِم کاپلان" در فیلم "ربیه کورناز علیه جرج دبلیو بوش" اعطا شد و لورا باسوکی بازیگر اندونزیایی فیلم «نانا» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برد.

جشنواره برلین از سال گذشته جوایز بازیگری را در دو رشته بهترین بازیگر زن و مرد اهدا نمی‌کند و جنسیت را از بخش بازیگری حذف کرده است. هر دو بازیگر برگزیده امسال برلیناله، زن هستند.

جایزه بهترین مستند جشنواره به "خاطرات روزانه میانمار" اعطا شد و فیلم "دام" از آناستازیا وبر، جایزه خرس طلای بهترین فیلم کوتاه را به خانه برد.

پروژه سینمایی "کیک مورد علاقه من" محصول مشترک ایران و فرانسه جایزه گسترش فیلمنامه یوریماژ به همراه ۲۰ هزار یورو را در بخش بازار تولید مشترک برلیناله دریافت کرد.

مستند "جمعه می‌بینمت" محصول مشترک فرانسه، سوئیس، ایران و لبنان جایزه ویژه هیات داوران در بخش رویارویی را به خود اختصاص داد.

فیلم کوتاه "گوزن" از ایران هم جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه را از سوی هیات داوران بین‌المللی در بخش نسل (Generation kplus) از آن خود کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.