کد خبر: ۴۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
رئال مادرید و بایرن مونیخ برای رسیدن به ‏جام قهرمانی چمپیونزلیگ سه بازی دیگر پیش رو دارند. این دو غول ‏فوتبال اروپا امشب به میزبانی مونیخی‌ها اولین بازی‌شان را در دور ‏رفت نیمه‌نهایی برگزار می‌کنند.

مخاطب24- در جریان دیداری از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید مقابل هم قرار می گیرند. ورزشگاه آلیانتس‌آرنا شهر مونیخ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فصل فوتبال اروپا خواهد بود. در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

ترکیب رسمی بایرن مونیخ از طرف توماس توخل اعلام شد: نویر، ‏مین جائه، کیمیش، گورتزکا، کین، سانه، دایر، مولر، لایمر، مزراوی، ‏موسیالا.

ال‌کلاسیکوی فوتبال اروپا بایرن مونیخ؛ رئال ‏مادرید

 

ترکیب اصلی رئال مادرید: لونین، لوکاس واسکز، رودیگر، ناچو، فرلان مندی، والورده، شوامنی، کروس، رودریگو، وینیسیوس، بلینگام.

ال‌کلاسیکوی فوتبال اروپا بایرن مونیخ؛ رئال ‏مادرید

با اینکه ‏هواداران رئال بعد از پیروزی دراماتیک مقابل منچسترسیتی در مرحله ‏قبلی هیجان زیادی دارند و خیلی‌ها با خوشحالی زودهنگام از ‏پانزدهمین جام صحبت می‌کنند ولی در رختکن رئال همه می‌دانند که ‏برآمدن از پس بایرن مونیخ در این تورنمنت چقدر دشوار است.

تقابل رئال مادرید - بایرن پرتکرارترین تقابل در تاریخ جام باشگاه‌های ‏اروپا/ لیگ قهرمانان است. دو تیم تاکنون 26 بار با هم دیدار کرده‌اند. ‏

تقابل رئال مادرید و بایرن مونیخ در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۲-۲ خاتمه پیدا کرد.

در دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید و همه چیز به بازی برگشت و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کشیده شد.

به گزارش فوتبالی ، رئال مادرید همچنان در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل از رقابت ها شکست ناپذیر باقی مانده است. تیم کارلو آنچلوتی در آلیانز آرنا هم نباخت و این در حالی است که ممکن بود این اتفاق رخ بدهد چرا که رئال مادرید تا دقایق پایانی با نتیجه دو بر یک عقب بود

 

گل وینیسیوس به بایرن مونیخ

بایرن مونیخ ۰-۱ رئال مادرید (وینیسیوس دقیقه ۲۳): پاس عمقی تونی کروس به مانند خنجری بر قلب خط دفاعی بایرن مونیخ فرو رفت و توپش به وینیسیوس رسید و این مهاجم برزیلی در دوئل با نویر سربلند خارج شد و گل اول بازی را به ثمر رساند.

 

بایرن مونیخ ۱-۱ رئال مادرید (لروی سانه دقیقه ۵۳): پاس در عرض لایمر به لروی یانه رسید و وینگر آرمانی بایرن مونیخ به زیبایی از بین رئالی‌ها گذر کرد تا به محوطه جریمه برسد و در نهایت با شلیک زیبای خود لونین را به زانو درآورد.

 

بایرن مونیخ ۲-۱ رئال مادرید (هری کین دقیقه ۵۶): با خطایی که واسکز بر روی موسیالا مرتکب شد، داور به سود بایرن مونیخ اعلام پنالتی کرد و هری کین در کمال خونسردی پنالتی خود را خلاف جهت آندری لونین، وارد دروازه مادرید کرد.

بایرن مونیخ ۲-۲ رئال مادرید (وینیسیوس دقیقه ۸۲): وینیسیوس جونیور برزیلی پس از مکث و تاملی که پشت نقطه سفید رنگ محوطه جریمه بایرن مونیخ داشت، بر خلاف جهت شیرجه نویر توپش را گل کرد.

 

آمار بازی  تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید


 بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید غول‌های فوتبال اروپا در لیگ قهرمانان ۲۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۱۱ برد برای تیم آلمانی و ۱۲ برد برای تیم اسپانیایی ثبت شده است. ۳ بازی بین این دو تیم برنده نداشته. ۳۹ گل بایرن زده و سهم رئال ۴۱ گل بوده است.
در حالی که رئال‌مادرید با ۱۴ جام پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود، بایرن‌مونیخ هم با ۶ قهرمانی سومین تیم پرافتخار این تورنمنت به شمار می‌رود.
رئالی‌ها با ۱۷ حضور در فینال در این زمینه هم رکورددار هستند. بایرن‌مونیخ ۱۱ مرتبه در فینال حاضر بوده و از این حیث با میلان برابر است.
در ۶ رویارویی آخر بایرن و رئال که همگی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان بوده، مونیخی‌ها بازنده مطلق بوده‌اند. رئال در ۵ بازی پیروز شده و یک بازی هم مساوی شده است.
از آخرین مرتبه‌ای که بایرن موفق شده رئال را کنار بزند ۱۲ سال می‌گذرد. در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ و در همین مرحله نیمه‌نهایی پس از تساوی ۳-۳ در مجموع ۲ دیدار، بایرن در ضربات پنالتی رئال را شکست داد و فینالیست شد. البته در فینال مونیخی‌ها در خانه به چلسی باختند و دست‌شان به جام نرسید.
بایرن در ۶۹ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۳۳ بازی را برده، ۱۵ مرتبه به تساوی رسیده و در ۲۱ بازی شکست خورده است.
رئال‌مادرید ۷۶ مرتبه به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که حاصل کارش ۳۸ برد، ۱۴ تساوی و ۲۴ شکست بوده است.
بایرن‌مونیخ این فصل در لیگ قهرمانان در خانه شکست‌ناپذیر بوده است. ۴ برد و یک تساوی در دیدارهای قبلی برای باینر ثبت شده است.
در سمت مقابل رئال‌مادرید هم آمار مشابه ۴ برد و یک تساوی را خارج‌ازخانه به ثبت رسانده است.
توماس توخل و کارلو آنچلوتی ۹ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سرمربی آلمانی ۴ برد داشته، سرمربی ایتالیایی ۳ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده است.
هری کین جایگاهش در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده است. ستاره بایرن با ۷ گل پشت سر کیلیان امباپه ۸ گله قرار گرفته

تنها ۸ بازیکن در طول تاریخ هستند که هم برای رئال و هم برای بایرن بازی کرده‌اند:


۱-زی روبرتو: ۱۹ بازی برای رئال / ۲۱۷ بازی برای بایرن مونیخ
۲- آرین روبن: ۶۱ بازی برای رئال/ ۲۸۷ بازی برای بایرن مونیخ
۳- تونی کروس: ۱۷۷ بازی برای بایرن / ۴۴۸ بازی برای رئال مادرید
۴- حمیت آلتینتاپ: ۸۹ بازی برای بایرن / ۹ بازی برای رئال
۵- ژابی آلونسو – ۲۰۵ بازی برای رئال / ۱۱۷ بازی برای بایرن
۶- دیوید آلابا: ۴۴۰ بازی برای بایرن / ۱۰۰ بازی برای رئال
۷- خامس رودریگز: ۱۲۱ بازی برای رئال / ۶۷ بازی برای بایرن مونیخ
۸- آلوارو اودریوزولا: ۴۸ بازی برای رئال / ۵ بازی برای بایرن مونیخ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.