کد خبر: ۳۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در رویداد عیدانه صنعت بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حق بیمه تولیدی داشت، به بیان اقدامات صنعت در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری پرداخت و گفت، سالی که گذشت در برخی ابعاد خوب و در برخی ابعاد درگیر جنگی نابرابر بودیم چرا که بیمه هم به عنوان ضلعی از اقتصاد تحت آسیب تحریم‌های یک جانبه قرار دارد. وی تصریح کرد، مهمترین اقدامی که در سال ۱۴۰۲ کلید زدیم و در سال جدید ادامه می‌یابد، توسعه فناوری در محصول است.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ:رئیس کل بیمه مرکزی گفت، در نظر سنجی که انجام دادیم یکی از شاخص‌های فعالیت آیین نامه ۱۰۵ عنوان شد که نشان از تمایل شرکت‌ها به نوآوری دارد. به گفته وی در همین راستا روان سازی فرایند‌های بیمه‌ای و مردمی شدن آن با توجه به فناوری‌های نوین و تولید محصولات متناسب با وضعیت اقتصادی باید در سال جدید دنبال شود. رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه بیمه مرکزی رقیب بیمه‌ها نیست به ایجاد شرکت ملی اتکائی فراگیر اشاره کرد و گفت، تلاش داریم شرکت اتکائی فراگیر را تاسیس کنیم تا از رقابت بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه کاسته شود. وی در عین حال تاکید کرد، از انجا که نوعی از نظارت ما در قالب اتکائی اجباری صورت می‌گیرد، اتکائی اجباری نباید به صفر برسد.

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان داشت، امسال تعیین نرخ بیمه نامه شخص ثالث با تغییراتی در شیوه انجام گرفت و مقداری بالاتر از نرخ دیه تعیین شد که حاصل تعامل با دستگاه‌های ذیربط بود. علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در رویداد عیدانه صنعت بیمه اذعان داشت، امضا‌های طلایی در صنعت بیمه خذف می‌شود تا به صورت سلیقه‌ای عمل نشود بلکه فرایند‌های مجوزدهی گواهی محور باشد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود، اصلاح اساسنامه شرکت‌های بیمه، ورود بیمه حافظ به سرزمین اصلی، پیاده سازی کروکی آنلاین و نسخ الکترونیک از اقداماتی بود که باید در سال جدید تکمیل شود. رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه تاکید کرد، اگر لازم شود باید به سمت ادغام و یا انحلال شرکت‌های بیمه برویم تا صنعتی پویا داشته باشیم. به گفته وی در صورت لزوم شرکت‌هایی که دارای مشکل هستند باید با ادغام در شرکت‌های قدرتمند به فعالیت خود انسجام بخشند. استاد هاشمی با بیان اینکه نرخ بازدهی صنعت بیمه بسیار پایین است، گفت: در این راستا باید سرمایه گذاری‌های بیمه وارد اقتصاد واقعی شود تا بازدهی صنعت افزایش یابد. رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری مقداری انحراف در شرکت‌ها دیده می‌شود، تصریح کرد، تنوع سرمایه گذاری و استفاده از شیوه‌های پربازده سرمایه گذاری در خدمت تولید می‌تواند صنعت بیمه را به پویائی برساند. منبع: ریسک نیوز

برچسب ها: بیمه حافظ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۶ ضرر نوشیدن قهوه با معده خالی title
نوشیدن قهوه در اوایل صبح ایده خوبی نیست؛ زیرا ترشح کورتیزول یا هورمون استرس را تشدید می‌کند و سبب تغییرات خلقی و اضطراب می‌شود.
اسکرین شات گرفتن یواشکی در واتس اپ ممنوع شد! title
هدف از این ویژگی در واتساپ، جلوگیری از به اشتراک گذاری تصاویر صاحب پروفایل توسط افراد دارای سوءنیت بدون رضایت صاحب آن بود. با این حال، اسکرین شات، گزینه مذکور را دور زد.
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.