به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:بعدازظهر سهشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳، به مناسبت هفته روابطعمومی، مراسم پایانی یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران و آیین نکوداشت روز ملی روابط عمومی، با حضور دکتر اکبر نصراللهی عضو شورای اطلاع رسانی دولت، دکتر بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و حضور شماری از فعالان ارتباطی ایرانی و بینالمللی و نیز قرائت پیام رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما، با یک هفته تأخیر، برگزار شد.
سه نشان ویژه جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برای شرکت مخابرات ایران
در این جشنواره، با توجه به رأی هیأت داوران و با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابیهای تخصصی، نشان ویژه «ستاره ملی ارتباطی مدیر ارشد»، به دلیل نگاه و عملکرد حمایتی از حوزه ارتباطی زیر مجموعه و شخصیت برجسته ارتباطی، منش، روحیه تعاملی و نقش تعیینکننده در بهبود ارتباط با ذینفعان و نگاه تعالیجویانه به حوزه ارتباطات روابط عمومی، رسانه و افکار عمومی، به مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعطا شد.
همچنین با عنایت به رأی هیأت داوران به دلیل درخشش در عرصههای مختلف ارتباطی به ویژه روابط عمومی دیجیتال، موفق شد لوح سپاس و نشان ویژه «ستاره ملی روابط عمومی» را دریافت کند. لوح سپاس و نشان ویژه «ستاره خدمت روابط عمومی» ایران، سومین جایزه شرکت مخابرات ایران در یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران بود که در این مراسم به روابط عمومی مخابرات ایران تعلق گرفت.
در این مراسم، مولفههای صداقت، اعتماد سازی، امید آفرینی و مشارکت جویی به عنوان شعارسال روابط عمومی عنوان و برتقویت اعتماد سازی در جامعه توسط روابط عمومیها تاکید شد و در همین زمینه پیام خانم ناتاشا پاولوویچ بویا، رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA) قرائت شد. در این پیام، رئیس IPRA، با اشاره به اهمیت رویکرد «اعتماد در روابط عمومی»، این رویکرد را داری نقش کلیدی در دنیای معاصر خواند، چرا که اعتماد به روابط عمومی، تابعی از عملکرد اخلاقی روابط عمومی است و این توجه، نقش روابط عمومی را در اعتماد آفرینی، تقویت خواهد کرد.
در ادامه این پیام، تأکید شده است: رعایت دستورالعملهای اخلاقی IPRA و کاربرد آن توسط روابط عمومیها در تقویت اعتماد، نقش اساسی دارد. همچنین رعایت دستورالعمل اعلام شده IPRA، در زمینه کاربرد هوش مصنوعی و نیز اجتناب از استفاده و انعکاس اطلاعات جعلی و نادرست، موضوعی است که دست اندرکاران روابط عمومی باید به آن تعهد داشته باشند.
دکتر هوشمند سفیدی رئیس موسسه آرمان و ریاست خانه روابط عمومی ایران نیز در این مراسم با تسلیت شهادت خادمان ملت در حادثه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور، زیست مردم گونه را از ویژگیهای اخلاقی آیت الله رئیسی عنوان کرد وافزود: آیت الله رئیسی با مردم تعامل داشت و بین مردم رفت و امد میکرد و ایشان چهرهای مردمی بود.
وی افزود: حمایت از روابط عمومی مد نظر رییس جمهورشهید بود و بر ضرورت پرداختن به تقویت نهادهای ارتباطی با مردم تاکید داشت.
هوشمند سفیدی، با اشاره به مولفههای اعتماد ساز و ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به آنها گفت: روابط عمومی محصول مدرنیته است و با عطف به اینکه حالا، در دوران پسا مدرنیته هستیم گفت: امروز شاهد گسترش آگاهی در سطح جهان هستیم و مخاطب را منفعل نیست بر همین اساس؛ آگاهی مخاطب عنصری است که کار ما را سخت خواهد کرد و برداشته شدن مرزهای ارتباطی خود وظایف ما را در مسیر موفقیت دو چندان کرده است.
وی با نقد شرایط سیستم روابط عمومی در کشور بیان داشت: در شرایط کنونی روابط عمومیها وضعیت انحصاری دارند و در بخش خصوصی نیز وجود ضعف عدم متولی برای آن هستیم و این ضعف سیاست گذاری یک مشکل اساسی است که رفت و آمد دولتها آن را تشدید میکند.
رئیس موسسه آرمان و رییس خانه روابط عمومی ایران تصریح کرد: باید مولفههای اعتماد ساز برای اعتماد مردم به سازمانها را جدی بگیریم. صداقت رو راستی درست کاری و اطلاع رسانی صحیح خود میتواند موجب امیدآفرینی شود بنا بر این باید در روابط عمومیها فضا را خوب لمس کنیم و اعتماد خلق کنیم.
هوشمند سفیدی با اشاره به رسالتهای روابط عمومی، تولید اعتماد، مراقبت از اعتماد، ارتقاء سطح اعتماد را اساسیترین عناصر این نهاد دانست و افزود: اعتماد به عنوان قدرت نرم میتواند زمینه ساز موفقیت یک سازمان شود و این یعنی ما توانسته ایم رسمیت خود را تثبیت کنیم.