کد خبر: ۴۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
فشار فروش بر دوش بازار سهام
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد.

مخاطب۲۴- پیش بینی بورس- برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۱۶ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۴۲ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس ۹۳ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۴۸۹ واحد افزایش پیدا کرد.
بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس)، شرکت بیمه ملت (ملت) و شرکت پارس مینو (غپینو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های بسویچ (شرکت پارس سویچ)، کسرام (شرکت پارس سرام) و پاسا (شرکت ایران یاسا تایرورابر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.
پیش بینی بورس امروز

در این هفته شاخص ۴ روز نزولی پی در پی را پشت سر گذاشت. همسو با آن در این چهار روز جریان سرمایه حقیقی نیز به سمت خارج از بازار سهام بود.

روز چهارشنبه ۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد. نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شستا، نماد‌های خودرو، وبملت، شبندر، فملی، خساپا، نوری، شپنا، کاما و دعبید در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های سیلام، کرومیت، وتجارت، پترول و حسینا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان رسید تا روند نزولی را ادامه دهد.

اما در عین حال در آخرین روز معاملاتی هفته تعداد نماد‌های سبزپوش بیش از قرمز‌ها بود که بیشتر نماد‌های کوچک و متوسط بازار را شامل می‌شد. در نتیجه شاخص هم وزن سبزپوش شد.

اما در معاملات چهارشنبه شاهد مازاد عرضه در بازار بودیم. ارزش عرضه‌ها و صف‌های فروش بیش از تقاضای بازار بود که سیگنال منفی برای معاملات امروز است. اگر این مازاد عرضه به معاملات امروز نیز سرریز کند انتظار می‌رود امروز نیز شاهد ریزش شاخص باشیم.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.