کد خبر: ۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
سجاد غریبی که این روز‌ها از او به عنوام هرکول ایرانی یاد می‌شود کیست؟

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴، سجاد غریبی متولد ۲۸ آذر ۱۳۷۰ در اهواز است، اما در بوشهر بزرگ شده و در همین شهر زندگی می‌کند.

 

سجاد غریبی/ هرکول ایرانی


قد سجاد غریبی ۱۸۸ سانتی‌متر است و وزنش ۱۸۰ کیلوگرم گزارش شده‌است و می‌تواند تا ۱۷۵ کیلو وزنه را بلند کند. او مجرد است و مدرک کارشناسی بازرگانی از دانشگاه آزاد بوشهر دارد سجاد از سال ۱۳۸۶ یعنی از ۱۶ سالگی ورزش را شروع کرده، از سال ۱۳۸۸ پاورلیفتینگ کار می‌کند و بدنسازی را از ۱۳۹۳ فرا گرفته‌است. او به ورزش بوکس هم علاقه‌مند است
غریبی در مورد سابقه ورزشی خود در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «۹ سال است پاورلیفتینگ انجام می‌دهم. سال ۱۳۸۹ بعنوان قوی‌ترین مردان سراب مدال طلا کسب کردم و بعد از یکسری از همین مسابقات ماهیچه پشت پایم پاره و به تجویز پزشک ورزش‌های سنگین برایم ممنوع اعلام شد…» وی افزود که زمانی ۱۸۰ کیلوگرم وزن داشت، اما به دلیل ورود به ورزش بوکس و فشاری که به کبدش می‌آمد وزنش را به ۱۵۵ کیلوگرم کاهش داد. غریبی که ۴۵۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد، در این شبکه اجتماعی عکس‌های خودش و گزارش‌هایی که در رسانه‌ها در مورد او منتشر می‌شود، عکس‌هایی را که تغییرات بدن او در طول زمان را نشان می‌دهد و همچنین تصاویر و فیلم‌هایی از مقایسه اندازه بدنش با اشیا مانند مقایسه قطر بازویش با بطری به اشتراک می‌گذارد

 


در اوایل تابستان ۱۳۹۵ خبر نام‌نویسی او برای شرکت در جنگ سوریه خبرساز شد. او به خبرگزاری فارس گفت: «من مسلمان شیعه هستم و با تمام مسلمانان شیعه که ادعای مسلمانی می‌کنند، اما حاضر نیستند به کس دیگری کمک کنند مخالفم. من همیشه مدافع اهل بیت و کشورم خواهم ماند. برای مدافعین حرم و اعزام به سوریه نام‌نویسی کردم و اگر لایق باشم حتماً می‌روم و تا جایی که بتوانم از حرمین و از کشورم دفاع می‌کنم.

سجاد غریبی/ هرکول ایرانی

 


او درسال ۲۰۱۷ اعلام کرد که میخواهد به عنوان اولین ایرانی (به طور غیررسمی آریو دایوری) در مسابقات کشتی کج nxt شرکت، ولی پس از رد صلاحیت او دیگر اصراری برای عضو شدن نداشت.


بیشتر بخوانیم: واکنش علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس به ماجرای سجاد غریبی + فیلم



مبارزه
در اوایل پاییز ۱۳۹۵ روزنامه اسپانیایی آس از حضور احتمالی سجاد غریبی در مسابقات کشتی کچ آمریکا خبر داد. به نوشته این روزنامه، احتمالاً او به زودی بجای سوریه به آمریکا می‌رود و در WWE با ستاره‌هایی مثل تریپل اچ (کشتی‌گیر آمریکایی که با ۱۴ قهرمانی دومین ورزشکار پرافتخار این مسابقات است) و براک لزنر (کشتی‌گیر حرفه‌ای آمریکایی‌و مبارز سابق هنر‌های رزمی ترکیبی) بجنگد و قدرتش را امتحان کند

 

