کد خبر: ۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
آیا می‌خواهید به وب سایت‌های مسدود شده در منطقه خود دسترسی داشته باشید؟ در ادامه راه حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از نبض فناوری احتمالاً همه چیز در مورد شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) شنیده اید. VPN برای کسانی که می‌خواهند با مخفی کردن آدرس IP خود و رمزگذاری اتصال دستگاه خود به یک شبکه Wi-Fi، سطح امنیت مرور خود را افزایش دهند عالی است. همچنین برای دسترسی به فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در سرویس‌های پخش محبوبی که معمولاً در دسترس شما نیستند و همچنین سایر سایت‌های دارای محدودیت جغرافیایی عالی است.

معرفی ۳ جایگزین عالی برای VPN

اما VPN‌ها کامل نیستند. آن‌ها گاهی اوقات اتصالات ناپایدار را فراهم می‌کنند، باعث می‌شوند شما در سایت‌های خاصی مسدود شوید و حتی می‌توانند داده‌های شما را به اشخاص ثالث بفروشند؛ بنابراین بهترین جایگزین‌های مقرون به صرفه و موثر برای VPN‌ها چیست؟


SmartDNS

SmartDNS محصولی عالی است که به شما امکان می‌دهد به سایت‌هایی دسترسی داشته باشید که معمولاً در مکان شما محدودیت جغرافیایی دارند. این سرویس از سرور نام دامنه شما (DNS) استفاده می‌کند و مانند یک سرور پروکسی عمل می‌کند، که ترافیک اینترنت شما را از طریق یک سرور راه دور هدایت می‌کند تا IP و مکان شما قابل رمزگشایی نباشد.

با این حال، SmartDNS مانند یک سرور پراکسی، کل ترافیک اینترنت شما را تغییر مسیر نمی‌دهد. درعوض، بیشتر پرس و جو‌های DNS شما را به سرور‌های راه دور خود هدایت می‌کند. پرس و جو‌های DNS شامل درخواست اطلاعات از یک سرور توسط دستگاه کاربر است. با این حال، برخلاف پروکسی ها، SmartDNS آدرس IP شما را نیز پنهان نمی‌کند.

دسترسی به شبکه زیرو تراست (ZTNA)

دسترسی به شبکه Zero Trust یا ZTNA شامل ارائه دسترسی واسطه‌ای به داده‌ها و برنامه‌های کاربردی در یک شبکه است. این‌ها بر امنیت و حریم خصوصی تمرکز دارند که در آن کاربران باید هویت یا شغل خود را به عنوان راهی برای دسترسی به محتوا و نرم افزار تأیید کنند.

این نوع فناوری اساساً خدمات اساسی VPN را ارائه می‌دهد و بر اساس اصل زیرو تراست عمل می‌کند. ZTNA‌ها بیشتر برای شرکت‌های بزرگتر با کاربران زیادی هستند و از نفوذ مجرمان سایبری به کل شبکه جلوگیری می‌کنند، زیرا محدود به مواردی هستند که تأیید آن‌ها می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

یک سرور پروکسی

قبل از معرفی گسترده VPN ها، سرور‌های پروکسی به عنوان راه اصلی برای کاربران اینترنت برای مخفی کردن آدرس‌های IP خود و ایمن ماندن آنلاین بودند.

سرور‌های پروکسی به عنوان واسطه یا دروازه بین شما و اینترنت عمل می‌کنند. سرور IP مخصوص به خود را دارد که ترافیک اینترنت شما را دریافت می‌کند. بنابراین، اگر زمانی که از این واسطه استفاده می‌کنید، شخصی سعی کند IP شما را پیدا کند، فقط می‌تواند آدرس سرور پراکسی را پیدا کند. به این ترتیب پروکسی‌ها شبیه VPN‌ها هستند.

اما چند تفاوت اساسی بین پروکسی‌ها و VPN‌ها وجود دارد. اولاً، سرور‌های پروکسی اتصال اینترنت شما را رمزگذاری نمی‌کنند. ثانیا، VPN‌ها در سطح سیستم عامل (OS) عمل می‌کنند، در حالی که پروکسی‌ها در سطح برنامه عمل می‌کنند. این بدان معناست که VPN‌ها ترافیک تک تک برنامه‌های متصل به اینترنت را رمزگذاری می‌کنند، اما پروکسی‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

بنابراین، پروکسی‌ها برای موقعیت‌های کم خطر، مانند دسترسی به منابع و محتوای وب با محدودیت جغرافیایی، عالی هستند. با این حال، آن‌ها بهترین گزینه برای ارائه یک حالت بسیار امن برای گشت و گذار در وب نیستند.

علاوه بر این، داده‌های حافظه پنهان مورد استفاده توسط پراکسی‌ها این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا اطلاعات حساس مانند رمز‌های عبور را به خاطر بسپارند، بنابراین این یکی دیگر از جنبه‌های مهمی است که باید به آن توجه کرد.

VPN‌ها مفید هستند، اما تنها گزینه نیستند

در حالی که همه ما می‌توانیم اعتراف کنیم که VPN‌ها مطمئناً در طیف وسیعی از زمینه‌های مختلف کاربرد دارند، آن‌ها تنها گزینه برای دسترسی به محتوای محدود جغرافیایی، پنهان کردن IP شما و افزایش امنیت نیستند. گزینه‌های بالا ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌دهند و گاهی اوقات با هزینه کمتر.

این خدمات را قبل از صرف هزینه‌های کلان در طولانی مدت برای سرویس VPN در نظر بگیرید؛ بنابراین اگر مهاجمی قبلا وارد یک شبکه شده باشد، امنیت بدون اعتماد به این معنی است که قبل از دسترسی به مناطق دیگر با موانع بیشتری روبرو می‌شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
تتلو: پایان راهی که من رفتم چیزی نبوده! title
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران title
مأموران فراجا با تلاش شبانه روزی باند‌های فساد و فحشا را که با فریب دختران، آن‌ها را مورد اغفال و سوءاستفاده قرار می‌دادند شناسایی و دستگیر کردند.
مادر مقتول از مجازات شوهرش گذشت title
مردی که متهم است دختر جوانش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بزودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.