کد خبر: ۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

استاندارد‌های اجباری ABS و CBS موتورسیکلت متوقف شد

بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اجرای استاندارد‌های اجباری ABS و CBS برای موتورسیکلت‌های تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به تعویق افتاده و از ابتدای سال ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود.
استاندارد‌های اجباری ABS و CBS موتورسیکلت متوقف شد

مخاطب۲۴- مصوبات یکصد و شصت و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی نامه شماره ۲۹۶۳۹۵۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ توسط دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابلاغ شد.

بر اساس بند اول این مصوبات، اجرای استاندارد‌های اجباری (ABS) و (CBS) برای موتور سیکلت‌های تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به تعویق افتاده و از ابتدای سال ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود.

در این بند آمده است: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و عطف به بند (۱) مصوبات یکصد و هفتاد و سومین جلسه دبیرخانه ستاد ابلاغی به شماره ۲۶۳۶۱۹۳ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ در خصوص بررسی موضوع تقاضای انجمن موتورسیکلت ایران به نمایندگی از واحد‌های تولید کننده موتورسیکلت مبنی بر به تعویق افتادن اجرای استاندارد‌های اجباری (ABS) و (CBS) برای موتور سیکلت‌های تولیدی به دلیل مشکلات ایجاد شده در تأمین ارز واحد‌های تولیدی از سال گذشته و تعیین سقف ارزشی برای متوسط قیمت تولید از یک طرف و اجباری نبودن قسمتی از این استاندارد در کشور‌های تأمین کننده و افزایش قیمت تولید به واسطه اجرای این تصمیم، عدم آمادگی فوری تأمین کنندگان خارجی در تحقیق، توسعه، نصب، تست و اعمال این استاندارد‌های اجباری و پیش بینی کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها، کاهش عرضه و تعطیلی بعضی از خطوط و مدل‌های موتورسیکلت، پس از استماع نظرات نمایندگان انجمن و نمایندگان سازمان ملی استاندارد معاونت حمل و نقل وزارت صمت و اعضای ستاد، در نهایت تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

بیشتر بخوانید

۱- با توجه به توضیحات نمایندگان انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت و مشکلات و موانع پیش روی اجرای این استاندارد‌ها و در راستای جلوگیری از کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها، حفظ اشتغال، حمایت از واحد‌های تولیدی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تعیین شعار سال، اعضا ستاد ضمن ضروری دانستن پیاده سازی این استاندار‌ها و قبول موضوع توسط توسط نمایندگان انجمن مذکور مقرر نمودند اجرای استاندارد‌های فوق‌الذکر تا پایان سال ۱۴۰۴ به تعویق افتاده و از ابتدای سال ۱۴۰۵ اجرایی شود. بدیهی است این مصوبه شامل مدل‌های جدید که قبلاً تولید نشده‌اند و به سبد محصولات تولیدی واحد‌ها اضافه می‌گردد نمی‌باشد.

۲- با توجه به ادامه اختلاف فی مابین نمایندگان انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت و نمایندگان سازمان ملی استاندارد در خصوص زمان مصوب توسط اعضا ستاد مقرر شد حداکثر طی مدت بیست روز دو طرف با برگزاری جلسه نسبت به دستیابی به یک توافق جامع در خصوص زمان اجرای استاندار‌های مذکور اقدام نمایند، در غیر این صورت موضوع به دبیرخانه شورای عالی استاندارد منعکس و با دعوت از نمایندگان تولیدکنندگان در جلسه شورا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاد گردد.

۳- بدیهی است تا تصمیم‌گیری نهایی در شورای عالی استاندارد تصمیمات ستاد در بند یک این مصوبه از جنبه الزام برخوردار بوده و به استناد ماده ۶۱ الحاقی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور لازم الاجراء است.

برچسب ها: موتورسیکلت
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد