کد خبر: ۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط دولت با سرمایه گذاران و مردم باید اصلاح شود و تاکید کرد:کسانی که سیاست‌های حمایتی از تولید را به رانت تبدیل می‌کنند مانند سلول‌های سرطانی هستند که باید مانع رشد آن‌ها شده و با آن‌ها مقابله کنیم.

محمدباقر قالیباف امروز (پنجشنبه ۱۱ آذرماه) که به کاشمر سفر کرده است در دیدار با جمعی از نخبگان منطقه ترشیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس اظهار داشت: خوشحالم که بعد از سال‌ها توفیق حضور در کاشمر را به مناسبت روز مجلس و ایام شهادت آیت الله مدرس پیدا کردم؛ وقتی بنده‌ای برای خدا کار کند و خونش جاری شود، برکاتش همانند شهادت آیت الله مدرس بعد از سال‌ها نیز همچنان ساری و جاری است. جامعه‌ای که فرهنگ جهاد و شهادت در آن حاکم باشد، هرگز فقیر نیست و با عزت زندگی می‌کند.

قالیباف: رانت‌خواران مانند سلول‌های سرطانی هستند و باید جلوی رشد آن‌ها را گرفت
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت نقش مردم در رفع مشکلات بیان کرد: روز‌های ابتدایی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت پیدا کردم، علی رغم حضور نیرو‌های مختلف در منطقه شرق کشور، شاهد ناامنی‌ها و حتی گروگانگیری‌هایی بودیم، اما پس از اینکه تصمیم گرفته شد مسئولیت امنیت در این منطقه برعهده نیروی انتظامی باشد، به نیرو‌های مردمی گفتم که جز شما کسی نمی‌تواند امنیت را در این منطقه به میزان مطلوب برساند؛ و حدوداً پس از ۹ ماه با حضور مردم مشکل ناامنی‌ها حل شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ترشیز افزود: براساس اظهارنظر کارشناسان و کارآفرینان، ظرفیت‌های مردمی امکان حل مشکلات را دارند و در این منطقه نیز فرصت بهره برداری از انرژی‌های پاک، استفاده بهینه از آب و کشت گلخانه‌ای وجود دارد و باید توجه کنید که راه حل رفع کمبود‌های این حوزه صرفا در تهران نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه نهاد قانونگذاری باید نظام تامین مالی در حوزه سرمایه گذاری را بازآفرینی کند، ادامه داد: این خواسته می‌تواند مهمترین مطالبه مردم از مجلس شورای اسلامی باشد، زیرا موانع سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار را برطرف می‌کند.

رئیس قوه مقننه گفت: ظرفیت ما در حوزه کانی‌های فلزی بیش از ظرفیت کشور در حوزه نفت است، اما ارتباط دولت با سرمایه گذاری‌های مردمی باید به صورت صحیح تعریف شود.

وی افزود: اکنون مواد اولیه ارزان، انرژی ارزان و نیروی کار ارزان در کشور وجود دارد، اما نرخ محصول به نرخ بازار جهانی است که این مشکل نیز باید رفع شود. در شرایط فعلی همه باید به یکدیگر رحم کرده و عدالت را رعایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی می‌توانیم وصف انقلابی را برای مجلس و دولت استفاده کنیم که خروجی کار نیز همین موضوع را نشان دهد؛ انقلابی گری یعنی عقلانیت، عدالت و کارآمدی که در زندگی مردم نتایج آن مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم که دانشگاه و دانشجو مهم است و امروز بیش از ۳۵ درصد از تحصیل کردگان بیکار هستند، افزود: دانشجو باید در میدان عمل تربیت شود و اگر مراکز تولیدی ما به دانشجو یا افراد دارای تحصیلات تکمیلی نیاز دارند، باید آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند.

قالیباف با بیان اینکه سعی ما بر این بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ رویکرد تولید ثروت را دنبال کنیم، ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را که در دولت قبل بود رد کردیم تا دولت آن را به نفع مردم تغییر دهد، اما آنچه که می‌خواسیم نشد.

وی افزود: بهرحال ما به دنبال رفع موانع هستیم تا شهرستان‌ها و استان‌ها خودشان بتوانند کار کنند و مرکز صرفاً تنظیم کننده روابط باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه در سال آینده خواهیم دید که در حوزه ثروت چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: روز گذشته نیز در صحن مجلس گفتم که نمی‌توانیم صد اولویت را در دستور کار قرار دهیم، بلکه ۳ اولویت مهم اقتصاد، آب و جمعیت را باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار دهیم تا اتفاقات مهمی در این حوزه‌ها رخ دهد. البته وقتی حرف از جمعیت می‌زنم به موالید، مهاجرت و اختلافات طبقاتی نیز توجه دارم.

وی افزود: ما در سرزمین خشک و نیمه خشکی هستیم، اما بی آب نیستیم، تاریخ نشان می‌دهد که فرهنگ استفاده از آب با استفاده از تکنولوژی‌های زمان گذشته در زندگی ایرانیان پررنگ بوده و در حوزه استفاده بهینه از آب پیشرو بوده ایم، اما امروز در این زمینه عقب‌تر از بقیه هستیم.

قالیباف اظهار داشت: در اقتصاد باید چند پیشران را مشخص کنیم تا این پیشران‌ها کل اقتصاد کشور را سرپا نگه دارند. اگر جلوی بانک‌ها را بگیریم تا خلق پول نکنند، همچنین اگر دولت کسری بودجه نداشته باشد، می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: رفتار بخش خصوصی را به گونه‌ای باید حل کنیم که وقتی همه و حتی رهبر معظم انقلاب نیز شخصاً آبرو می‌گذارند تا از تولید داخل حمایت شود و برای حمایت از صنعت داخل، ایشان ورود برخی کالا‌ها را به داخل ممنوع می‌کنند، نباید شاهد این باشیم که هفته بعد یک مرتبه کالا‌ها گران شود و عده‌ای سوءاستفاده کنند، این فرهنگ باید درست شود و دولت و مجلس نیز در اینجا نقش‌شان مشخص می‌شود، زیرا حمایت نباید به رانت تبدیل شود.

وی تاکید کرد: هیچکس نباید از سیاست‌های حمایتی، سوءاستفاده کند و باید مقابل همه آن‌ها ولو اینکه تعداد انگشت شماری باشند بایستیم. این‌ها سلول‌های سرطانی هستند که اگر مانع رشد آن‌ها نشویم، همه را درگیر می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستگذاری‌ها باید صحیح باشد و منجر به رفع موانع شود. بازآفرینی نظام تامین سرمایه در صورت تحقق منجر به تولید ثروت می‌شود و اگر تولید ثروت محقق شود مشکلات منطقه، موالید، مهاجرت، اختلاف طبقاتی، آسیب‌های اجتماعی و عدالت سامان می‌یابند.

قالیباف با انتقاد از تعداد بالای پروژه‌های نیمه کاره گفت: براساس قیمت سال ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در پروژه‌های نیمه کاره کشور رها شده و باعث تأسف است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در پایان گفت: من به عنوان فردی بازمانده از کاروان شهدا امروز ایستاده ام تا بدون ملاحظه با شجاعت تصمیم گیری کنیم تا جوانان و کارآفرینان به میدان بیایند و ان شاءالله بر مشکلات فائق آییم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.