کد خبر: ۴۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
نگاه بازار به آن سوی دریای عمان

پیش بینی بورس امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز سه‌شنبه شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد.

مخاطب۲۴- پیش بینی بورس- شنبه ۵ خرداد- به روند بازار سهام در روز سه‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد هزار و ۱۹۵ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۸۰۱ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۸۳ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۲۰۴ واحد کاهش پیدا کرد.
بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) و شرکت کالسیمین (فاسمین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت پخش رازی (درازی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

بیشتر بخوانید

در بورس نماد‌های پدرخش (شرکت درخشان تهران)، کسرام (شرکت پارس سرام) و دفرا (شرکت فراورده‌های تزریقی ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) و شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۰۵ نماد صف خرید داشتند و ۱۷۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷۱ درصدی به ۲۶۷ میلیارد تومان رسید.
پیش بینی بورس امروز

پس از ریزش شاخص در روز یکشنبه و انتشار خبر شهادت رییس جمهور و همراهان، روز دوشنبه معاملات بازار سهام تعطیل شد. شاخص کل روز سه‌شنبه اندکی صعود کرد، اما دیگر شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. شاخص با پیشرانی نماد‌های فملی، فولاد و خودرو بیش از هزار واحد بالا آمد.

روز سه‌شنبه ۱۹۶ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. نماد شگویا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شگویا، نماد‌های خودرو، بوعلی، خگستر و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های وتوسم، فملی، فزر، دکوثر و معیار بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴۲ درصدی نسبت به روز قبل به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲۵ روز معاملاتی اخیر از ۲۷ فروردین ماه به این سو است. بنابراین، بازار در روزی میان تعطیلی شاهد رکود نسبی معاملات بود.

اما از سوی دیگر در بازار آزاد شاهد کاهش قیمت ارز بودیم. ناظران علت آن را خبر غیررسمی مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده در عمان می‌دانند. در نتیجه می‌بینیم که بازار به هر خبری درباره تحریم و مذاکره واکنش مثبت نشان می‌دهد. البته این خبر تحت تأثیر شهادت رییس جمهور، وزیر خارجه و همراهان قرار گرفت و باید در انتظار بمانیم که آیا مذاکراتی در جریان خواهد بود یا خیر؟

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
قدردان و قدرشناس باشیم! title
‏در جنگل کامرون، شامپانزه‌ای از دست‌های عکاس فرانسوی کمک گرفت تا آب بنوشد و برای قدردانی، دست‌های او را شست.
عکسی که جهانی شد! title
عکسی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که میلیون‌ها بار دیده شد.
گل به خودی خنده‌دار ترکیه! title
گل دوم پرتغال به ترکیه توسط سامت آکایدین مدافع ترکیه به عجیب ترین شکل ممکن به ثمر رسید.
بررسی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا title
F-۱۶ Fighting Falcon و F-۲۲ Raptor چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
چرا پزشکیان دوباره ازدواج نکرد؟ title
مسعود پزشکیان نامزد تائید صلاحیت شده در چهاردهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری اسلامی ایران است که نامش با جهشی چشم‌گیر در گوگل در صدر لیست نامزد‌ها قرار دارد. برای بسیاری از افراد آشنایی با زندگی خصوصی کاندیدا‌های ریاست جمهوری جالب است.
کنسرت عجیب علیرضا قربانی در ۵۰ متری تخت جمشید! title
کنسرت علیرضا قربانی قرار است در فاصله ۵۰ متری تخت‌گاه تخت‌جمشید برگزار شود. علیرضا عسگری‌چاهوردی می‌گوید: به دلیل آنکه برنامه‌ریزی‌های کنسرت از قبل انجام شده بود امکان اینکه کنسرت در پردیس تخت‌جمشید و پارکینگ ستاره برگزار شود، فراهم نشد، اما اگر صدا‌ی باند‌ها به‌سمت تخت‌گاه منعکس شود در لحظه موسیقی را متوقف خواهیم کرد.
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت چیست؟ title
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت به صدا درآمد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.