کد خبر: ۴۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
چجوری خودتون از رسانه هایی که فیلتر استفاده می کنید؟

قالیباف: محدودیت ایجاد می‌کنیم، ولنگاری نباشد

اعلام موضع علنی قالیباف در مورد فضای مجازی، واکنش‌هایی را تا این لحظه به دنبال داشته است. منظور نامزد ریاست جمهوری از محدودیت و ولنگاری چیست؟
قالیباف: محدودیت ایجاد می‌کنیم، ولنگاری نباشد

مخاطب۲۴- نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات خود را آغاز کرده و نقطه نظرات خود را راجع به مهم‌ترین مسائل کشور بیان می‌کنند تا بتوانند طیف وسیع رأی‌دهندگان را مجاب به شرکت در انتخابات کنند. محمدباقر قالیباف به‌تازگی به موضوع حکمرانی در فضای مجازی پرداخته و نظرات غیرکارشناسی خود را در خصوص این حوزه اعلام کرده است.
موضع قالیباف در مورد فضای مجازی چیست؟

اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس مجددا طرح صیانت را در دستور کار قرار داد و واکنش‌های مثبت و منفی به‌وجود آورد. حالا آقای قالیباف که قبلا ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته، به خوبی می‌داند که مسئله فضای مجازی و ایجاد محدودیت در آن با چه واکنشی از سوی مردم روبه‌رو خواهد شد. با این حال ایشان در جایگاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری به موضوع حکمرانی در این حوزه پرداخته و خواهان ایجاد محدودیت به جهت جلوگیری از ولنگاری‌های اجتماعی شده است! وی در گفتگوی خود با مردم اظهار کرده:

شفاف بگویم باید حتما حضور قدرتمندانه‌ای در فضای مجازی داشته باشیم، وگرنه حتما ولنگاری خواهد بود. در یکی از پایتخت‌های اسکاندیناوی، بچه تا زیر ۱۸ سال اگر در فضای مجازی باشد، پدرش حق دارد تمام فعالیت‌هایش را کنترل کند؛ پس نباید مانع حکمرانی شویم.
قالیباف در میزگردی که با حضور دو تن از مشاورانش در شبکه دو سیما برگزار شده بود به مسئله فرهنگ پرداخت و خاطرنشان کرد که در دولت چهاردهم قرار است خدمت و پیشرفت، سرلوحه اداره امور باشد. همچنین نامزد انتخابات ریاست جمهوری به موضوع دستگیری فعالان رسانه‌ای پرداخت و این اقدام را مخالف قانون مطبوعات دانست.

بیشتر بخوانید

به عقیده قالیباف، فضای رسانه‌ای داخل را به فضای رسانه‌ای در خارج از کشور باخته‌ایم و باید در راستای اصلاح این‌گونه حرکات، گامی مثبت برداشته شود. او همچنین فضای مجازی را از حوزه‌های مورد تأکید دولت دانستند و گفت:

پنج بند به مجلس رفت و پیگیری شد و در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید. حتما در فضای مجازی بدون شک باید محدودیت‌هایی ایجاد کنیم؛ به‌گونه‌ای که مانع ولنگاری شود. در جایی که محدودیت ایجاد می‌شود، حتما فرصت و تهدید وجود خواهد داشت. باید گشایش ایجاد کنیم و این موضوع هم فرصت و تهدید دارد.

اعلام موضع علنی قالیباف در مورد فضای مجازی
قالیباف به سهم بالای مشاغل در فضای مجازی اشاره کرد و در حوزه فرهنگ نیز به نقش پراهمیت کالا‌های فضای مجازی پرداخت. به‌اعتقاد آقای قالیباف، بازدید‌های اینترنتی امروزه مهم هستند و برای سال‌های آینده باید به تبلیغات در این حوزه بپردازیم. رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و بستر آن در کشور افزود:

سهم اقتصاد در حوزه بازی‌های اینترنتی بالای ۲۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ما ۱۰ میلیارد دلار! آیا این درست است؟ اگر فرصتی فراهم شود که در همین بازی‌های رایانه‌ای فرهنگ کشورمان تبلیغ شود، خوب است. از سوی دیگر اگر راه را برای توسعه بازی‌ها با فیلترینگ مسدود کنیم، اوضاع متفاوت خواهد شد. به عقیده من باید طوری پیش برویم که ولنگاری به‌وجود نیاید.

محمدباقر قالیباف در خصوص فیلترینگ نیز خاطرنشان کرد باید هم صدای مردم را دنبال کرد و هم مطیع قوانین بود. همچنین اگر جایی قوانین نیاز به اصلاح داشتند نباید چشم‌پوشی کرد تا حرمت قانون حفظ گردد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد