کد خبر: ۴۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
طی حکمی از سوی میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان انجام شد؛
در پی انتصاب علی محمودی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان، مراسم معارفه وی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، جمعی از مدیران سازمان حراست کل کشور و حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تعدادی از معاونان و مدیران ستادی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد. محمودی پیش از این مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان تأمین‌اجتماعی بود.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی؛موسوی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت هفته کار و کارگر و روز معلم و تقدیر از تلاش‌های سید مرتضی حسینی سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: در بخش‌های حاکمیتی در جمهوری اسلامی، کار برای رضای خدا انجام می‌شود و در کشور ما اگر کسی تعریف دیگری از کار داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند.

وی افزود: خروج از تعلقات فردی و توجه به تعلقات اجتماعی یکی از رویکرد‌هایی است که توجه به آن در همه بخش‌ها خصوصاً در مدیریت ضرورت دارد. تعلقات اجتماعی یعنی همان مواردی که در مأموریت‌های ما در سازمان تأمین‌اجتماعی ذکر شده است. از این حیث در سازمان‌ها و نهاد‌های حاکمیتی اگر کسی نگاه خدمت به مردم را نداشته باشد و این رویکرد را تقویت نکند، نمی‌تواند در کار خود موفق باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دستاورد‌های این سازمان طی دو سال و نیم گذشته را محصول همدلی و همراهی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی برشمرد و افزود: در سال گذشته برای اولین پس از سال‌ها، سازمان تأمین‌اجتماعی بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی، حقوق و مستمری بازنشتگان عزیز را که ماهانه بالغ بر حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است، پرداخت کرد و همین باعث شد که بانک رفاه به عنوان بانک بدون اضافه برداشت در سال ۱۴۰۲ شناخته شود. اگر همکاری و همراهی سایر قوا و دستگاه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی نبود، قطعاً این دستاورد‌های مهم در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم نمی‌خورد.
موسوی با اشاره به اهمیت منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه این سازمان، بر لزوم برنامه‌محوری در این حوزه و تلاش مؤثر برای تکریم کارکنان سازمان تأکید کرد و گفت: منابع انسانی، موتور محرکه سازمان تأمین‌اجتماعی است. در بین منابع مختلف، سرمایه انسانی، دال مرکزی سازمان به لحاظ اداری و سازمانی است و از این رو باید همواره مورد توجه ویژه باشد. هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیرو‌های انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست.
در این مراسم علی محمودی، مدیرکل سابق حراست و سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز ضمن تبریک هفته کار و کارگر و گرامی‌داشت روز معلم، از خدمات سرپرست پیشین این معاونت تجلیل کرد و حفظ و ارتقای کرامت انسانی همکاران را مهم‌ترین اولویت این حوزه اعلام کرد.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی مردمی و خدمت‌محور است که در وجوه بیمه؛ درمان و اقتصاد در تراز کنشگران تراز اول کشور است و سرمایه انسانی این سازمان که متولی ارائه این خدمات وسیع و ملی است، جمعی متخصص و فرهیخته است که باید متناسب با شأن خود، قدر ببیند.
محمودی همچنین گفت: انقلاب اسلامی، سرمایه انسانی را به‌عنوان اشرف مخلوقات می‌داند که باید شرایط زیست مؤمنانه را برای آنان فراهم کند و متناسب با این نگاه، همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی باید به‌گونه‌ای مورد توجه و حمایت قرار گیرند که دغدغه‌های اولیه معیشت و تمشیت امور خانواده آنان حل شود و بتوانند بدون دغدغه و نگرانی به ارائه خدمات کیفی و مطلوب به مردم بپردازند.
محمودی با اشاره به این‌که شأن سرمایه انسانی سازمان، نیازمند توجه ویژه در حوزه‌هایی، چون توسعه امور زیرساختی نظیر مسکن کارکنان، ارتقای اثربخشی آموزش در بخش‌های تخصصی متمرکز بر توسعه مهارت‌ها، تمرکز و تقویت امور رفاهی از حیث کمیت مراکز و تقویت و تجهیز این مراکز و نیز واقعی‌سازی ارزیابی عملکرد و نظام تشویق و تنبیه است؛ گفت: در نگاه اسلامی؛ انسان زیباترین و پیچیده‌ترین مخلوق آفرینش است. جمع انسان‌ها اجتماع را تشکیل می‌دهد و اجتماع برای ثبات و اداره امور جمعی، سازمان‌ها را تأسیس می‌کند.
بر اساس این گزارش، سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز ضمن ارائه گزارشی مختصر از روند فعالیت‌های انجام شده در زمان سرپرستی خود، اظهار داشت: در مدت مسئولیت خود تلاش کردیم با برنامه‌محوری، چالش‌ها را شناسایی و راه‌حل‎‌های مقتضی را ارائه کنیم. در همین راستا بیش از صد برنامه با جزئیات و زمان‌بندی مشخص برای سال ۱۴۰۳ ارائه شد که امیدواریم در دوره جدید مدیریتی مورد استفاده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی قرار بگیرد.
وی اشاره به اینکه رفع چالش‌های موجود مستلزم این است که منابع انسانی اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی باشد، گفت: در ۹ ماه اخیر الحمدلله آزمون استخدامی سازمان در سال ۱۴۰۲ به بهترین نحو برگزار شد و علاوه بر آن نظام جامع منابع انسانی و سازوکار‌های تقویت معیشت همکاران به مرحله نهایی رسید که در انتظار تصویب هیئت‌مدیره محترم است. همچنین برای مسئله بورسیه‌ها با تعامل خوبی با وزارت علوم صورت گرفت و برخی ضوابط سال‌ها و دهه‌های گذشته ارزیابی و اصلاح شد و نهایتاً به تصویب رسید و همه این تلاش‌ها در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام گرفت تا خدمت‌گزاران مردم در این مجموعه خدوم بتوانند با آرامش بیشتری به مردم ارائه خدمت کنند.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی که حدود ۹ ماه سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی را بر عهده داشت، طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، علی محمودی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان منصوب شد.
متن حکم انتصاب علی محمودی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی که از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صادر شده، به شرح زیر است:

جناب آقای علی محمودی
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)
نظر به مراتب تعهد، سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، رویکرد‌ها و اهداف دولت مردمی سیزدهم، ازجمله؛ عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:
- ساماندهی و تحول در نظام جذب، نگهداشت و انتصابات بمنظور شایسته‌گزینی، تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی به‌عنوان مهمترین مزیت راهبردی سازمان.
- بازنگری مستمر تشکیلات و فرآیند‌های جاری سازمان بمنظور روان‌سازی و با هدف استانداردسازی، چابک‌سازی، تسهیل و تسریع در انجام امور و حذف رویه‌های دیوان‌سالارانه زائد و غیرضرور با استفاده از خدمات الکترونیک.
- تمرکز راهبردی بر حل چالش‌های منابع انسانی در حوزه‌های درمان و بیمه‌ای در جهت رفع تبعیض و ایجاد عدالت و رضایت در نظام جبران خدمت همکاران.
- استفاده از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی در راستای توسعه و تقویت خدمات آموزشی، دانشی و تخصصی با هدف ارتقای دانش‌بنیان بهره‌وری سازمانی.
- توسعه و ارتقای خدمات رفاهی متناسب با شأن و جایگاه همکاران خدوم شاغل و بازنشسته سراسر کشور و صیانت از کرامت سرمایه انسانی سازمان براساس آموزه‌های دینی.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم‌السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

میرهاشم موسوی

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.