کد خبر: ۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

پیام رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملّی روابط‌عمومی

دکتر ابراهیم محمودزاده، رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روز ملّی روابط‌عمومی، در نکوداشت این مناسبت‌های مهم و مرتبط با حوزه فعالیت مجموعه مخابرات در بخش‌های مختلف، پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:دکتر ابراهیم محمودزاده، رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روز ملّی روابط‌عمومی، در نکوداشت این مناسبت‌های مهم و مرتبط با حوزه فعالیت مجموعه مخابرات در بخش‌های مختلف، پیام تبریکی صادر کرد.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، پیام دکتر ابراهیم محمودزاده به این شرح است: نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار، یکی از بهترین، عمیق‌ترین و کیفی‌ترین شعار‌هایی ست که در سال‌های اخیر از سوی اتحادیه جهانی مخابرات و ارتباطات برای گرامی‌داشت این روز مهم تعیین شده است.
روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی از سال ۱۹۶۷ همه ساله با گرامی داشت تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و اولین معاهده بین‌المللی تلگراف در سال ۱۸۶۵ و با هدف بزرگداشت این روز در پیوند دادن جهانیان در ۲۷ اردیبهشت‌ماه مطابق با تقویم خورشیدی برگزار می‌شود.
به همین مناسبت هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با تأکید بر نقش انکارناپذیر کارکنان و همکاران در پیشبرد اهداف سازمان، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی را فرصتی برای بهبود نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف همگام با پتانسیل قابل توجه حوزه فناوری در کشورمان می‌داند.
اتحادیه جهانی مخابرات، علی رغم گسترش روز به روز و حتی دقیقه به دقیقه فناوری‌های مخابراتی با نگاهی استراتژیک، سعی داشته تحولات حوزه‌های مختلف را در قالب مشارکت بین اعضاء بازآفرینی کند و این از دلایلی ست که اتحادیه مخابرات، علی‌رغم تحولات مختلف و فاصله چشم‌گیر فناوری و ارتباطات در کشور‌های عضو، هم‌چنان به عنوان یک مرجع قابل اطمینان در بین کشور‌ها به حساب می‌آید.
دکتر محمودزاده، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه‌ی پیام خود آورده است: واپسین دهه‌های قرن بیستم به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، شهرت یافت و این آوازه در پرتو جامعیت استثنائی صنعت مخابرات و نقش انکارناپذیر آن در زندگی بشر متمدن امروز، تحقق یافت.
شاید در آن روزگار برخی از کسانی که با ویژگی مخابرات بیگانه بوده، چنین تصور می‌کردند کـــه عصر طلایی ارتباطات همچون هر عصر دیگری سپری خواهد شد و در دهه‌های آغازین قرن بیست و یکم صنعت دیگری جایگزین آن گردیده و به عنوان صنعتی پیشرو، عصر جدیدی را بــــه نام خود رقم خواهد زد.
اما، چنین اتفاقی نه تنها حادث نگردید، بلکه حدوث آن‌را در دهه‌ها و چه بسا قرن‌های آینده نیز بسیار بعید می‌سازد. چراکه، ماهیت فراگیر ارتباطات مخابراتی، توان رقابت هر صنعت دیگری را با خود، به کلی منتفی ساخته است.
شعاری را که اتحادیه به روز جهانی مخابرات در سال جاری اختصاص داده است، “نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار” است که حقیقتا بخش عظیمی از فعالیت‌های بشر در حوزه‌های صنعتی و زندگی روزمره به این شعار و اجرای درست آن مرتبط است.
در زمانه‌ای که توسعه پایدار، غایت زیست مادی بشر در کره خاکی برای استفاده مناسب از منابع محدود کره زمین و نیاز‌های نامحدود در عین حفظ محیط زیست و اکوسیستم است، نوآوری دیجیتال، به راستی تسهیلگر این شعار و توجه واقعی به توسعه پایدار است.
در حوزه همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات، ضمن داشتن سابقه مناسب از حضور در اجلاس‌های جهانی اتحادیه، برای همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات در حوزه‌های جدید به‌ویژه استانداردسازی فناوری‌های نوظهور و تدوین مولفه‌های حکمرانی در فضای مجازی آمادگی داریم.
در نگاهی کلی به روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، می‌توان گفت روز ملی روابط عمومی، نقطه عطفی در توسعه و تحول واحد‌های مرتبط با فعالیت‌های روابط عمومی است و تجلیل و ارج نهادن به ارتباطات و روابط عمومی، دلیلی روشن برای توجه تمام سازمان‌ها به این بخش مهم و نقش‌آفرین است، چرا که روشن‌گری افکارعمومی، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌ها، برعهده روابط عمومی‌ها قرار دارد.
اینجانب به نمایندگی از تمام اعضای هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، روز جهانی ارتباطات را به تمام کارکنان و همکاران شریف و خدوم شرکت مخابرات در اقصی‌نقاط کشور، تبریک و شادباش گفته و هم‌چنین، روز ملی روابط عمومی را به همه فعالان این عرصه به ویژه همکاران فرهیخته در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، توفیق و سربلندی روزافزون تمام کارکنان تلاش‌گر شرکت مخابرات ایران را در سراسر کشور خواستارم.

ابراهیم محمودزاده
رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.