کد خبر: ۴۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کاربران اپل از سراسر جهان خبر از قفل شدن ناگهانی و بی‌دلیل اپل آیدی آیفون و سایر محصولات اپلی خود در صورت خروج از حساب کاربری داده‌اند!

مخاطب۲۴- به نظر می‌رسد که از شب گذشته اختلال گسترده‌ای در سیستم اپل آیدی به وجود آمده است. بر اساس گزارش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، عده زیادی از آن‌ها به‌طور همزمان از حساب کاربری خود در تمام دستگاه‌ها خارج شده‌اند و برای ورود مجدد مجبور به تغییر رمز عبور شده‌اند.

اولین گزارش‌های مربوط به مشکل از ساعات اولیه امروز دریافت شده و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. با وجود اینکه وب‌سایت وضعیت سیستم اپل هیچ مشکلی را گزارش نمی‌کند، اما گزارش‌های متعدد کاربران در فضای مجازی نشان می‌دهد که اتفاق عجیبی در سرور‌های اپل رخ داده است. حتی برخی از اعضای تیم وب‌سایت خبری گجت نیوز هم با این مشکل مواجه شده‌اند.
علت قفل شدن اتفاقی اپل آیدی کاربران چیست؟

بیشتر بخوانید

کاربران به‌طور ناگهانی از حساب کاربری خود در تمامی دستگاه‌ها خارج می‌شوند. تلاش برای ورود مجدد با رمز عبور اصلی، منجر به قفل شدن حساب کاربری می‌شود و کاربران برای ورود مجدد، مجبور به تغییر رمز عبور خود هستند. اتفاقی که هنوز علت نامشخصی دارد.
نوز ارتباطی بین این اختلال و حملات فیشینگ و هک رمز عبور که طی چند هفته اخیر گزارش شده، تأیید نشده است. خروج ناگهانی از حساب کاربری اپل آیدی، برای کاربرانی که قابلیت Stolen Device Protection (محافظت از دستگاه دزدیده‌شده) را فعال کرده‌اند، مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‌کند؛ چرا که این کاربران در صورت دور بودن از موقعیت مکانی قابل اعتماد شناسانده شده به دستگاه، با محدودیت بیشتری مواجه می‌شوند.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که با تغییر رمز عبور Apple ID، تمام رمز‌های عبور اختصاصی برنامه‌هایی که قبلا از طریق iCloud تنظیم شده‌اند نیز ریست و غیرقابل استفاده خواهند شد! ما امیدواریم که اپل به‌زودی پاسخی برای این مشکل داشته باشد و حداقل جلوی به‌دردسر افتادن دیگر کاربران در سراسر جهان را بگیرد.

برچسب ها: اپل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.