کد خبر: ۴۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
زنجیر دامنه نوسان بر پای بازار سهام
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران باز هم ریزش کرد.

مخاطب۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۲۶ خرداد- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت ۵ هزار و ۸۰۴ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۲ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۷۸ واحد ریزش کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۶۷۲ واحد کاهش پیدا کرد.
بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان اردستان (اردستان)، شرکت کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) و بانک صادرات (وبصادر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت واسپاری تجار ایرانیان (ولتجار) و شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سصف‌ها (شرکت سیمان اصفهان)، کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان) و ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۸ درصدی به ۵۴۶ میلیارد تومان رسید.
پیش بینی بورس امروز

پس از رشد شاخص در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، شاخص کل روز چهارشنبه بار دیگر ریزش کرد. افت بازار در حالی است که محدودیت ۲ درصدی دامنه نوسان قیمت سهام پابرجا بود.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نماد‌های فولاد، وامید، فملی، بوعلی، فارس و شپنا بیش از ۵ هزار واحد پایین آمد.

همچنین روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن ۴۱۱ میلیارد تومان بود. نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از بانک ملت، نماد‌های فملی، فولاد، خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های وبصادر، غفارس، وخاور، دابور و ثباغ بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به روز قبل به ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان رسید تا همچنان ارزش معاملات خرد سهام در ارقام پایینی قرار بگیرد.

بنابراین، بازار همچنان با رکود معاملاتی مواجه است و همزمان با آن خروج سرمایه نیز ادامه داد. ناظران معتقدند این روند تا زمانی که محدودیت ۲ درصدی نوسان قیمت سهام پابرجاست، ادامه خواهد داشت.

اعمال محدودیت دامنه نوسان پس از درگذشت رییس جمهور فقید در سانحه سقوط هلیکوپتر و با هدف کنترل ریزش بازار اعمال شد. اما حالا به نظر می‌رسد تداوم آن برای بازار مضراتی هم داشته است. با این حال، به نظر می‌رسد تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشتم تیرماه تداوم داشته باشد.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پویش یک دقیقه برای ایران با شهیندخت مولارودی title
با توجه به این که دکتر پزشکیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران هستند و برنامه‌هایی که برای ارائه دارند در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی مورد وفاق و اتفاق نظر جامعه اصلاح طلبی است.
پویش یک دقیقه برای ایران title
از روز نخست اعلام كانديداتوري دكتر مسعود پزشكيان، موجي از اميدواري، شور و حركت جامعه را فراگرفت و هزاران نفر از اقشار مختلف، اعلام آمادگي كردند تا در اين رقابت تعيين كننده آينده ايران، نقش و سهمي ايفا كنند؛ «كارزار رسانه اي #يك_دقيقه_براي_ايران » هم يكي از آن هزاران است.
هوش مصنوعی از انسان باهوش‌تر است؟ title
پدرخوانده هوش مصنوعی: ۵۰ درصد احتمال دارد این فناوری از انسان باهوش‌تر شود
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
ستاره استقلال داماد شد title
مهاجم باتجربه استقلالی‌ها شنبه شب مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی