کد خبر: ۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
قالیباف:
رویکرد واقع گرایانه و چندجانبه‌نگر دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، پنجره جدید برای تامین منافع ملی به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» روز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و روز زن به تمام مردم عزیز ایران به ویژه زنان و مادران فداکار کشورمان، گفت: عبور از بحران‌ها و آزمون‌های دشوار تاریخی این سال‌ها جز با ایثار زنان و مادران فداکار ایرانی ممکن نبوده است. زنان ایرانی چه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در چه در سال‌های دفاع مقدس نقش تاریخی در پیروزی ملت ایران ایفا کردند.

سیاست خارجی دولت سیزدهم پنجره جدیدی برای تامین منافع ملی گشوده است
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مادران همزمان در اوج بحران همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها بار مشکلات را به دوش کشیده و بعضاً با ایفای همزمان چند نقش مهم مثل مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی، یعنی خانواده را از خطر آسیب‌های جبران ناپذیر نجات دادند

 


وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا با در اولویت قراردادن منافع خانواده در سیاست‌گذاری و تخصیص منابع در عمل، قدردان زحمات و فداکاری‌های تمام زنان و مادران عزیز ایرانی باشیم.

رویکرد دولت سیزدهم پنجره جدیدی در سیاست خارجی گشوده است

قالیباف در ادامه به رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد واقع گرایانه و چندجانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، پنجره جدیدی برای تامین منافع ملی به ویژه برای بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است. چرا که امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عملگرا و فهم واقع بینانه از نظام چندقطبی حاکم بر مناسبات جهانی ضرورتی انکارناپذیر است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویکرد برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های نظام بین‌الملل و مشارکت فعال در آن برای تامین منافع ملت شریف ایران است. امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر شود و ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد.

وی با اشاره به وقوع سیل کرمان، گفت: با توجه به آسیب‌های فراوانی که به اموال مردم در مناطق سیل زده جنوب کشور به ویژه در مناطق جنوبی استان کرمان مانند جیرفت، قلعه گنچ، رایگان، کهنوج رودبار و سایر شهرستان‌های این استان وارد آمده است و همچنین مشکلاتی که برای مردم در نتیجه سیل هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان به جامانده است، کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی موظف هستند به طور دقیق علاوه‌بر نیازسنجی و اقدامات صورت گرفته توسط مسوولان اجرایی نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت جهت قرائت در صحن مجلس شورای اسلامی تدوین کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.