کد خبر: ۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
بعد از جنایت وحشیانه نظامیان صهیونیست در اردوگاه نورشمس در کرانه باختری، گروه‌های فلسطینی خواستار اعتصاب سراسری شده و بر لزوم تشدید همه اشکال مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کردند

مخاطب۲۴_ بعد از ۳ روز محاصره سنگین نظامیان رژیم اشغالگر علیه اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری، صبح امروز منابع رسانه‌ای گزارش دادند که نیرو‌های دشمن به شکل جزئی از این اردوگاه عقب نشینی کرده‌اند.

خبرنگار المیادین از تداوم تنش‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری خبر داده و اعلام کرد که به سمت یک جیپ نظامی ارتش صهیونیستی در رام‌الله تیراندازی شده است.

صهیونیست‌ها اعلام کردند که طی درگیری‌ها در اردوگاه نورشمس ۷ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین شب گذشته اعلام کرد که تعداد شهدای اردوگاه نورشمس در نتیجه تجاوزات وحشیانه نیرو‌های دشمن به ۱۴ نفر رسیده است.

بر همین اساس درحالی که جنبش حماس فلسطین با تاکید بر اینکه جنایت اشغالگران در اردوگاه نورشمس بدون پاسخ نخواهد ماند، برای اعتصاب عمومی ضد صهیونیست‌ها در کرانه باختری فراخوان داده بود، سایر گروه‌های فلسطینی هم دست به اقدام مشابه زدند.

در همین راستا جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای از مردم فلسطین خواست تا امروز یکشنبه دست به اعتصاب جامع و سراسری زده و درگیری و تقابل با اشغالگران را برای گرفتن انتقام خون شهدای طولکرم و نیز نوار غزه تشدید کنند.

این جنبش تاکید کرد که همه فرزندان ملت خود را به اتحاد و همبستگی و اعتصاب عمومی برای حمایت از مردم فلسطین در طولکرم و غزهِ عزیزمان دعوت می‌کنیم.

جنبش مجاهدین فلسطین هم شهادت رزمندگان فلسطینی در اردوگاه نورشمس در طولکرم را تسلیت گفته و تاکید کرد که جنایات کابینه راست‌افراطی رژیم اشغالگر در طولکرم و کرانه باختری، در چارچوب ادامه تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه و نیز ادامه تلاش‌های ناامیدانه دشمن برای شکستن اراده مقاومت و ملت فلسطین و از بین بردن آرمان آنهاست.

بیشتر بخوانید

این جنبش فلسطینی سکوت و ناتوانی جامعه بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم و تاکید کرد که دولت آمریکا و متحدان غربی آن مسئول جنایات دشمن اشغالگر علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و سایر مناطق هستند.

جنبش مجاهدین فلسطین با انتقاد تند از سیاست‌های خائنانه تشکیلات خودگردان تاکید کرد: سیاست تسلیم و ذلتی که تیم «اسلو» در تشکیلات خودگردان پیش گرفته و سپس روند سازش با دشمن اشغالگر که برخی رژیم‌های عربی در آن افتاده‌اند، ارتش صهیونیستی و کابینه تروریستی آن را برای ارتکاب جنایات بیشتر ضد ملت فلسطین گستاخ‌تر می‌کند.
این جنبش در ادامه از همه مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست تا یک انتفاضه جامع و سراسری علیه رژیم فاشیست و وحشی صهیونیستی به راه بیاندازند و با مردم و مقاومت غزه در جهاد ضد اشغالگران، همراه شوند.

جنبش مذکور فلسطین با تاکید بر اینکه هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و مبارزه در برابر دشمن اشغالگر وجود ندارد از همه مولفه‌ها و گروه‌های فلسطینی و هرکسی که می‌تواند سلاح حمل کند نیز خواست تا سلاح‌های خود را به سمت اشغالگران نازی نشانه بگیرند و اشکال تقابل با صهیونیست‌های جنایتکار را که به انسانیت و زمین و مقدسات تجاوز می‌کنند، تشدید کنند.

گردان‌های شهداء الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) هم امروز صبح اعلام کرد که رزمندگان آن توانستند امروز ایست بازرسی‌های دشمن را در کرانه باختری با گلوله‌های سنگین هدف قرار دهند و تلفات سنگینی به نیرو‌های دشمن وارد کردند.

در بیانیه گردان‌های شهداء الاقصی آمده است که این عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی ادامه دارد.

از طرف دیگر «عبدالرحمن شدید» از رهبران حماس در گفتگو با المیادین اعلام کرد که تجاوزات اسرائیل در کرانه باختری با هدف قتل عام فلسطینی‌ها و تخریب زیرساخت‌ها در کرانه باحتری است.

وی افزود که رژیم اشغالگر هم‌زمان با حملات وحشیانه شهرک‌نشینان به روستا‌ها و شهر‌های فلسطینی، راه‌های مواصلاتی شهر‌های کرانه باختری را قطع کرده است.

این رهبر حماس تصریح کرد که فراخوان امروز ما برای بسیج عمومی و تقابل با توطئه اشغالگران در کرانه باختری و مسجدالاقصی است.

وی گفت که آمریکا با پول و سلاح از اشغالگران حمایت می‌کند تا سلطه صهیونیست‌ها بر ملت فلسطین را تحمیل کند.

پیش از این در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شد و تاکید کرد که ما از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم که یکشنبه به اعتصاب عمومی متعهد شوند و همه میدان‌ها و نقاط رویارویی را به زبانه آتش در برابر اشغالگری تبدیل کنند و سلاح‌ها را به سمت اشغالگری و شهرک نشینان جنایتکار آن نشانه بگیرند.

در این بیانیه خطاب به صهیونیست‌ها آمده است: جنایت صهیونیست‌ها امنیت را برای اشغالگران به ارمغان نخواهد آورد و مقاومت مردم ما نسل به نسل تا تحقق پیروزی و آزاد سازی اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فروش اسکناس‌های ایرانی با قیمت نجومی در «آمازون» title
بازار فروش اسکناس‌های نو در فروشگاه اینترنتی آمازون داغ است.
۶ ضرر نوشیدن قهوه با معده خالی title
نوشیدن قهوه در اوایل صبح ایده خوبی نیست؛ زیرا ترشح کورتیزول یا هورمون استرس را تشدید می‌کند و سبب تغییرات خلقی و اضطراب می‌شود.
اسکرین شات گرفتن یواشکی در واتس اپ ممنوع شد! title
هدف از این ویژگی در واتساپ، جلوگیری از به اشتراک گذاری تصاویر صاحب پروفایل توسط افراد دارای سوءنیت بدون رضایت صاحب آن بود. با این حال، اسکرین شات، گزینه مذکور را دور زد.
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.