سجاد غریبی/ هرکول ایرانی


همچنین مدتی بعد خبر مبارزه احتمالی او با مارتین فورد ورزشکار غول‌پیکر انگلیسی با لقب "ترسناک‌ترین مرد جهان" نیز جنجالی شد و برخی هواداران سجاد غریبی و فورد رویارویی این دو ورزشکار فوق سنگین را «نبرد قرن» نامیدند
غریبی در اردیبهشت ۱۳۹۸ در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که یکی از ورزشکاران برزیلی او را به مبارزه دعوت کرده‌است. او برای این مبارزه اعلام آمادگی کرده و اشاره کرد که تا قبل از سال جدید میلادی این مبارزه را انجام خواهد دارد. اما ورزشکار برزیلی که به هالک برزیل معروف است جا زده و انصراف داد و حاضر به مبارزه با وی نشد.
مبارزه سجاد غریبی با مارتینفود بریتانیایی قرار است به زودی برگزار شود؛ اما پیش از این مبارزه رقیب هالک ایرانی برای او کری خوانی عجیبی کرده است. اتفاقی که البته پیش از این هم رخ داده بود و همین موضوع حالا سجاد غریبی را به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل کرده است.
دیلی استار، در این خصوص نوشت: سجاد غریبی ملقب به «هالک ایرانی» و مارتین فورد مشهور به «ترسناک‌ترین مرد روی کره زمین»، روز دوم آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در لندن برابر هم پیکار خواهند کرد.

 

سجاد غریبی/ هرکول ایرانی


مارتین فورد قول داده است که سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی را در مسابقه بوکس سنگین وزن، با قاطعیت شکست دهد و از رقیبش خواسته است ابتدا "شلوار بزرگ" خود را بپوشد.

فورد ۳۹ ساله در دوم آوریل در ورزشگاه O ۲ Arena با سجاد غریبی دیدار خواهد کرد که این مبارزه با توجه به وزن دو ورزشکار "سنگین‌ترین مبارزه سنگین وزن جهان" لقب گرفته است. فورد و غریبی، ۳۰ ساله، تجربه قبلی مبارزه در رینگ بوکس را ندارند، اما بدنساز بریتانیایی سابقه تمرین در هنر‌های رزمی ترکیبی دارد.
حضور در شبکه‌های اجتماعی او را به یک ستاره شناخته در سراسر جهان تبدیل کرده است، ولی اکنون فورد به دنبال آن است که مبارزات حرفه‌ای را نیز به حرفه‌اش اضافه کند و در مصاحبه با دیلی استار، شب سختی را برای رقیب ایرانی خود پیش‌بینی کرد.

فورد گفت: من فکر می‌کنم این رویداد او را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر بخواهم پیش‌بینی کنم، دست‌ها را بالا می‌برد و فقط شروع به تاب خوردن می‌کند، که بسیار ساده است. من به این مرد نگاه نمی‌کنم که به اینجا آمده و چه برنامه‌ای دارد. کار خودم را می‌کنم. این واقعاً یک مبارزه مطلق است و صرفاً فقط برای این‌که صادقانه بگویم او را ساکت کنم.

فورد اعتراف می‌کند که برنامه غذایی خود را از مصرف پروتیین و چربی زیاد به رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات تغییر داده است، اما هم‌چنان بین ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ کالری در روز مصرف می‌کند


هنگامی که از او پرسیده شد، آیا فیلم‌های رقیبش را تجزیه و تحلیل کرده است یا خیر، فورد پاسخ داد: صادقانه بگویم چه چیزی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد؟ یک مقدار مسخره و شرم‌آور است. او یا فقط ویدئو‌هایی را منتشر می‌کند تا سعی کند من را گول بزند که واقعاً درست تمرین نمی‌کند، یا واقعاً معتقد است که راه رو به جلو، ضربه زدن به شکم با یک تکه چوب است. هیچ ترسی از او ندارم.

فورد مجدداً تأکید کرد که همه چیز برای رویدادی که توسط Boxstar Celebrity Boxing تبلیغ می‌شود امضا و مهر شده است. در همین رابطه این بدنساز گفت: تا زمانی که او نترسد و شلوارش را بپوشد، این مبارزه برگزار می‌شود

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.