کد خبر: ۴۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

هواپیمای جدید آمریکا برای آخرالزمان ساخته می‌شود

به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا در حال ساخت یک هواپیمای آخرالزمانی جدید با امکانات بسیار پیشرفته است. اما هواپیمای جدید آمریکا چه ویژگی‌هایی دارد؟
هواپیمای جدید آمریکا برای آخرالزمان ساخته می‌شود

مخاطب ۲۴- دیلی میل در گزارشی به توسعه یک ناوگان هوایی خاص و آخرالزمانی توسط دولت آمریکا پرداخته که می‌تواند نشانه‌ای از آمادگی این کشور برای وقوع جنگ جهانی سوم باشد. نیروی هوایی آمریکا در این خصوص خبر از انعقاد قراردادی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار برای ساخت هواپیما‌های جدیدی داده که قرار است با بویینگ‌های قدیمی که برای حفاظت از رئیس جمهور در مواقع بحرانی از جمله حملات هسته‌ای طراحی شده بودند، جایگزین شوند.

توسعه یک هواپیمای جدید توسط آمریکا برای مقابله با حملات هسته‌ای
بنا بر اطلاعات موجود، بودجه مذکور به شرکت سیرا نودا اختصاص یافته تا بتواند هواپیما‌هایی برای جایگزینی با هواپیمای E-۴ B Nightwatch بسازد. این پروژه که «مرکز عملیات هوابرد بقا» (Survival Airborne Operations Center) نام گرفته، قرار است تا سال ۲۰۳۶ میلادی به سرانجام برسد. بنا بر گزارش‌ها، هواپیما‌های جدید دارای یک پست فرماندهی هستند و قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و تاثیرات الکترومغناطیسی خواهند بود.

گفتنی است که در حال حاضر نیروی هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از ۴ هواپیمای E-۴B دارد که حداقل همیشه یکی از آن‌ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند. البته که این هواپیما‌های بویینگ، نسبتا قدیمی شده و برخی از قطعات آن‌ها نیز دیگر تولید نمی‌شوند.
شرکت سیر نوادا به‌عنوان مسئول پروژه ساخت هواپیما‌های آخرالزمانی جدید دولت آمریکا، طی بیانیه‌ای با اشاره به آغاز پروژه ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده اعلام کرده که این مرکز قرار است در قالب یک هواپیمای خاص متشکل از بخش‌های فرماندهی، کنترل و ارتباطات باشد که برقراری ارتباطات اضطراری در مواقع بحرانی را در سطح ملی برای رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا فراهم خواهد کرد.

سیر نوادا در حال حاضر جزئیات بیشتری از قابلیت‌ها یا طراحی نهایی پروژه منتشر نکرده، اما حدس زده می‌شود که طراحی هواپیما‌های جدید شباهت زیادی با E-۴ B Nightwatch داشته باشد. از جمله ویژگی‌های هواپیما‌های فعلی می‌توان به برخورداری از سیستم ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفته، حفاظ‌های مقاوم هسته‌ای و گرمایشی، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته و مواردی از این دست اشاره کرد.

این هواپیما‌ها که قادر به پرواز طولانی‌مدت برای ۳۵.۴ ساعت هستند، می‌توانند در هوا و حین عملیات از سوخت‌گیری هوایی نیز استفاده کنند. موتور‌های هواپیما‌های E-۴ B Nightwatch قادر به حمل وزن ۸۰۰ هزار پوند هستند و هر یک از آن‌ها حدودا ۲۳۱ فوت طول و پهنای بال ۱۹۵ فوتی دارند. لازم به ذکر است که هزینه ساخت هر یک از این هواپیما‌ها نیز معادل ۲۲۳ میلیون دلار اعلام شده است.

برچسب ها: ناوگان هوایی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت
پس از اینکه کلیسای «سنت اومر» در فرانسه امروز طعمه حریق گسترده‌ای شد، سقف و بخش عظیمی از سازه این کلیسا فروریخت
فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۶ بازیکن را برای دو دیدار برابر قرقیزستان و امارات به اردوی تیم دعوت کرد.
قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: یک زن جوان، همسایه پیر خود را به خاطر سرقت طلاهایش، با ۳۵ ضربه چاقو در خیابان نبرد به قتل رساند.
صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش
این گفته اکبر عبدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، که « همسرش از شیطنت‌های او چشم‌پوشی کرده و البته این شیطنت‌ها را حق طبیعی هر مردی می‌داند»، بازتاب وسیعی در میان مخاطبان فضای مجازی داشته و مورد انتقاد قرار گرفته است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد