کد خبر: ۲۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
با اعلام خبر توقف مذاکرات میان ایران و امریکا و همچنین برکناری رابرت مالی از سمت نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، سیگنال صعودی به بازار ارز داده شده است و انتظار می‌رود بازار سهام نیز در روز‌های آتی متأثر از تغییرات قیمت دلار باشد.

پیش بینی بورس - مخاطب24:بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه حجم معاملات همچنان پایین بود و شاخص کل بورس تهران ریزش کرد.



برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۰ تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش ۱۴ هزار و ۸۰۷ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴۰۲ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۱۶۵ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۵۸۴ واحد کاهش پیدا کرد.


در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۲۸۵ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۰۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۴۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) و شرکت سیمان ایلام (سیلام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های شخارک (شرکت پتروشیمی خارک)، کرازی (شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی) و پارسان (شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۹۹ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۶۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افت ۵۲ درصدی به ۱۴۱ میلیارد تومان رسید.



پیش بینی بورس امروز

روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. هر دو شاخص از ابتدا روند نزولی پیدا کردند و تا پایان معاملات ریزش کردند.



با این حال در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید ۶۲۲ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود.



اما حجم معاملات پایین بود و ارزش معاملات خرد با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به روز قبل به ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان رسید. همچنین شاهد خروج پول حقیقی برای نهمین روز متوالی و به میزان ۲۵۶ میلیارد تومان بودیم. نماد‌های کرازی، قنقش، کماسه، عالیس، خاور، خساپا، فملی، کالا، خزامیا و بپاس بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.



روز چهارشنبه نماد‌های بزرگ بازار؛ پارسان، شپدیس و فارس بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نماد‌های وبملت، فملی و غکورش شاخص را بالا کشیدند.


از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود؛ بنابراین بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود و خروج پول بیش از ورود پول است، با ریزش اغلب نماد‌ها و افت شاخص‌ها همراه بود.


اما با اعلام خبر توقف مذاکرات میان ایران و امریکا و همچنین برکناری رابرت مالی از سمت نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، سیگنال صعودی به بازار ارز داده شده است و انتظار می‌رود بازار سهام نیز در روز‌های آتی متأثر از تغییرات قیمت دلار باشد. با این حال به نظر می‌رسد بازار توان صعود را از دست داده و باید در انتظار تحولات آتی باشیم.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.