کد خبر: ۴۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
قالیباف گفت: مطهری زنده است، چون اندیشه مطهری راهگشا و درس‌آموز است.

مخاطب۲۴- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در نطق پیش از دستور خود با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آن‌ها نشود؛ مطهری زنده است، چون اندیشه مطهری راهگشا و درس‌آموز است.

قالیباف در ادامه با بیان این‌که روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش کشور تبریک می‌گویم، افزود: مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز جهانی کار و کارگر به تمام کارگران گفت: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده که مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوز‌های کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون‌گذاری از نیاز‌های زیست بوم فناوری کشور پایان داد. به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون تولید جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

قالیباف بیان کرد: رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی مصوب مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کار‌های خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است. در صورت اجرای درست و دقیق، این قوانین به بهبود فضای کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.