به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:در ابتدای این پنل علی نعمتیشهاب، مدیرعامل فراراه گفت: «موضوع تحول دیجیتال و مفاهیم وابسته به آن در انقلاب صنعتی چهارم موضوعاتی هستند که به تعداد افراد میتوانند تعاریف متعددی داشته باشند، اینکه موضوع تحول دیجیتال در ذات خود چیست را در این پنل بررسی خواهیم کرد.»
فرهاد نیلی، مدیرعامل شرکت رهنمان درباره مفهوم تحول دیجیتال گفت: «تحول دیجیتال عبارت است از مهاجرت از ساختار بومی سازمان به سمت ساختار دادهمحوری که در قلب و کانون آن تعریف میشود. داده به عنوان باارزشترین نهاده تولید منبع خلق ارزش پایدار برای مشتری میشود. در تحول دیجیتال شما براساس شناخت و وضعیت فعلی سازمانتان شرایط خود را بازتعریف میکنید.»
نعمتی در ادامه بیان کرد: «تحول دیجیتال در واقع درباره حرکت از شاکله سنتی به سوی بازتعریف وضعیف فعلی است. از نظر شما تفاوت سازمان دیجیتال با سازمانهای دیگر چیست؟»
نیلی پاسخ داد: «ما در طی انقلابهای صنعتی که داشتیم با تجارب بسیاری رسیدیم. در انقلاب صنعتی اول به مهندسی مکانیک رسیدیم. در انقلاب صنعتی دوم الکترونیک و برق رخ داد و پس از آن به اتومیشن و انجام فرآیندها به کمک ماشین رسیدیم؛ بنابراین دوگانه سختافزار و نرمافزار محصول انقلاب صنعتی سوم بود.»
فرهاد نیلی اعلام کرد: «اگر شما بخواهید تحول دیجیتال را برای کاهش هزینه و افزایش درآمد استفاده کنید. در تحول دیجیتال این موضوع مطرح است که ستاره قطبی شما درد مشتری است. بهنظرم ما از دوران تولید انبوه که دستاورد انقلاب صنعتی سوم محسوب میشود گذر کردهایم و اکنون به دوران خلق ارزش بر اساس نیاز مشتری رسیدهایم.»
مدیرعامل شرکت رهنمان در ادامه افزود: «به عنوان مثال تحول دیجیتال در صنعت فولاد میشود همان شخصیسازی محصول براساس نیاز مشتری که بهنظرم در تولیدانبوه فعلا امکان ورود تحول دیجیتال را نداریم. در سازمانهای تولید انبوه کمی به سمت مشتریمحوری رفتهایم، اما همچنان آنالوگ هستیم و با تحول دیجیتال فاصله داریم.»
نیلی در پایان صحبتهای خود تأکید کرد: «بردار خلق ارزش در اسنپ و تپسی بسیار نزدیک به اوبر نزدیک شده است و تجول دیجیتال در مقیاس فعالیت آنها براساس تحلیل داده به درستی در حال رخ دادن است. فناوری تحلیل داده در اسنپ و تپسی بسیار بالاست، چراکه فناوری تحلیل داده در آنجا مطابق رفتارشناسی نیاز مشتری را رفع میکند. در واقع یکی از مختصات تحول دیجیتال شخصیسازی محصول متناسب با خواسته مشتری است.»