کد خبر: ۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

خبر مهم بنزینی وزارت نفت را بخوانید

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بنزین تولیدی دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ است، گفت: با راه‌اندازی واحد‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌ها ۱۰۰درصد بنزین تولیدی دارای استاندارد یورو خواهد شد.
خبر مهم بنزینی وزارت نفت را بخوانید

مخاطب ۲۴- جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دوازدهمین نشست بررسی تازه‌ترین وضع طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌ها با اولویت کاهش نفت کوره که امروز (چهارشنبه، ۲۳ خرداد) با حضور جمعی از مدیران عامل شرکت‌های پالایشی به میزبانی پالایشگاه نفت تهران برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از واحد‌های توسعه‌ای پالایشگاه تهران در دهه گذشته به بهره‌برداری رسید و همسو با آن، پروژه‌های تازه‌ای تعریف شد که مدت‌ها متوقف شده بودند؛ از جمله واحد بنزین‌سازی که بنا بود در این واحد، روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین تولیدی در این پالایشگاه به استاندارد یورو ۴ و ۵ برسد.

براساس گزارش وزارت نفت، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش افزود: روند پیشرفت پروژه‌ها از ۴ ماه گذشته تاکنون با حضور مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره از جمله پروژه بنزین‌سازی به حجم قابل توجهی رو به افزایش است و امیدواریم تا پایان امسال بخشی از پروژه نهایی شود.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد بنزین کشور دارای استاندارد یورو است که امیدواریم با افزوده‌شدن تولیدات کیفی پالایشگاه‌های تهران و شیراز (که طرح افزایش کیفیت آن در شهریور امسال آماده بهره‌برداری می‌شود) و نیز بخشی از فاز دوم پالایشگاه آبادان، ۱۰۰ درصد بنزین تولیدی کشور با استاندارد یورو، تولید خواهد شد.

سالاری همچنین با اشاره به اینکه در بخش نفت کوره پروژه‌ها زمان بر است، ادامه داد: در این بخش نیز همه شرکت‌ها کار خود را آغاز کردند و دانش فنی آن بومی شده و قرارداد‌ها نیز امضا شدند.

وی تأکید کرد: بخشی از واحد‌های پالایشی نیز از سال ۱۴۰۲ کار خود را در زمینه طرح‌های ارتقای کیفی نفت کوره آغاز کرده‌اند که با توجه به متفاوت‌بودن ظرفیت نفت کوره واحدها، این واحد‌ها به تدریح عملیاتی می‌شوند.

بیشتر بخوانید

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، با اشاره به اینکه سه پالایشگاه اصفهان، بندرعباس و تهران در زمینه اجرای طرح‌های ارتقای کیفی نفت کوره پیشرو هستند، گفت: پالایشگاه تهران با استفاده از بسته دانش فنی تدوین‌شده در کشور (پالایشگاه نفت اصفهان) پیشرفت خوبی در اجرای این پروژه داشته است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود که سبب ایجاد ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر خواهد شد.

سالاری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های جامع ارتقای کیفی نفت کوره طبق برنامه زمان‌بندی بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه مبنی بر اختصاص منابع حاصل از درآمد و سود شرکت‌های پالایشی برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی را اجرا کنیم و در بازه زمانی تعیین‌شده، نفت کوره باکیفیت را در واحد‌های پالایشی تولید و چالش‌های این بخش را رفع کنیم.

در دوازدهمین نشست بررسی تازه‌ترین وضع طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌ها با اولویت کاهش نفت کوره که با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های پالایشی به ارائه گزارشی از وضع اجرای این طرح‌ها در واحد‌های زیرمجموعه خود پرداختند و موانع و چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها و راه‌حل‌های موجود در همه واحد‌ها به‌طور جداگانه بحث و بررسی شدند.

برچسب ها: جلیل سالاری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! ۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید!
اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.
هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد
هادی چوپان نتوانست عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا که دو سال پیش به دست آمد را تکرار کند.
فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴ فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴
هادی چوپان بامداد امروز در مقدماتی مسترالمپیای 2024 مقتدرانه حاضر شد و حالا ساعت 5:00 بامداد روز یکشنبه 22 مهر برای کسب قهرمانی مستر المپیا در فینال رقابت می‌کند.
رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟ رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟
رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.
کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳ هزار و ۲۴۹ ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۷ میلیارد تومان برآورد کردند.
۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت ۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت
لفاظی‌ها در تل‌آویو علیه ایران در شرایطی طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته است که مقام‌های این رژیم علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین ازسوی ایران در جریان عملیات «وعده صادق ۲»، در پیشبرد رویکردهای مدنظرشان در عرصه عملیات روانی نیز شکست خورده‌اند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر