کد خبر: ۴۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
سردار احمدی‌مقدم در بازدید از مرکز عملیات شبکه مخابرات:
سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در بازدید از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به اهمیت صنعت ارتباطات و نیاز به خودتنظیم‌گری در این بخش لازم است نهاد‌های تصمیم‌ساز حمایت بیشتری را از این مجموعه که همانند سلسله‌اعصاب، تمام زیرساخت‌های فناوری و ارتباطی کشور را به هم متصل می‌کند به عمل آورند.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران : دکتر احمدی مقدم، معاونان، مدیران و جمعی از فرهیختگان و نخبگان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، در بازدید از مرکز عملیات یکپارچه شبکه مخابراتی ایران، ضمن آشنایی با فرایند رصد و پایش یکپارچه شبکه مخابرات کشور، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.

سردار احمدی مقدم در این بازدید که با همراهی مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و جمعی از معاونان و مدیران ارشد ستادی و فنی وی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت صنعت ارتباطات و نیاز به خودتنظیم‌گری در این بخش، لازم است نهاد‌های تصمیم‌ساز، حمایت بیشتری را از این مجموعه که همانند سلسله‌اعصاب، تمام زیرساخت‌های فناوری و ارتباطی پیکره کشور را به هم متصل می‌کند به عمل آوردند.

وی با اشاره به تأثیر ایجاد و اجرای طرح‌های راهبردی برای پی‌ریزی مسیر پیشرفت در بخش‌های مختلف که ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با مجموعه دفاع ملی و بخش‌های مهم صنایع اقتصادی کشور دارد، افزود: تصمیم‌سازی ملی و رفتن به سمت اجتناب از قیمت‌گذاری دستوری در بخش حساس و سرنوشت‌سازی مانند ارتباطات، می‌تواند موجب پشتیبانی بسیار مهم و افزایش تأثیر آن بر توسعه بخش ارتباطات و مخابرات کشور و به دنبال آن بر کلیت اقتصاد کشور شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی، نقش پیشران را در بین تمام صنایع و حوزه‌های مختلف اقتصادی را برعهده دارند، افزود: در حوزه فناوری اطلاعات، اصولا افزایش کیفیت، باید با کاهش قیمت همراه باشد و لازمه پیاده‌سازی و اجرای این روند آزمایش‌شده جهانی، حمایت همه‌جانبه نهاد‌های دولتی و حاکمیتی از این بخش مهم در حوزه فناوری و به‌ویژه از شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اصلی حوزه مخابراتی ثابت و سیار در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت فوق‌العاده و گیگابایتی در جهان ارتباطات و اینترنت، اکنون به‌عنوان یکی از عناصر رقابت‌های ژئوپلوتیک در جهان و منطقه و از مؤلفه‌های قدرت نرم کشور‌ها مطرح است و بنابراین توسعه و پیشرفت همه‌جانبه صنایع ارتباطی کشورمان می‌تواند نقش بزرگی در پیروزی ملت ما در رقابت‌های اقتصادی و ژئوپلتیک امروز که بر پایه قدرت نرم است، بر جای گذارد.

دکتر احمدی مقدم با اشاره به اینکه در سایه توسعه فناوری اطلاعات اکنون بخش سخت‌افزار غالباً به سمت نرم‌افزار حرکت می‌کند، گفت: دانش فناوری راهبردی با استفاده از توسعه ارتباطات و صنعت مخابرات، مزیت‌های سازمانی و اساسی را در کشور برای تمام بخش‌ها افزایش داده و کشورمان را در بخش بسیار مهم توسعه ارتباطات در بخش‌های حساس و حیاتی و زیرساختی به قله‌های فناوری جهان خواهد رساند.

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، توجه به قدرت نرم و پیشرفت دشمن را در بخش فناوری و قدرت اطلاعاتی، بسیار مهم خواند و افزود: علاوه بر قدرت سخت‌افزاری و مهم کشورمان که در پیروزی‌های اخیر و غرورآفرین نیرو‌های مسلح در مصاف با دشمن غاصب و زبون صهیونیستی به عینه بر جهانیان ثابت شده و به منصه ظهور و بروز رسید، لازم است در بخش ارتباطات و فناوری نیز، با استفاده از هم‌افزایی‌های لازم در بخش‌های حاکمیتی و حمایت از بخش خصوصی پرقدرت داخلی، این قدرت نرم را در کشورمان به استاندارد‌های جهانی نزدیک سازیم.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، معاونان، مدیران و جمعی از فرهیختگان و نخبگان دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، علاوه بر بازدید از مرکز عملیات یکپارچه شبکه مخابراتی ایران، از مرکز «نورونتا» شرکت مخابرات که اینترنت امن، غیر اشتراکی و اختصاصی را به سازمان‌ها ارائه می‌کند و فعالیت‌های مختلف مرکز رصد و پایش شبکه مخابرات از نزدیک آشنا شده و نقطه‌نظرات کارشناسی خود را به منظور بهبود فعالیت‌های راهبردی و اثرگذار مخابرات ایران در سطح جامعه و لزوم حمایت نهاد‌های بالادستی از این صنعت زیرساختی را مطرح کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.